MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 10:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 07, 2007 2:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
witam

kilka osób z forum zna już ten dręczący mnie temat. Cały czas mam problem z półosią w beczce. Przyszła pora zabrać się konkretnie do roboty i tu kilka pytań.

- czy półosie we wszystich seriach / rodzajach W123 był takie same (nie zależnie od silnika, skrzyni, dyfra)?

- czy ponownie włoźyć używaną na której raz już się "przejechałem"

- czy może kupić po regeneracji (koszt około 350zł, wymienione obydwa przeguby na podzespołach jakieś firmy MDK)?

z góry dzięki za info

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 4:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
SKOWRON pisze:
czy półosie we wszystich seriach / rodzajach W123 był takie same (nie zależnie od silnika, skrzyni, dyfra)?


tak byly takie same

SKOWRON pisze:
czy ponownie włoźyć używaną na której raz już się "przejechałem"


tzn co masz na mysli?? masz gdzies polos uzywana ktora juz jezdzila w Twoim aucie i jest zdupcona i teraz znowu myslisz zeby ja wlozyc?? czy myslisz po prostu o wlozeniu uzywki i zastanawiasz sie czy sie znowu nie przejedziesz??


SKOWRON pisze:
czy może kupić po regeneracji (koszt około 350zł, wymienione obydwa przeguby na podzespołach jakieś firmy MDK)?


Wydaje sie to byc najrozsadniejsza opcja ale zawsze jest to "ale" ze nie wiesz jak to bylo regenerowane i co jest w srodku... I to ze przeguby wygladaja na wierzchu cacy i sa ciasne wcale nie znaczy ze po przejechaniu np 1000 km dalej tak bedzie...

Temat troche klopotliwy bo sam go przerabialem x razy i jak juz sie znalazlo te niby "super" polos to po niedlugim przebiegu pekaly oslony gumowe i wszystko bylo o d...e rozbic bo robota od nowa...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 5:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
dobrzan pisze:
SKOWRON pisze:
czy ponownie włoźyć używaną na której raz już się "przejechałem"


tzn co masz na mysli??
pod koniec ubiegłego roku pojawiło się stukanie podczas jazdy po przejechaniu ok 80 - 100 km. Diagnoza wykazała stukanie z półosi i ta została wymieniona na używaną (kupioną od starego forumowicza) w ręku wydawała się sztywna i wogóle ok. W praktyce zaczęła stukać po pierwszych 10 km. Wyjąłem :evil: wstawiłem następną używaną :evil: zapłaciłem i zowu to samo :evil:

SKOWRON pisze:
po regeneracji (koszt około 350zł, wymienione obydwa przeguby na podzespołach jakieś firmy MDK)?
dają niby rok gwarancji

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 07, 2007 5:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
SKOWRON pisze:
ręku wydawała się sztywna i wogóle ok


Standard... nieruszana polos jest zdradliwa jak cholera bo wlasnie w reku jest ciasna i super a po wlozeniu okazuje sie ze moze byc szrotem...

SKOWRON pisze:
dają niby rok gwarancji


skoro masz juz tyle nieprzyjemnych doswiadczen sprobuj tego rozwiazania - ja bym tak zrobil i pokusil sie o te regenerowana. Skoro gwarancja na rok to jesli cos bedzie nie tak to wyjdzie w ciagu tego roku w praniu

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 7:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Proponuję przyjżeć się dokładniej piaście a nie wymieniać X półosi i mieć te same objawy.Wyrobiony wieloklin tylnej piasty daje podobne odgłosy .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 9:51 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
hruścik pisze:
Proponuję przyjżeć się dokładniej piaście a nie wymieniać X półosi i mieć te same objawy.Wyrobiony wieloklin tylnej piasty daje podobne odgłosy .

szczególnie przy kołach
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 12:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
to tez fakt!! wyrobiony wieloklin lub w ogole luzna piasta - u mnie byly oba te zjawiska:)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Ja bym jeszcze sprawdził przekładnie gł. a dokładniej kosz mechnizmu różnicowego gdzie siedzi sworzen od satelit u mnie byly podobnme objawy, zabralem sie za wymiane półosi ale okazaly sie dobrea problem byl w wtm koszu. Jakby co sa 2 rodzaje kosza satelit w zaleznosci od obudowy(uszczelniacze mocowane na sruby i segera), wymiana nie jest trudna ale zajmuje troche to czasu

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 9:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
może to głupie ale podniosłem samochód, wlazłem do kanału i lekko kręcąc kołem nagrałem filmik z niepokojącym mnie dzwiękiem. Jak ktoś ma ochotę obejrzeć/posłuchać i pomóc mi to mogę podesłać film na maila (waży ok.14Mb) Styukanie zdecydowanie dochodzi z przegubu od strony dyfra.

dzisiaj pojeżdziłem trochę po warsztatach, i co? Ile ludzi tyle teorii.

jedna była taka, że mogą się nagrzewać klocki i wtedy dosyć głośno stukać, ale jak się mają nagrzać skoro jadąc 100km (spokojnie, równo, prosto i bez szaleństw) raz na jakiś czas hamuję (zwalniam)?

jak są chętni na filmik proszę o kontakt <br>Dodano po 1 godzinach. 3 minutach.:<br>




link do filmu

http://www.wrzuta.pl/film/as9jn9pDW5/me ... _polos.avi


.

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 11:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Zobacz tak: popros kogos aby trzymał za pólosie a ty krec wałem jesli polosie sie nie ruszaja a wal ma luz i jest lekkie stukanie to dyfer, ja bym zaczął od tego.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 11:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
podjedz do warsztatu na szyszkowej, tam ci to sprawdzą od ręki

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 11:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
melvis pisze:
podjedz do warsztatu na szyszkowej, tam ci to sprawdzą od ręki
byłem dzisiaj, to "od ręki" jest w przyszłym tygodniu :( przy okazji widziałem tam Twoją bekę, co u nich robisz i jak sobie liczą

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 11:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
robie kompleksowy przeglad silnika, sprawdzenie cisnien, egulacje zaworow, wymiane przelewow, sprawdzenie wtryskiwaczy, wymiana przedniego simmeringu, sprawdzenie łańcucha rozrzadu i kompresji, sprawdzenie hebla (miewa zjazdy) i w ogóle sprawdzenie wszystkiego co się da - zapłace za to 300 zł - jak się zdaje. (wliczone sa podkładki, przelewy, uszczelka itp.). Jak do tej pory jestem zadowolony, hamulce zrobli i cacy oraz wymienili stabilizator z przodu. <br>Dodano po 48 sekundach.:<br> Co do terminów, to rzeczywiście trzeba się umawiać, ale potem to już jest lux, przy warsztacie sklep, w miarę rozsądnie to wygląda moim zdaniem.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 4:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
decyzja chyba zapadła, półoś do wymiany.

Miał ktoś przyjemność / przygody z regenerowanymi półosiami?

i jeszcze jedna prośba, czy ktoś może mi powiedzieć jaka to część - 123 411 03 15 -

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 5:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
SKOWRON pisze:
czy ktoś może mi powiedzieć jaka to część - 123 411 03 15

Nie [zlosnik]
http://www.mercmania.pl/cennik.php?kat= ... +411+03+15
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl