MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 27, 2009 2:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam Towarzystwo ds. klasyków!

Po pięciu miesiącach poszukiwań, od kiedy to po raz pierwszy przejechałem się Tym Klasykiem, w końcu nastała ta chwila kiedy mogę powiedzieć,że mam swój upragniony egzemplarz, który to prawie zrujnował firmę Mercedes-Benz. Oglądałem sporo, pisałem na Tym forum kilkakrotnie i w końcu nastała ta chwila, która moim zdaniem potwierdza przysłowie, iż cierpliwość popłaca.

Według papierów to cudo narodziło się w 85 roku i pięć pierwszych lat spędziło w salonie Mercedesa w oczekiwaniu na pierwszego nabywcę. W roku 90' auto wyjechało na ulice Barcelony, gdzie jeździło do 2005r. W tymże roku wpadł w ręce polskiego fanatyka starych Mercedesów, z którym to miałem szczęście się spotkać tydzień temu w niemiłych w sumie okolicznościach, kiedy to ww. Pan musiał się rozstać ze swoim dzieckiem.

Załączam kilka plenerowych zdjęć - będzie ich na pewno więcej, ponieważ jestem początkującym fanem i chciałbym poważnie prowadzić konwersację edukacyjną w poważnym temacie w123.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak na zdjęciach widać, wnętrze auta (galaxy blue - moim zdaniem najładniejsze) zostało wyniesione do wyprania (ręcznego).

Pod maską auta znajduje się 3.0 diesel - Stwierdzenie, że "pali od pierwszego dotknięcia" w tym przypadku naprawdę działa ;-)
Silnik nie rzyga olejem na lewo i prawo, i w górę. Kopcenie w tej sztuce naprawdę znikome.
Biegi wchodzą dość płynnie, choć kilka razy miałem już pewien zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego (proszę o porady).
Gumy-osłonki na łączeniu półosie-dyfer są dwóch rodzajów.
1. przetarta
2. w ogole jej nie ma, zastąpiona przez srebrną taśmę.
I tu pojawia się pewien problem, bo chyba dzięki temu, "coś" uległo zniszczeniu w tych okolicach, ponieważ czasami przy jeździe na odjętym gazie słychać słabe stuknięcia o częstotliwości zależnej od prędkości toczenia się auta. Wieksza predkosc = mniejszy okres występowania "stuków". Czasami przy "energicznym dodaniu gazu" słychać stuknięcie pochodzące najprawdopodobniej od dyferencjału - tu również zachęcam do `brainstormingu`

Korozja widoczna gołym okiem na podłodze od strony kierowcy. Drzwi kierowcy, lewy tył - początkujące ognisko.
Lewy przedni błotnik miał jakąś przygodę - jest lekko wgnieciony i koroduje, lewy tylny błotnik również posiada ognisko korozji na linii listwy chromowanej.
Prawy tył auta również z przygodą - chyba nie obejdźie się bez wymiany drzwi i błotnika.
Klapa bagażnika posiadała jeszcze niedawno "tylne skrzydło", poprawiające aerodynamikę - stąd osiem dziur zaklejonych od paru dni szpachlem uszczelniającym hydraulike z Castoramy ;)

Uszczelnienie auta na deszczu zdało egzamin. Dopiero pod ciśnieniem "Karchera" uszczelka prawych tylnych drzwi odpuściła i polało się kilka kropel.

Z ciekawego "wypasu", Auto posiada prawe, elektrycznie sterowane lusterko (jeszcze nie uruchomiono), elektrycznie otwierany szyberdach (smiga) oraz klimatyzcję (póki co również nie działa). To tyle z tego co mi wchodzi teraz do głowy

Pozdrawiam ;]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 27, 2009 9:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
tito pisze:
Witam Towarzystwo ds. klasyków!

Po pięciu miesiącach poszukiwań, od kiedy to po raz pierwszy przejechałem się Tym Klasykiem, w końcu nastała ta chwila kiedy mogę powiedzieć,że mam swój upragniony egzemplarz,

Witaj w klubie starych trypli ;).

Bardzo fajne autko, widać niezbyt zmęczone i jeszcze długo posłuży przy odrobinie opieki. Wymień wszystkie płyny na początek - olej w silniku, w skrzyni (specjalny żółty ATF, dostaniesz w serwisie - 2 litry weź), olej w tylnym moście (85W90 GL-5), płyn hamulcyjski, płyn chłodzący, płyn do wspomagania (ATF), sprawdź zaworki, zmień filtry (paliwa wstępny i zasadniczy oraz powietrza), potem trochę kosmetyki, którą jak widać już się zająłeś i szerokiej drogi.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 27, 2009 10:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Kolego wklej mniejsze zdjęcia, lub za pomocą forumowej "ładowarki"... Te zdjęcia rozwaliły całą stronę ;)

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 27, 2009 11:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Podoba mi się, szczególnie wypas ma fajny. A jak progi i podłużnice? Radziłbym jeszcze ściągnąć przednie błotniki. Na poczatek do jazdy wystarczy wymienić oleje, płyny, filtry, przejrzeć zawieche i hamulce.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 27, 2009 11:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Widzę gdzie stoi to może się przejadę i zerknę. Kolega Thomas ma identyczną w kolorze 300D i też stacjonuje na Chełmie ;)

Do zobaczenia na mieście!

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 27, 2009 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Bardzo słusznie, że nie ma spojlera ;) tej klimy Ci zazdroszę :) Miłego ujeżdżania beczusi :) Kupiłeś ja z Gdańska? Mozna wiedzieć ile Cie kosztowała (czysta ciekawosc,nie musisz pisac)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 28, 2009 11:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Auto zostalo zakupione na Chelmie i stamtąd są też dwa pierwsze zdjęcia - już tam go nie znajdziecie :)
Auto stacjonuje na Niedźwiedniku - jak ktoś wpadnie to zatrąbić dwa razy, z chęcią powymieniam zdania i zaczerpne opinii ;-)

Co do progów i podłużnic - zrobie fotki jak znajde jakiś kanał (może znacie gdzieś w Trójmieście miejscówke gdzie można sobie wjechać o każdej porze dnia/nocy ?

kaczmar - spojler polecial pierwszego poranka, a cena to mediana pomiedzy 2k a 4k :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl