Witam,
Proszę Was forumowiczów o pomoc w rozgryzieniu gaźnika, przekopałem całe forum, dowiedziałem się wiele ale jednak nie wszystko.
No i mam kilka pytań, na początek zdjecia żeby było wiadomo o jakie elementy dokładnie chodzi:
Element 1 - największa zagadka, w żadnych materiałach o strombergu tego nie ma, coś jakby zawór.
1a idzie do obudowy filtra powietrza, natomiast
1b do gażnika od strony kabiny. Za co to odpowiada?
Element 2 - regulacja dawki paliwa i podobno zawór biegu jałowego, odłączenie go nie daje żadnych efektow, silnik pracuje tak samo, więc jakie jest jego zadanie?
Element 3 - jakiś czujnik elektroniczny w dolocie, coś więcej ?
Element 4 - dysza powietrzna biegu jałowego? połączona z filtrem powietrza, a dokładniej z tą małą okrągłą zaślepką na nim, nie powinno tutaj być śruby ze sprężyną do regulacji obrotów poprzez ilość powietrza?
Element 5 - coś związane ze ssaniem, jak to działa?
Grzałka ssania, podobno tutaj się ustawia długość działania ssania, czy może coś jeszcze?
Wiem że w środku jest bimetaliczna sprężyna która wyłącza ssanie. I teraz pytanie, reguluje się obracając tą całą grzałkę na której jest wybita linia
nr 8, czy może przestawiając ten "dzyndzel" w głębi [
nr 7]. Obracając całą grzałką silnik zmienia obroty a nawet da sie go zadławić, a przestawiając ten "dzyndzel" można włączać i wyłączać ssanie.
Jeszcze co do ssania, włącza się je naciskając pedał gazu przed odpaleniem tak? A co jeśli odpalę zimny silnik i dopiero wtedy nacisnę pedał gazu? Ssanie się włączy?
Zapraszam do dyskusji, może powstanie tu baza wiedzy o automatycznym ssaniu
