MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 06, 2011 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
żeby nie było ze sie opier.......m
Załącznik:
Zdjęcie0091.jpg
Zdjęcie0091.jpg [ 35.48 KiB | Przejrzano 1071 razy ]

Załącznik:
Zdjęcie0092.jpg
Zdjęcie0092.jpg [ 34.34 KiB | Przejrzano 1071 razy ]

Załącznik:
Zdjęcie0093.jpg
Zdjęcie0093.jpg [ 38.23 KiB | Przejrzano 1071 razy ]

dzisiaj bede wyciagac silnik
a nastepnie biore sie za demontaz dawcy jak ktos jest zainteresowany jakimis elementami z niego smiało pytac

mam jeszcze pytanko w OM617 są dwa czujniki temp w głowicy
pierwszy od czego?
a drugi ?
który jest od wskazan temp na desce?

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pt maja 06, 2011 12:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
O kurczę...

Jeden czujnik jest od wskaźnika na desce, a drugi wysyła sygnał do przekaźnika od świec żarowych. Dzięki temu jak silnik jest ciepły, to nie grzeją się tak długo jak na zimnym.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pt maja 06, 2011 2:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:37 pm
Posty: 44
Numer GG: 1531582
Lokalizacja: Olkusz
No i czar prysł.... Żeby Ci się panewka obróciła w tym dieslu!

_________________
Mercedes W140 S420
Audi Avant A6 C4 AEL+6b manual
Geo Tracker


Na górę
Post: pt maja 06, 2011 9:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Kamael pisze:
drugi wysyła sygnał do przekaźnika od świec żarowych


O ile masz przekaźnik który posiada taką funkcję, jak nie to drugi czujnik się po prostu, jak to napisał barpawel "opier....".

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pn maja 16, 2011 2:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
matizolkusza pisze:
No i czar prysł.... Żeby Ci się panewka obróciła w tym dieslu!

oby nie

no to lecimy dalej silnik wyrwany
troche mnie to omolnie idzie ale niestety jak to w zyciu bywa "jak umiesz liczyc to licz na siebie" i wszystko robie sam w przydomowym garazu
teraz trza wyrwac OMa i postwic obok porobic pomiary i odpalic szlifierkę i spawarke i lecimy dalej z rzeźbą [palacz]


Załączniki:
IMG00065.JPG
IMG00065.JPG [ 31.46 KiB | Przejrzano 990 razy ]
IMG00064.JPG
IMG00064.JPG [ 37.65 KiB | Przejrzano 990 razy ]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz
Na górę
Post: wt maja 17, 2011 8:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
czas najwyższy przenieść wątek do działu humor [totalszok]

_________________
Dunkelheit !


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 10:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
no dobra dawca wyrwany
ale
dlaczego nikt mi nie napisał ze zmiana biegów w beczce jest na 3 wodzikach [palacz]
skrzydlakowa jest na 2
i teraz kolejny problem do rozwiazania(znowu wiecej wiercenia i spawania i wiecej [piwo] pójdzie)
tak na szybko co wczoraj o 12 w nocy i po kilku [piwo] wywnioskowałem
albo zapinam szkrzynie od beczki i wierce dziure w tunelu [palacz] = nadmiarowa nieprzewidziana rzeźba
albo spinam skrzynie od skrzydlaka na pierwszy rzut oka(byłem bardzo zmeczony [alkoholik] ) bedzie pasowac otwory rozstawy sie zgadzają w bloku OMa (dzsiaj odkrece skrzynie i przypasuje je)
czy taki patent wytrzyma czy skrzynia nie padnie?
a moze da rade cos wykombinowac aby mechanizm beczkowej był na 2 wodziki


Załączniki:
Zdjęcie0114.jpg
Zdjęcie0114.jpg [ 36.01 KiB | Przejrzano 947 razy ]
Zdjęcie0113.jpg
Zdjęcie0113.jpg [ 39.15 KiB | Przejrzano 947 razy ]
Zdjęcie0112.jpg
Zdjęcie0112.jpg [ 30.36 KiB | Przejrzano 947 razy ]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz
Na górę
Post: pt maja 20, 2011 11:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
barpawel pisze:
czy taki patent wytrzyma czy skrzynia nie padnie?

"Na papierze" patrząc wytrzyma, bo według danych Twój silnik ma i większą moc i moment niż 617, więc skrzynia sobie powinna poradzić, zwłaszcza, ze nie będziesz raczej targał nim lawety.

Otwory faktycznie wyglądają na pasujące, rozrusznik też podobnie, pytanie jeszcze jak będzie z wałkiem i sprzęgłem.

Moim zdaniem trochę szkoda pozbywać się tych biegów przy kierownicy, a "w razie czego" ciężko jest dziś znaleźć zapasową skrzynię do 'Skrzydlaka'..?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt maja 20, 2011 11:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
wczoraj juz na trzeźwo podszedłem do sprawy [palacz]
i wyglada to tak
najlepiej zostawic beczkową skrzynie a to z tego wzgledu ze przełozenia są takie jak powinny byc dla diesla (w danych jest dosyc duza róznica w przełozeniach 1,2,3 a 4 to wiadomo wszystkie takie same)
i
przy tym zestawie nie bede musiał skracac ani wydłużac wału wszystko pasi idealnie
plus ze filtra oleju nie bede musiał przenosic bo biegi trza zrobic w podłodze
minus ze bede miał biegi w podłodze :( (chyba ze ktos podsunie mi inne rozwiazanie jak te trzy wodziki połaczyc z mechanizmem dwuwodzikowym)

przy zapieciu skrzyni skrzydlakowej trza by wydłużyc wał o jakies 5 cm

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pt maja 20, 2011 11:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
No więc "rób jak uważasz, uważaj jak robisz" [palacz]

A jak jest w 111 włączany wsteczny? Chociaż w sumie to i tak byłoby trudne do połączenia, bo jednak w 123 jest oddzielny do wstecznego...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 10:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
no i silnik ze skrzynia siedzi
oczywiście nie obyło sie bez kolejnej nieprzewidzianej rzeźby
łapy silnika trza było robić nowe (materiału nie żałowałem)
oczywiście wczoraj juz go odpaliłem zatankowany ropskiem zapalił od przysłowiowego strzała (ale to nikogo nie powinno dziwić w końcu to legendarny klekot)

pozostało jeszcze wsadzić patyk w podłogę (o dziwo inżynierowie ze Stuttgartu przemyśleli mój dziwaczny pomysł i zrobili przetłoczenie na tunelu [zlosnik] )

i podpiąć podciśnienia i zrobić gaszenie, zainstalować "grzanie świec"
ominąć regulator i podpiac alternator
i oczywiście powymieniać filtry oleje zalać płynami, zarejestrować na żółte [hihi] i w drogę

gdzie w beczce znajduje sie "przerywacz" od kierunków?


Załączniki:
IMG00907.JPG
IMG00907.JPG [ 43.66 KiB | Przejrzano 882 razy ]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz
Na górę
Post: wt cze 07, 2011 11:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
W Twojej beczce przerywacz jest zintegrowany z włącznikiem awaryjnych.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 11:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
że się udało to gratuluję...

ale nie popieram tego co zrobiłeś - przykro mi...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 11:34 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
maclaw pisze:
przykro mi...



Od razu przykro, może w tej benzynie wystarczyło pokręcić jedną śrubką o pół mm. heheheheheh

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 11:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
po raz kolejny ogłaszam wszem i wobec ze
"wracam do m180 jak tylko uzbieram sianko na kompleksowy remont nie wiem ile to czasu mi zajmie może 2 a może 5 lat ale wiem ze na 100% zainstaluje w skrzydlaku oryginał"*
obecny patent jest tymczasowy i nawet nie wyobrażacie sobie jak mi jest przykro

THC pisze:
Od razu przykro, może w tej benzynie wystarczyło pokręcić jedną śrubką o pół mm. heheheheheh

no nie wystarczyło krecenie nawet piecioma srubkami

w zeszłym roku robiłem głowice i pewno ta operacja zemściła sie na mnie bo zamiast zrobić kompleksowy remont zrobiłem połowiczny i tak jakieś tam pln-y poszły w błoto a silnik i tak trza rozbierać i stracony czas

* chyba ze totalnie mi odbije i zainstaluje tam v8 i zawieche w stylu low(temat do przemyslenia na kolejne lata)

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl