MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stromberg 175
Post: pn wrz 21, 2009 6:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Witam,

Proszę Was forumowiczów o pomoc w rozgryzieniu gaźnika, przekopałem całe forum, dowiedziałem się wiele ale jednak nie wszystko.

No i mam kilka pytań, na początek zdjecia żeby było wiadomo o jakie elementy dokładnie chodzi:

Obrazek

Element 1 - największa zagadka, w żadnych materiałach o strombergu tego nie ma, coś jakby zawór.
1a idzie do obudowy filtra powietrza, natomiast 1b do gażnika od strony kabiny. Za co to odpowiada?

Element 2 - regulacja dawki paliwa i podobno zawór biegu jałowego, odłączenie go nie daje żadnych efektow, silnik pracuje tak samo, więc jakie jest jego zadanie?

Obrazek

Obrazek

Element 3 - jakiś czujnik elektroniczny w dolocie, coś więcej ?



Obrazek


Element 4 - dysza powietrzna biegu jałowego? połączona z filtrem powietrza, a dokładniej z tą małą okrągłą zaślepką na nim, nie powinno tutaj być śruby ze sprężyną do regulacji obrotów poprzez ilość powietrza?


Obrazek

Element 5 - coś związane ze ssaniem, jak to działa?



Grzałka ssania, podobno tutaj się ustawia długość działania ssania, czy może coś jeszcze?

Wiem że w środku jest bimetaliczna sprężyna która wyłącza ssanie. I teraz pytanie, reguluje się obracając tą całą grzałkę na której jest wybita linia nr 8, czy może przestawiając ten "dzyndzel" w głębi [nr 7]. Obracając całą grzałką silnik zmienia obroty a nawet da sie go zadławić, a przestawiając ten "dzyndzel" można włączać i wyłączać ssanie.

Jeszcze co do ssania, włącza się je naciskając pedał gazu przed odpaleniem tak? A co jeśli odpalę zimny silnik i dopiero wtedy nacisnę pedał gazu? Ssanie się włączy?

Zapraszam do dyskusji, może powstanie tu baza wiedzy o automatycznym ssaniu :)

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 12:15 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jedynka i 2 a w kółkach to rzeźby.
Ta odma z 2A jest taka sama jak w modelu M-102 z wtryskiem, ta która wchodzi w gumę pod klapą.
1b nie widziałem w żadnym silniku z tym gaźnikiem. Nawet w wersjach na Skandynawię.
3 jest w każdym, ma związek z ssaniem. Kolektor jest podgrzewany płynem z obiegu i ten czujnik informuje o jego temperaturze.
4 tam wchodzi wężyk z pokrywy filtra i tak ma być.

Obrazek


Jak masz podłączone elementy obok strzałek?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 2:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
na zdjęciu wkradł się mały błąd, 2a ze zdjęcia to 1a w moim opisie. Tak czy siak ta "odma" jest podłączona z tym "zaworem elekrtycznym".

Co do Twoich strzałek, od góry:

1. Ten gruby idzie do serwa.
2. To jest właśnie 1a, idzie do tego zaworku elektrycznego i dalej do gaźnika, tak jakby miało sterować ilością powietrza?
3. Idzie do skrzyni, ASB

EDIT:

Element 1 się wyjaśnił, to pozostałość po instalacji gazowej.

_________________
W123 200 Automatic

~W123 240D Taxi


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl