MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 8:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 29, 2005 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Witam wszystkich!

Panowie mam powazny dylemat... Musze sprzedac ktorys z samochodów (oczywiscie na rzecz nowej gwiazdy :) ) i nie wiem który...

Post traktuje powaznie, tym bardziej, ze jest to forum gwiazdy i to raczej starszych rocznikow [a jest tu sporo fachowcow tematu] ale pomyslu nie mam bladego...

Przedstawiam bohaterow:

1. w124 e220 '94, bez skory i automatu - reszta jest, nigdy nie uderzony, przebieg oryginalny 280t km - bez gazu. Zaczyna szumiec tylni most [niestety z ASR wiec boli]. Pali okolo 11-12 w miescie, trasa 8,5-9 [na klimie].

2. BMW e34 525TDS '93, bez skory, automatu, szyberu i grzanej pupy, nigdy nie uderzony, przebieg oryginalny 181t km. Jezdzi super, bez problemow. trasa 7l ON, w miescie 8,5-9l. [143 PS - dynamika prawie jak e220]

Obydwa auta sa swietne, najwazniejsze, ze nie byly po dzwonach - gdyby choc jeden byl po dzwonie to nie mialbym problemu...

Zwyciezca zostanie do jazdy - glownie miejskiej, z tym, ze jezeli w124 to niestety musialbym przerobic na kuchenke, bo panstwo cenami benzyny nie rozpiescza.

Kupcow mam i na jednego i na drugiego - z tym problemu nie ma.

Tylko czy diesel BMW czy kuchenka gazowa i niezawodne w124...??? [oczywiscie nowy i tak bedzie MB, wiec marki nie zdradze [oczko] ]

Co byscie wybrali, biorac pod uwage koszty eksploatacji, ewentualne usterki, mozliwosci sprzedazy poszczegolnych aut za np. 5 lat no i ten nieszczesny gaz w MB?? [o lejcach i koniu znam [oczko] ]

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 7:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Ja bym pchnął 124 na Twoim miejscu.....
Nie można ograniczać się do jednej marki a beemka 5 a do tego w Dieslu jest świetnym autem..... zawsze mi się podobały.... i jeszcze mało pali...

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 8:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Gdyby w124 bylo w dieslu - kein problem... Waham sie strasznie...

BMW wyglada tak samo jak to ponizej:
http://img14.allegro.pl/photos/oryginal ... 61928788_2
http://img14.allegro.pl/photos/oryginal ... 61928788_1

*zdjecia zaczerpniete z allegro.pl

PS: w124 jest grafitowe

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
Post: pn sie 29, 2005 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
mroziu pisze:
ten nieszczesny gaz w MB??


Dlaczego nieszczęsny?.Zakładasz instalację na wtrysku gazu (sekwencję) i nie masz żadnych kłopotów.Między taką instalacją IV generacji ,a II w silniku z mechanicznym wtryskiem jest przepaść .Brat przeszedł z 230TE z II generacją na E220T na sekwencji i bardzo sobie chwali ,nie ma strzałów,gaśniecia ,falowania obrotów itd.Oczywiście decyzja należy do Ciebie,ale chciałem Ci tylko powiedzieć że z tym silnikiem gaz chodzi bardzo dobrze.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
mroziu pisze:
Tylko czy diesel BMW czy kuchenka gazowa i niezawodne w124...??? [oczywiscie nowy i tak bedzie MB, wiec marki nie zdradze ]


Zdecydowanie diesel z punktu widzenia sprzedazy za kilka lat, natomiast kuchenka chyba nie będzie juz taka niezawodna [oczko] po przeróbkach

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 9:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wiesz ja bym tez myslał tęgo....A moze sprzedaj oba i kup jakies fajne E 300D z 95 roku u sasiadow zza Odry i bedzie po sprawie i bez LPG.220E na wtrysku gazu chpdzi bardzo dobrze takze nie ma problemu....BMW za 5 lat sporo starci na wartosci i moze sie zwali pompa,turbo lub głowica...To bolaczka TDS.Ja tam lubie BMW ale przy dzisiejszych cenach paliw to ekonomiczniej i troche szybciej bedzie w E220 na LPG.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 9:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Ja opchnąłbym BMW (powody j/w) albo poszedł tropem MERCEDES 4 EVER- sprzedać oba i szukać ładnej 3-setki w dieslu. Przy tych cenach ropy i jeszcze TDS - nie widzę powodu by trzymać choć 5-teczki bardzo lubię.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 9:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
taaa wylać mleko bo skwaśnieje...
gadanie o tds to między bajki. ..nieumiejętna ekploatacja zabije prawie każdy silnik, szczególnie wysilone (tak jak tds'y). chcecie mieć trwałe auto kupcie 200D
Nikt za Ciebie decyzji nie podejmie, usprawieliwienia/rozgrzeszenia pozostawienia BMW w rodzinie nie potrzebujesz..

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
Moim zdaniem sprzedać BMW, mimo, że to dobre auto szybciej się starzeje od Mercedesa a co za tym idzie za kilka lat jego wartość będzie nikła. W tej chwili i wykorzystując popyt na diesle jeszcze uzyskasz dobrą cenę a pod względem ekonomicznym nic nie przebije gazu. Niestety


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 10:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Gorex jak chesz sie dowiedziec czegos o BMW i TDS to znajdz forum BMW i OPLA i poszukaj tematow o ciezkim zapalaniu na ciepłym silniku,głowicy i przegrzewaniu sie silnika....jest sporo lektury na długie zimowe wieczory.Oczywiscie nie mowie ze TDS to złom ale musi to byc zdrowy silnik o przyzwoitym przebiegu i NIEKATOWANY.Jak ktos bedzie dawał buta na zimnym lub palił kapcia co z tym silnikiem da sie zrozbic to sa pozniej efekty....E 220 nie ma pompy wtryskowej ,turbo tak ze napewno bedzie tanszy w eksploatacji i naprawach....Włozyc dory wtrysk gazu i cieszyc sie tania i dynamiczna jazdą.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 11:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
katowanie i gaszenie rozgrzanego turbo nigdy nie wychodzi maszynce na dobre i odwrotnie zadbane i dbane tds odwdzięczy się bezawaryjna eksplatacją (a o takim mówimy)
koleś ma 525 tds z taxi z 92 roku i jak narazie nie narzeka- robił coś przy pompie ale na własne życzenie bo grzebał..
forum bmw- marka zacna, z urzyszkodnikami nie mam ochoty się męczyć ;)
nie mówie które ma wybrać = to musi być jego decyzja..

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 30, 2005 8:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ja bym zostawil MB, bo z LPG dobrze zalozonym to nawet 1 generacja jezdzi wspaniale. ja mam wlasnie 230E (dot. wyp. Valentine) i 2 generacje i ZERO problemow- nic nie faluje, nie strzela, nie gasnie. bajka.
LPG bedzie tanszy w eksploatacji, a moim zdaniem auto nic, a nic nie straci z niezawodnosci po dodaniu LPG.powiem wiecej LPG lepiej dziala nasilnik z 1 strony, bo przy wtrysku do komory spalania nie wyplukuje/rozpuszcza filmu olejowego( w przciwienstwie do Pb) ze scianek i auto ma lepsze smarowanie niz na Pb.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 09, 2005 10:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Jednak zostane przy MB, zaloze sobie LPG bo po przeliczeniu cen gaz az sie prosi... Chyba, ze panstwo zrobi nam prezent za jakis czas i gaz skoczy do 3 zeta... :roll:

Troche mnie boli ten przebieg - 300tkm jak na benzyne to raczej sporo... Ale te 100tkm to chyba jeszcze pojezdzi (nie ma jak stare dobre diesle, np 240d mniam)...

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 09, 2005 10:30 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Z ekonomicznego punktu widzenia lepiej zostawić BMW:
1. Mercedesa drożej sprzedasz,
2. do MB musisz dołożyć 2tyś (zwykła instalacja) lub 5-6tyś (sekwencja),
3. z 4 cylindrowym benzyniakiem o przebiegu 300tyś mogą być problemy przy przejściu na lpg, to jest już dość nowoczesny 16 zaworowy silnik
4. lpg jest dobre teraz (1,8 - 1,9zł) ale co będzie za miesiąc? dwa? pół roku?
5. podróże zagraniczne - nie wszędzie jest lpg, tak więc jadąc gdzieś dalej jedziesz drogo

Ja bym wybrał diesla - owszem, ropa jest droga, ale za to spalanie OK.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 09, 2005 11:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Ja bym zostawil sobie benzyniaka i wlozyl LPG.
według konstytucji unijnej gaz jest paliwem ekologicznym i jego cena nie moze przekroczyc podajze 1/2 ceny benzyny, a ropa sami widzicie, moze niedlugo bedzie ropa po 5zł...
tak czy siak 10 litrow ropy to juz teraz jest ponad 20 litrow gazu, czyli zasieg na lpg na pewno wiekszy.... a i jazda niezla, pozatym, zostani MB...

Taaka moja rada, i sam bym tak zrobił....

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl