MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 6:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 02, 2008 7:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Ostatnio pojawił mi się problem z odpalaniem auta na ciepło. Silnik M116 3.8, K-Jetronic. Na zimno pali praktycznie "na dotyk" ale na ciepło (jak wyłączy się wtryskiwacz rozruchowy) bywa różnie. Czasem (rzadko) zaskoczy od razu, przeważnie trzeba trzymać rozrusznik nawet kilkanaście sekund z wciśniętym pedałem gazu (bo bez to w ogóle nie pali). Czasem pomaga kilkukrotne wciśnięcie gazu przed kręcenim a czasem nie.

Świece i kable nowiutkie, nie mają 5 tys. km.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 10:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Sprawdz luzy zaworowe.Jeśli sa zbyt małe,to na ciepłym nie odpali.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 12:22 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 21, 2008 5:50 pm
Posty: 38
Lokalizacja: WWL
sprawdz fuel accumulator - powinien znajdować się przy tylnym prawym kole...
Mam troche inny silnik ale u mnie wyglądało to następująco...na początku trudno odpalał na ciepłym, później również na zimnym...trzeba było go sporo kręcić
Po wymianie fuel accumulatora wróciło do normy.

Poniżej opis problemu przez znajomego, który siedział sporo w tych tematach:

"Do the following test!

Does the car always start cold good?? If yes, go to the next step

If the hard starting exists after the engine is warm – most likely it’s loosing the fuel pressure internally.
The CIS or KE Jetronic needs a rest pressure for 2.8 bar – this is also the opening pressure of the fuel injectors.

Now be carefull diagnosing it! If the car starts up within 5 – 7 sec. of cranking and it idles very uneven or rough like 4 than 5, 6 7, 8 cylinder it could be the fuel injectors are leaking down.
But if it takes usually 10 plus seconds to fire up most likely the fuel accumulator (located on the r rear beside the fuel pump) is leaking.

Do the following test!
Clamp up the small return hose from the back – so no fuel leaks out of the tank when you disconnect at the fuel accumulator.
Now start up the car and let it idle for 10 to 20 seconds – if fuel sprays out like a fountain the diaphragm in the accumulator is ripped. This is the most common problem! Some small drips are normal, even if the accumulator is ok.
If its only dripping let it run longer and see if it stops usually within one minute. You also can attach a hose to the accumulator and let the fuel run into a bucket – this is safer and don’t smoke.

For the other test you need a fuel pressure gauge and for internal leaks at the fuel distributer. Also the check valves at the pumps could be bad. But there are 2 and usually both don’t fail.

If the fuel accumulator is not leaking you need a fuel pressure gauge up to 10 bar connected at the cold start injector (only injector with 2 electric wires) located at cyl. # 5 left front. Start the engine – working pressure about 5.5 bar. Shut engine off and check if pressure holds at 2.8 bar for at least 15 minutes. If not you have a leak. – but do the easy test first."
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeżeli to nie to daj znać - poszukam w historii wyszukiwarki bo spędziłem kilka ładnych godzin czytajac o tym.

Pozdro. <br>Dodano po 30 minutach.:<br> Zerknij sobie jeszcze tutaj:
http://en.allexperts.com/q/Mercedes-Benz-repair-822/81-380SL-Hard-restart.htm

_________________
Dżaga - 88' 560SL
Żona - Foczka 1.8 tdci


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 8:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
McCoy pisze:
Sprawdz luzy zaworowe.Jeśli sa zbyt małe,to na ciepłym nie odpali.


Sugerujesz że tam się reguluje zawory czy wałki sa już kiepskie?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 12:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
zakusa pisze:
sprawdz fuel accumulator - powinien znajdować się przy tylnym prawym kole...


Dzięki za wskazówki. Jak się do tego dobiorę (co pewnie szybko nie nastąpi) dam znać jak efekty.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl