MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 2:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pare pytan
Post: czw paź 27, 2005 1:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 27, 2005 12:34 am
Posty: 11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/gliwice
Witam wszystkich,
"beczke" posiadam dopiero od niedawna wiec jestem w sprawach 123 nowicjuszem; zrobilem nia ok 4tys km i mam pare pyt:

1. pojawily sie stuki z okolic tylu szczegolnie slyszalne przy wcisnietym sprzegle, moze to most? ogolnie most buczy i sa luzy ale chyba mozna z tym smialo jezdzic
2. czy wartosc cisnienia 1,8 na wolnych (silnik cieply) jest ok?, 3 jest zawsze jak sobie jade, narazie dolalem ok 0,5l oleju na liczniku jest 394tys
3. przyznam sie ze troche kopci i jak jest zimny i jak gazu troche przycisne, poprzedni wlasciciel mowil o koniecznosci wymiany konc. wtrys., jaki jest orientacyjny koszt?
4. slychac klekot zaworow ale tylko rano jak jest zimny no i nierowna praca silnika przez pierwsze 30 sekund, da sie z tym zyc?

Wiecej pyt narazie nie mam :)
Pozdro

_________________
Kuba
123 (200D)


Na górę
 Tytuł: Re: pare pytan
Post: czw paź 27, 2005 1:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
yacub pisze:
1. pojawily sie stuki z okolic tylu szczegolnie slyszalne przy wcisnietym sprzegle, moze to most? ogolnie most buczy i sa luzy ale chyba mozna z tym smialo jezdzic


Wydaje mi się że to półośki, ale to tak gdybam tylko...
Warto sprawdzić!

yacub pisze:
2. czy wartosc cisnienia 1,8 na wolnych (silnik cieply) jest ok?, 3 jest zawsze jak sobie jade, narazie dolalem ok 0,5l oleju na liczniku jest 394tyś.


Tak jak napisałeś - ważne że jest odp. smarowanie przy zwiększeniu obrotów. Takie ciśnieni jest O.K.
Jak spadnie poniżej 1.0 :) to dopiero można zacząć się martwić

yacub pisze:
3. przyznam sie ze troche kopci i jak jest zimny i jak gazu troche przycisne, poprzedni wlasciciel mowil o koniecznosci wymiany konc. wtrys., jaki jest orientacyjny koszt?


Diesel przy depnięciu zawsze będzie trochę kopcił. Przy odpaleniu nie
powinien, ale jak puści chmurkę to jeszcze nie tragedia.
Bardzo możliwe że to kwestia końcówek wtrysków.
Koszt regulacji nie jest bardzo duży - warto to sprawdzić.
Gorzej kiedy będzie trzeba wymienić wtryski - wtedy koszt jest rzędu
120zł za końcówkę (oryg. BOSCH).

Drugim powodem może być słaba kompresja, którą można zmierzyć
(koniecznie na zimnym silnku - nie odpalanym kilkanaście godzin).
Ale jeśli silnik odpala bez większych problemów to nie ma potrzeby się o to martwić.

yacub pisze:
4. slychac klekot zaworow ale tylko rano jak jest zimny no i nierowna praca silnika przez pierwsze 30 sekund, da sie z tym zyc?


Warto sprawdzić co tak naprwdę stuka... Pamiętaj aby poczekać
z jazdą, aż do momentu kiedy wskazówka temp. nie wskoczy na min. 40stopni. To bardzo wydłuży żywot silnika.
Co do nierównej pracy - może to być kwestia starych świec żarowych które nierównomiernie rozgrzewają wszystkie komory.
A jak w ogóle odpala silnik? Bez gazu?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł: Re: pare pytan
Post: czw paź 27, 2005 7:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Wszystko co napisał mercBeginner jest święta prawdą :)
yacub pisze:
1. pojawily sie stuki z okolic tylu szczegolnie slyszalne przy wcisnietym sprzegle,
3. poprzedni wlasciciel mowil o koniecznosci wymiany konc. wtrys., jaki jest orientacyjny koszt?
4. slychac klekot zaworow ale tylko rano jak jest zimny no i nierowna praca silnika przez pierwsze 30 sekund, da sie z tym zyc?

ad.1 To test chyba powód do szybkiej interwencji albo choć przegladu.
ad 4moze też wynikać z ad.3 -warto sprawdzić te wtryski.(ostatnio dosyć powszechne jest napędzanie merców dziwnymi wynalazkami wtryski reagują pierwsze .Wyreguluj zawory.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł: Re: pare pytan
Post: czw paź 27, 2005 7:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 27, 2005 12:34 am
Posty: 11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/gliwice
Moze zna kotos dobrego szpeca od merca w okolicach Gliwic lub Tarnowskich Gor. No przyznam sie ze beczka czasem jezdzila na czerwonym paliwie wiec pewnie wtryski na tym ucierpialy.
A sprawa tych polosiek to droga impreza, poprzedni wlasciciel zostawil mi most z poloskiami wiec musial tam juz grzebac ale chyba jego grzebanie duzo nie przynioslo :(
Pozdro

_________________
Kuba

123 (200D)


Na górę
 Tytuł: Re: pare pytan
Post: czw paź 27, 2005 9:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
yacub pisze:
A sprawa tych polosiek to droga impreza, poprzedni wlasciciel zostawil mi most z poloskiami wiec musial tam juz grzebac ale chyba jego grzebanie duzo nie przynioslo :(
Pozdro

To upierdliwa impreza bo .......... mozesz kupić kilka mostów a dalej bedą wyły albo szukać pewniaka.Z półoskami jest prostsza sprawa .Poszukaj przyczyny najlepiej samemu bo cię "specjalisci od mercedesów" wygolą z forsy.Po prostu przeszukaj/poczytaj forum takich postów było sporo.Potem już tylko kilka godzin z kumplem na kanale (dobry powód do piwka :) Jak zwalisz dwa razy dyfer na ziemię to trzeci raz zrobisz w 50 minut.Tak nieśmiało spytam czy sprzęgło było zmienione?
Powodzenia

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł: Re: pare pytan
Post: czw paź 27, 2005 9:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 27, 2005 12:34 am
Posty: 11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/gliwice
Cytuj:
To upierdliwa impreza bo .......... mozesz kupić kilka mostów a dalej bedą wyły albo szukać pewniaka.Z półoskami jest prostsza sprawa .Poszukaj przyczyny najlepiej samemu bo cię "specjalisci od mercedesów" wygolą z forsy.Po prostu przeszukaj/poczytaj forum takich postów było sporo.Potem już tylko kilka godzin z kumplem na kanale (dobry powód do piwka :) Jak zwalisz dwa razy dyfer na ziemię to trzeci raz zrobisz w 50 minut.Tak nieśmiało spytam czy sprzęgło było zmienione?
Powodzenia


Hmm nic mi o sprzegle nie wiadomo Merca mam dopiero od 2 miesiecy ale mysle ze przy przebiegu 400tys pewnie bylo kiedys wymieniane.

Pozdrawiam[/quote]

_________________
Kuba

123 (200D)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl