MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 10:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 28, 2007 8:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Czy mogę ominąć elektrozawór na połączeniu wężyków od kolektora ssącego do ALDY na pompie wtryskowej? Gdzie w ogóle ten elektrozawór powinien być podłączony, a żeby było trudniej to w 3 serii są dwa takie elektrozawory i gdzie ten drugi się podłącza? Czy można regulować ALDĘ śrubką pod plastikową przykrywką?? <br>Dodano po 2 godzinach. 50 minutach.:<br> to może ktoś wie jak taka ALDA działa ?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 8:55 pm przez bary123ce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 10:13 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja mam 3 serię i jeden elektrozawór.
Można regulować aldę tak, albo, co by mieć ładną zaślepkę, pokładkami pod jej mocowanie. Jak pasek klinowy w maluchu:P

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 10:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja mam też 3 serię i 2 elektrozawory.
Już zaślepki nie ma:) ale teraz zapier... nicza :)
Ominąłem elektrozawór, ale czym to grozi?
P.S: wiedziałem, że odpowiedź uzyskam od Octa albo Fenixa :)
qrde po co ten drugi elektrozawór ?? [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 10:35 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Alda to rodzaj mechanicznego chipa, czyli tu robisz cheap tjuning:)
A elktrozawór... Słyszałem, że to bezpiecznik, ale z drugiej strony bezpiecznik to chyba bajpas turbiny... muszę jeszcze wywiad zrobić.
Pozdrawiam

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 2:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zrobiłem bypass tego elektrozaworu. Z tego co wyczytałem na forach US (widzę, że Ocet też tam zaglądałes :) ) to ALDE można regulować po wykluczeniu zapchania rurki od kolektora ssącego i innych pierdół. Piszą, że wykręcać do momentu aż będzie kopcił z rury... Ale u mnie skończyła się regulacja a dymu dalej nie ma. Może dlatego, że wtryski nowe. poza tym od mojej ALDY odchodzi rurka połączona z takim niebieskim "rozdzielaczem podciśnienia"?? W OM603 też ta rurka tam prowadzi... Postanowiłem zrobić test i zaślepić to ujście, bo teoretycznie myślę, że jest tam podciśnienie, chociaż nie wiem kiedy "niebieski rozdzielacz" je otwiera, bo przy zimnym silniku nie wyczułem. Myślę, że jak się zagrzeje to wtedy otwiera podciśnienie i zabiera ciśnienie które podaje do ALDY turbina i w końcu i tak ALDA nie podaje większej dawki paliwa... Dodam, że w drugim takim silniku nie ma połączenia innego niż z kolektorem ssącym i silnik jest jakby bardziej dynamiczny. Z tak zaślepioną rurką zrobiłem jak na razie 300km i chyba faktycznie ma większego kopa. Na US forach straszą, że elektrozawór działa, gdy ciśnienie zwiększy się powyżej 1,1 bar i otwiera zaworek, który zmiejsza to ciśnienie. Ja połączyłem rurki na wcisk w gumową rurkę... Myślę, że tak wysokie ciśnienie pokona to połączenie i po prostu rozłączy taki bypass... Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki proszę o radę.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 7:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam ja też już przerabiałem ten temat z ALDA troszkę z innym problemem to znaczy z bujaniem motoru kręciłem w jedna to przestawał bujać a w druga to bujał że plomby wypadały ale problem tkwił w baku a dokładniej w filtrze a pisze to bo chyba masz budę po benzynie i prędzej czy później też cię dopadnie :) Ale wracając do zaworu on zamyka ciśnienie czym zmniejsza ilość paliwa i to jest ta właśnie ta ochrona mniej paliwa mniejsze ciśnienie turbiny co do tej śrubki to na forach w US ostrzegali żeby za mocno nią nie kręcić bo to rozwali motor :cry: generalnie ja mam podłączony ale jeszcze nie zadziałał ale może dlatego moja turbina sie kończy :(

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 8:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzięki kondrix123 za odzew!

kondrix123 pisze:
problem tkwił w baku a dokładniej w filtrze a pisze to bo chyba masz budę po benzynie i prędzej czy później też cię dopadnie

Ja w tym sitku zrobiłem dziurę zapobiegawczo i założyłem filtr przepływowy ;)
Mam jeszcze jeden problem... Co powinno być podłączone w miejscu zaznaczonym na foto???:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 8:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Nic [zlosnikz] o ile podciśnienie do skrzyni masz wyprowadzone z tego białego plastiku Też się tym stresowałem to jest ponoć jakieś odpowietrzenie i wchodzi do środka auta pod deskę żeby powietrze było czyste :lol:

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 11:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kondrix123 pisze:
Nic

No to jestem teraz spokojny 8) W sumie nie narzekam na nic, skrzynia działa chyba prawidłowo [zlosnik] Punkciki za pomoc!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 16, 2007 12:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Może to w czymś pomorze : http://dieselgiant.com/mercedesaldaboostsystemservi.htm

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl