MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 6:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 07, 2005 11:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Mimo, ze auto juz nie moje, to jednak jestem z nim w bezposrednim kontakcie. Urodzil sie taki problem: Odpalanie zimnego silnika (rzecz jasna na benzynie) konczy sie szybkim jego zdlawieniem. Efekt taki jakby nie bylo ssania. Kiedy uda sie go w koncu rozgrzac, obroty biegu jalowego pozostaja bardzo nierowne. Nie ma znaczenia czy beczka zasilana jest gazem czy benzyna. No moze na benzynie telepie nia troche mniej. Przy manewrach a wlasciwie juz przy niewielkim skrecie kierwonica auto lubi sobie zgasnac a ze skrzynia automat to bywa to uciazliwe i niebezpieczne. Obroty wyrownuja sie, kiedy auto postoi dluzej w korkach a temperatura cieczy chlodzacej znacznie wzrosnie.
Auto jest swierzo po przegladzie. Ma nowe przewody WN i swiece. Rok temu wymieniono kopulke i palec. Co to moze byc?

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 8:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Może łapie lewe powietrze? Powinien wtedy też więcej spalać.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 8:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Tak, spalanie jest wyzsze. Moglbys rozwinac to "lapanie powietrza" ?

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 9:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Powietrzem reguluje przepływomierz, czyli taka łapa z klapką. Takie objawy mogą być jeśli gdzieś za mieszalnikiem dostaje się zewnątrz powietrze. Niestety nie wiem jak to jest w silniku 230, w moim M103 obstawiałbym taką gumę która jest pod mieszalnikiem. W M110 to było metalowe, jesli w M102 jest także gumowe to może to być przyczyną (dziura), zwłaszcza jeśli ostatnio strzelił, zresztą te gumy lubią się dziurawić..... nie tylko nawiasem mówiąc te gumy lubią [oczko]

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 9:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
elvis pisze:
Powietrzem reguluje przepływomierz, czyli taka łapa z klapką. Takie objawy mogą być jeśli gdzieś za mieszalnikiem dostaje się zewnątrz powietrze. Niestety nie wiem jak to jest w silniku 230, w moim M103 obstawiałbym taką gumę która jest pod mieszalnikiem. W M110 to było metalowe, jesli w M102 jest także gumowe to może to być przyczyną (dziura), zwłaszcza jeśli ostatnio strzelił, zresztą te gumy lubią się dziurawić..... nie tylko nawiasem mówiąc te gumy lubią [oczko]


No tak. Ale wtedy problemy bylyby tylko na gazie. Instalacja zalozona 3 miesiace temu (u Kowala). Nie bylo zadnych strzalow.
Nie mniej cos z ta guma moze byc nie tak. Sa tez problemy przy zasilaniu gazem i chlodnych dniach. Ciezko przekroczyc 100 km/h bo silnik zaczyna sie dlawic.
Dlaczego nie ma ssasania?

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 9:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Problemy byłyby także na benzynie.
Poprawne działanie ssania bardzo zależy od szczelności układu dolotowego i od działania przepływomierza, więc to także może byc przyczyną.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 2:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Sprawa sie wyjasnila. Pawel Kowalski (wczesniej instalowalem u niego LPG - jestem zadowolony) slusznie zdiagnozowal "konieczna regulacja zaworow". Odeslal mnie z autem do warszawskiego warsztatu na ul. Fortuny. Faktycznie pomoglo. Nie znam sie na tym jak koledzy, wiec nie wiem, czy dobrze powotrze slowa mechanika. "Zawory ssace byly podparte" Po regulacji auto odzyskalo ssanie i przestalo nim rzucac. Ten silnik jeszcze nigdy tak ladnie nie pracowal. Koszt uslugi 100 zl.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl