MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 28, 2009 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Mam problem, miałem zerwany gwint na 1 garze (123 250) i podczas jazdy wypluło swiecę:(, gwint był zerwany od dłuższego czasu ale świeca dokrecana z czutką się trzymała - do dzisiaj.
Co teraz najlepiej zrobić, widziałem zestawy naprawcze ale kosztuje to panad 100pln i nie wiem czy sam to poprawnie zrobię? Czy nie lepiej skorzystać z pomocy fachowca?
Mam też pytanie, czy można kontynuować jazdę bez jednej świecy(auto zostawiłem parę km od domu), czy jest to bezpieczne, w końcu mieszanka paliwowo-powietrzna będzie wypluwana na zewnątrz?
Nie mam zamiaru niesprawnym jeździc na gazie ale jak w takim wypadku wygląda kwestia bezpieczeństawa jazdy?
Ostatnie pytanie, jaki jest rozmiar gwintu w świecy do mojego silnika?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 9:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
No to mały problem jest. Najlepiej do tej operacji tulejowania ściągnąć głowicę, co by opiły podczas rozwiercania i wkręcania tulejki nie posypały sie na tłok. A rozmiar gwintu świec to M14, co do skoku nie jestem pewien.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 9:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
są warsztaty, które potrafią to zrobić bez wyjmowania głowicy - przynajmniej takie opinie czytałem na internecie...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 10:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Bobas pisze:
Co teraz najlepiej zrobić, widziałem zestawy naprawcze ale kosztuje to panad 100pln i nie wiem czy sam to poprawnie zrobię? Czy nie lepiej skorzystać z pomocy fachowca?

lepiej skorzystać z fachowca, bo czasem tzreba użyć frezu, lepiej niech Ci to Ktoś zrobi na oryginalnej helicoli nie na jakimś czymś za 100pln...
Z opiłkami nie ma problemu -ten kto to robi będzie wiedział co z tym zrobić...

Bobas pisze:
Mam też pytanie, czy można kontynuować jazdę bez jednej świecy(auto zostawiłem parę km od domu), czy jest to bezpieczne, w końcu mieszanka paliwowo-powietrzna będzie wypluwana na zewnątrz?

Jesli to sparawa kilku kilometrów, to nie ma problemu, ale pamietaj że silnik ma nie równo obciążony wał, że ma bardzo bogatą mieszankę na pozostałych garach, więc nie robi mu to dobrze, staraj się nie wkręcać go na obroty, fajkę ze świecą połóż tak aby miała styk z masą (inaczej przebijesz kopułke), ale nie wkładaj jej do otworu świecy. Nie będzie Ci wypluwać mieszanki otworem, bo tłok jej nie zaciągnie z braku kompresji (świeca wyjęta).

Bobas pisze:
Nie mam zamiaru niesprawnym jeździc na gazie ale jak w takim wypadku wygląda kwestia bezpieczeństawa jazdy?

nie radzę gazu, bo strzał gotowy...

Nie daj się namówić na żadne ściąganie głowicy, ani konieczność wstawiania tulejek mosiężnych (wykręcają się potem)...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 1:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za rady,
autko już naprawione przy pomocy zestawu BERU, zrobione przez fachowca, więc powinno wydać.
Szykuje mi się jednak wymiana kabli i świec.
Jakie byście polecali do mojego autka?

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 2:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ja mam w swojej beczce też silnik M123 z LPG. Przewody świec mam Janmoru, a świece NGK. Przejechałem na nich ok. 30000 km. Nic złego się nie dzieje, więc chyba nie są złe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 3:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Bobas pisze:
Szykuje mi się jednak wymiana kabli i świec.
Jakie byście polecali do mojego autka?

beru/beru

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 05, 2009 8:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Jeżdżę właśnie na janmorach i po 7 tyś. zawilgotniały zbarwiając świece na zielono. Fakt, że te 7 tyś. to przez 2 lata były robione, bo Żona tylko do pracy tą furką śmiga. Co do świec to NGK lepiej się sprawiały niż Beru ale tylko te made in Japan, ostatnio zdarzyło mi się kupić made in France i też słabe;)

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl