MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 20, 2010 12:21 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:50 pm
Posty: 6
Witam,
jestem nowy na forum i mam nadzieje że nie zostanę skrytykowany że przez myśl mi przeszło żeby coś zmieniać w tym pięknym samochodzie.
Nie wiem czy na forum był taki temat.
Pytanie jest takie jak w temacie czyli czy ktoś próbował albo myślał żeby włożyć nowszy silnik diesla do Mercedesa W123. Jest to piękny samochód ale niestety silniki są trwałe ale niestety paliwożerne jak D200 czy 240 w porównaniu do mocy którą oferują no może jedynie 3.0 TD. Wiem że nic nie zastąpi przejażdżki oryginalnym silnikiem z 123 ale obecne ceny paliwa i zarobki dyskwalifikuja ten samochód, bo uzbierać to sie uzbiera ale kupić samochód żeby czasem pokazać się na mieście z braku funduszy.Nie znam się na mechanice i nie wiem czy jest możliwe włożenie np silnika 1.9TDi (takiego jaki jest miedzy innymi w Audi A4) ale nie wiem czy było to możliwe bo 123 ma napęd na tył a silniki z fabryki VW zazwyczaj są używane w samochodach z napędem na przód.
Pozdrawiam i czekam na odp.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 12:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam kolegę i powiem tak teoretycznie a i praktycznie wszystko można ale jeśli dla kolegi zużycie paliwa w przedziale 6 -9 litrów ON ( w przypadku 200 D -240 D) to duży koszt to raczej nie pakował bym się w takie przeróbki bo koszt tego "czynu" ( tym bardziej jeśli się to zleci) nigdy nie zamortyzuje różnicy (o ile taka będzie) w kosztach paliwa. A jak znam realia to w połowie projektu okaże się że nic z tego dobrego nie będzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 12:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
M1chal pisze:
silnika 1.9TDi


Człowieku... Ten silnik działa mi tak na nerwy że szok. I jak bym zobaczył go w beczce.. Zawał płacz, stracił bym wiare w boga, w ludzi, i w ogólny porządek świata. A straciłem wiare w jakie kolwiek wyczucie smaku po tym czymś..

http://www.furious.pl/news2008/marzec20 ... em-tdi.htm

Ludzie to mają pomysły... Boże(jeśli jesteś) widzisz i nie grzmisz... Siegnij ręką sprawiedliwości tych złoczyńców.. I JESZCZE VW.. Matko boska...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 12:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Może lepiej zainteresować się jakimś "plastikiem" palącym 5 / 100 z instalacją gazową. I niech kolega się nie obrazi bo nie jest moim zamiarem nikogo obrażać ale czasem "wiadro zimnej wody" hamuje coś co nie miało by większych szans powodzenia i uchroni kolegę przed bardzo dużymi wydatkami które nie prowadziły by do niczego.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 2:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Widzę, że moda na neoklasyki dotarła również do nas ;)
Ale w takich przypadkach taka przeróbka nie jest podyktowana kosztami jazdy (czytaj zaoszczędzeniem 1-2 litrów/100km ), a wygodą i bezproblemowością użytkowania oraz chęcią/koniecznością spełnienia określonych norm dla ewentualnych niższych pseudo-eko podatków. Ale takie przeróbki w profesjonalny sposób to skomplikowana i kosztowna zabawa i jak pisał ROBHEN dłuuugo byś się po tym odkuwał.
Tak więc jeśli głównym powodem takiej przeróbki miałoby być obniżenie kosztów jazdy to moim zdaniem sobie to odpuść. Weź kalkulator i policz ile za to zrobisz kilometrów oryginalna beczką w D.
Jeśli chcesz nią jeździć sprawnie, tanio i szybko to jest konieczność włożenia tam względnie młodego i nowoczesnego zespołu napędowego (co za tym idzie niekoniecznie taniego), więc jeśli nawet względnie nieduże koszty nakarmienia seryjnego 240D są dla Ciebie problemem to idź za radą przedmówców i odpuść obie ten projekt.
Jazda oryginałem zwiększone zużycie paliwa odwzajemni Ci bezawaryjną jazdą, co nawet w przypadku montażu nowoczesnego silnika, nie jest takie pewne.

P.S. A masz już coś w garażu czy zamierzasz kupić?

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 8:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Wydaje mi się, że przeszczepienie całego silnika TDI wraz z całym jego osprzętem to dość karkołomne zadanie i zapewne (tak jak napisali wyżej Koledzy) koszta były by niesamowite, a i w trakcie mogło by parę ,,baboli" wyskoczyć. Podejrzewam, że aby się ten przeszczep zwrócił, musiałbyś na tym TDi zrobić z 600tyś km., a jak wiadomo, to raczej mało prawdopodobne...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 10:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:50 pm
Posty: 6
Nie chodzi tylko o spalanie a moc adekwatna do pobieranego paliwa. Przy takiej beczce 80KM przy 2.4D. Wiem ze nie kupuje się takiej beczki dla osiągów ale miło by było żeby się lepiej zbierała.
A co do pytania kolegi to nie mam w garażu myślałem nad kupnem. A ten silnik 1.9TDi to tylko jako przykład.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 11:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
To juz lepiej wstawić coś od w124, wiem że da się 240D i to juz jakoś jedzie, ale da się też 300D turbo, widzialem kiedyś fote i czytalem na forum. Ale ile z tym przerabiania i dorabiania, to nie wiem. Napewno się da. Ale czy nie lepiej wstawić solidne 300D po remoncie? Nie pali tak duzo, ma wystarczający moment i moc, tira wyprzedzisz, nawet takiego szybszego....


Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 3:11 pm przez Curtis88, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 11:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:50 pm
Posty: 6
No przepraszam kolego. Ale nie będę kupował w123 z gorszym silnikiem żeby potem wstawiać lepszy. Lepiej by było kupić z takim. A co miałeś na myśli pisząc "szybszego tira"? Tiry zazwyczaj mają ogranicznik do 90km/h.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 12:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Na razie z tego co pisze "M1chal" to nie ma jeszcze do czego tego silnika wkładać i teoretycznie mógłby kupić od razu 300 D ale z tego co pisał wcześniej to raczej spalanie rzędu 10 l. ropy go nie interesuje. Z jego postów wywnioskowałem że raczej interesuje go coś co wygląda jak W123 kosztuje i pali jak motorynka i ma osiągi bolidu formuły 1. No cóż marzyć każdemu wolno.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 4:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 11, 2008 11:03 am
Posty: 89
Lokalizacja: Gdańsk
M1chal pisze:
Tiry zazwyczaj mają ogranicznik do 90km/h.


Tylko, ze niestety na terytorium naszego kraju te ograniczniki sie wylaczaja..
normalnie biora i przestaja dzialac.

A co do silnika to moze daloby sie dopasowac cos ze 124?
250D ma juz takie calkiem przyzwoite parametry.
Wydaje mi sie ze bedzie juz troche latwiej niz z TDi.

_________________
"Chociaż puste mam kieszenie
No i wódy czasem brak
Ja już nigdy się nie zmienię
Zawsze będę żył już tak..."

MB W210 E230 Elegance '96
ex: MB S123 230TE '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 3:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Chodzilo mi o silnik o w124. Juz poprawione.

_________________
Czerwona kombiaczowa w123 3.0D- wysłana do krainy wiecznych autostrad
Rdzawo-złotawy W107 280 SL- w trakcie poważnego remontu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 6:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Paweł Cz. pisze:
A co do silnika to moze daloby sie dopasowac cos ze 124?
250D ma juz takie calkiem przyzwoite parametry.


Kiedyś miałem okazję przejechać się beczką z takim silnikiem i skrzynią 5 biegową, muszę powiedzieć, że było przyzwoicie, ale bez szału.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
a na przykład tak tą wygląda: http://allegro.pl/item894321876_mercede ... _w124.html

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 11:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 19, 2010 11:50 pm
Posty: 6
Fajna ta 123. A silniki z klasy C w202 2.2D(95KM). Czy mógł by być problem ze względu na różnice wieku?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl