MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 7:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 13, 2005 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
No więc chodzi mi dokladnie o zużycie paliwa i jednocześnie o to, który silnik najlepiej jeździ. Miło by było gdyby ktoś z użytkowników takowych doradził w temacie sprawowania (zwlaszcza na gazie). Przeraża mnie myśl o ON za 4zł, stąd taki temat.
Ps. Narazia to tylko teoria w temacie zmiany silnika lub całego auta na wersje benzynową.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 9:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
MIałem W123 250 na automacie. Super jazda, mocny, zrywny. Palił od 14l gazu (przy normalnej jezdzie 100-120 + troche w cyklu miejskim) do 17,5 przy ostrym dawaniu w palnik.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 11:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Kozmo1 pisze:
MIałem W123 250 na automacie. Super jazda, mocny, zrywny. Palił od 14l gazu (przy normalnej jezdzie 100-120 + troche w cyklu miejskim) do 17,5 przy ostrym dawaniu w palnik.


Niestety silnik 250 M123 ma opinie najgorszego silnika benzynowego w 123 . Pamietam gdy mój ojciec posiadał W123 z silnikiem 250, auto palilo ponad 20 litrów benzyny w mieście.

Sam posiadałem do niedawna W123 z silnikiem M110 2.8 . Autko bardzo zrywne (185KM) uważam, że to świetny silnik. Saplanie wachało sie od minimum 10l w trasie (jazda do 120km/h) do 18 w mieście przy ostej jeździe.

Innym silnikiem godnym polecenia w 123 jest motor M102 2.3 . Silniki te sa dośc ekonomiczne i przy tym dynamiczne (136KM) . A jesli chodzi o spalanie to myśle, że 12 w mieście nie bedzie wiekszym wyczynem .

Ja osobiście polecał bym Ci motor M102 jeśli chcesz jeździć szybko i dośc ekonomicznie lub M110 jesli wolisz szybciej a mniej ekonomicznie .
Zaś jesli cenisz dzwiek to M123 całkiem nie ekonomicznie [zlosnik] lub M110 też miło a ekonomiczniej [oczko]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 11:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Bujałem sie w123 z M102 (230E, do sprzedania zresztą [cool] ).
Ostatni rok tylko benzyna, wczesniej swagier pomykał na gazie. W mieście do 16litrów (dość ostro ganiane ale bez katowania :x ) w trasie około 10-11 gazu. Benzyny nie sprawdziłem ale niewiele mniej (o jakis 1, 2 litry). Moze było by mniej gdyby silnik wrzucić na regulacje. Ale jakos nie wierzę ze przy tej pojemniości zejdzie do 8 litrów :lol: jak podają źródła zbliżone do allegro [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Autko baaardzo fajne, ma to COŚ czego nie jusz na przyklad w126. Zapych bez komplesów chociaz szkoda ze pomimo rocznika 84r skrzynia tylko 4-ka. Da się lubić :P

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 12:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Croolick pisze:
Zapych bez komplesów chociaz szkoda ze pomimo rocznika 84r skrzynia tylko 4-ka.



Rocznik nie ma nic do rzeczy - po prostu taką ktoś zamówił. Równie dobrze mogła być piątka, albo bardzo godny polecenia automat.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 1:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmm jezeli silnik 250 pali powyzej 16 to patrzac na mase mojego auta w ktorym jest takowy silnik :) 280 bedzie lepsza wiecej mocy spalanie mniejsze :) ale opinii na temat M110 jest tak samo duzo jak o gazie w aucie u mnie M110 przepala przy normalnej jezdzie 12PB ( trasa) ok 17 nawet do 20 przy ciezkiej nodze miasto gaz cykl mieszany 17

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 2:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
a co znaczy to (grrrrr) w Twoim podpisie??? [zlosnikz]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 3:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Croolick pisze:
a co znaczy to (grrrrr) w Twoim podpisie???

Sprawdz archiwum i nie wywołuj następnej potyczki słownej ;)

A wracając do beczek w benzynie, moja 200 w automacie pali od 13,5 do 17l gazu. Pb nie sprawdzałem.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 4:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Moja beczułka 250 na skrzyni zwykłej 4 biegowej pali w trasie kolo 11-11.5, w jeździe mieszanej około 13 na gazie na benzynie wogóle nie jeździ.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 6:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
M 102 wersja dwulitrowa jest jednak trochę za słaba.Taki sam tylko 2.3 z wtryskiem potrafi spalić tyle samo a jest mocniejszy.Co do wersji 2.5 to prawda co pisze wyżej. Wielu ludzi twierdzi ,że to najmniej udany silnik do 123.Choć ja mam 2 litry polecałbym Tobie 2.3.To chyba najlepsze rozwiązanie do W 123 biorąc pod uwagę wszystkie "za" i "przeciw".

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
AMG pisze:
Kozmo1 pisze:
MIałem W123 250 na automacie. Super jazda, mocny, zrywny. Palił od 14l gazu (przy normalnej jezdzie 100-120 + troche w cyklu miejskim) do 17,5 przy ostrym dawaniu w palnik.


Niestety silnik 250 M123 ma opinie najgorszego silnika benzynowego w 123 . Pamietam gdy mój ojciec posiadał W123 z silnikiem 250, auto palilo ponad 20 litrów benzyny w mieście.

Sam posiadałem do niedawna W123 z silnikiem M110 2.8 . Autko bardzo zrywne (185KM) uważam, że to świetny silnik. Saplanie wachało sie od minimum 10l w trasie (jazda do 120km/h) do 18 w mieście przy ostej jeździe.

Innym silnikiem godnym polecenia w 123 jest motor M102 2.3 . Silniki te sa dośc ekonomiczne i przy tym dynamiczne (136KM) . A jesli chodzi o spalanie to myśle, że 12 w mieście nie bedzie wiekszym wyczynem .

Ja osobiście polecał bym Ci motor M102 jeśli chcesz jeździć szybko i dośc ekonomicznie lub M110 jesli wolisz szybciej a mniej ekonomicznie .
Zaś jesli cenisz dzwiek to M123 całkiem nie ekonomicznie [zlosnik] lub M110 też miło a ekonomiczniej [oczko]




kurde stary, najgorszy silnik benzynowy, trochę Cię poniosło! :o mój pali 18 litrow gazu po miescie i przy mocnym kręceniu ale wtedy dysponujesz w pełni 140 kM mocy, co powoduje, ze ta półtora tonowa gablota świetnie przyspiesza. poza tym ma, jak to mówią, wysoką kulturę pracy, te sześć garów przepięknie spiewa [cool]

p.s. wyczytałem kiedyś na jakiejś stronie(niestety nie pamętam gdzie ale to było chyba przepisane z jakiegoś fachowego periodyku), ze jeżeli chodzi op silniki benzynowe w beczkach to 2,5 jest najbardziej zaawansowany technicznie.

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 10:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bobas pisze:
zaawansowany technicznie

Nawet jeśli to absolutna prawda, to nie jest ona równoznaczna z niskimi kosztami eksploatacji (trwałość, spalanie).
Np. Citroen często miał super zaawansowane technicznie auta, tylko czasem aż za bardzo, jak na ówczesne możliwości technologiczne ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 13, 2005 10:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Cytuj:
ze jeżeli chodzi op silniki benzynowe w beczkach to 2,5 jest najbardziej zaawansowany technicznie.


Zastanawiam się na jakiej podstawie stwierdzili że jest on taki zaawansowany technicznie [pytanie][/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 14, 2005 1:06 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Bobas pisze:
wyczytałem kiedyś na jakiejś stronie(niestety nie pamętam gdzie ale to było chyba przepisane z jakiegoś fachowego periodyku), ze jeżeli chodzi op silniki benzynowe w beczkach to 2,5 jest najbardziej zaawansowany technicznie.

Hehehe...
M123 to silnik o uproszczonej w stosunku do M110 konstrukcji.
6cyl ale tanie-wal korbowy podparty na czterech panewkach(M110 na siedmiu) starozytna wywodząca sie jeszcze z M 180 z '52r komora spalania i jeden walek rozrządu-głowica jest identyczna z tymi z lat '50.
Do tego nietrwały jednorzedowy łańcuch rozrządu.
M123 to rozwiercony do 2,5l M180 z 1952r(orginalnie 2,2l i 80 KM)
Najlepszy motor w beczce to bezprzecznie M110-ten jest najbardzej zaawansowany technicznie.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 14, 2005 9:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
Hehehe...
M123 to silnik o uproszczonej w stosunku do M110 konstrukcji.
6cyl ale tanie-wal korbowy podparty na czterech panewkach(M110 na siedmiu) starozytna wywodząca sie jeszcze z M 180 z '52r komora spalania i jeden walek rozrządu-głowica jest identyczna z tymi z lat '50.
Do tego nietrwały jednorzedowy łańcuch rozrządu.
M123 to rozwiercony do 2,5l M180 z 1952r(orginalnie 2,2l i 80 KM)
Najlepszy motor w beczce to bezprzecznie M110-ten jest najbardzej zaawansowany technicznie.


No właśnie i tu Marcin ma racje !
Kolego Bobas to, że masz taki silnik i auto przyspiesza dobrze nie oznacza, że to jest najlepszy silnik. Motor M102 2.3 nie bedzie ustepował Twojemu osiagami a jest sporo ekonomiczniejszy,jego konstrukcja zachacza o lata 80-te a nie 50-te, choc brzmi napewno gorzej a już nie wspomne o silniczku M110 2.8 który przy podobym spalaniu jeździ duzo lepiej .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl