yacub pisze:
1. pojawily sie stuki z okolic tylu szczegolnie slyszalne przy wcisnietym sprzegle, moze to most? ogolnie most buczy i sa luzy ale chyba mozna z tym smialo jezdzic
Wydaje mi się że to półośki, ale to tak gdybam tylko...
Warto sprawdzić!
yacub pisze:
2. czy wartosc cisnienia 1,8 na wolnych (silnik cieply) jest ok?, 3 jest zawsze jak sobie jade, narazie dolalem ok 0,5l oleju na liczniku jest 394tyś.
Tak jak napisałeś - ważne że jest odp. smarowanie przy zwiększeniu obrotów. Takie ciśnieni jest O.K.
Jak spadnie poniżej 1.0

to dopiero można zacząć się martwić
yacub pisze:
3. przyznam sie ze troche kopci i jak jest zimny i jak gazu troche przycisne, poprzedni wlasciciel mowil o koniecznosci wymiany konc. wtrys., jaki jest orientacyjny koszt?
Diesel przy depnięciu zawsze będzie trochę kopcił. Przy odpaleniu nie
powinien, ale jak puści chmurkę to jeszcze nie tragedia.
Bardzo możliwe że to kwestia końcówek wtrysków.
Koszt regulacji nie jest bardzo duży - warto to sprawdzić.
Gorzej kiedy będzie trzeba wymienić wtryski - wtedy koszt jest rzędu
120zł za końcówkę (oryg. BOSCH).
Drugim powodem może być słaba kompresja, którą można zmierzyć
(koniecznie na zimnym silnku - nie odpalanym kilkanaście godzin).
Ale jeśli silnik odpala bez większych problemów to nie ma potrzeby się o to martwić.
yacub pisze:
4. slychac klekot zaworow ale tylko rano jak jest zimny no i nierowna praca silnika przez pierwsze 30 sekund, da sie z tym zyc?
Warto sprawdzić co tak naprwdę stuka... Pamiętaj aby poczekać
z jazdą, aż do momentu kiedy wskazówka temp. nie wskoczy na min. 40stopni. To bardzo wydłuży żywot silnika.
Co do nierównej pracy - może to być kwestia starych świec żarowych które nierównomiernie rozgrzewają wszystkie komory.
A jak w ogóle odpala silnik? Bez gazu?