MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 6:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 25, 2010 8:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 22, 2010 9:52 pm
Posty: 29
Mam problem, gdy wsiadłem do samochodu pedał sprzęgła miał wyraźny luz. Po przejechaniu kilku kilometrów luz się powiększał, aż pedał wpadł zupełnie w podłogę i nie mogę wrzucić biegu. Co waszym zdaniem jest przyczyną tej bądź co bądź wkurzającej sytuacji. Proszę o szybką pomoc.


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 8:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pompka sprzęgła, albo wysprzęglik. Pompka jest nad pedalem sprzęgla, wysprzęglik przykręcony z prawej strony skrzyni biegów.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 8:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 22, 2010 9:52 pm
Posty: 29
pompka jest wilgotna czy może to być znak że jest winna


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 9:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak to pompka, wymiana banalna.
Klucz 13 i 10 nasadka, 10 płaski .
Śruby nakrętki widać, jest kłopot z odkręceniem aluminiowego przewodu , który biegnie z pompki do wysprzęglika.
Najpierw odkręcasz przewód płaską 13 , lub specjalnym kluczem do przewodów hamulcowych, taki oczkowy otwarty.
Potem 10 odkręcasz pompke od wspornika, dostęp z gatunku hard.

Nowa kosztuje około 100zł i to juz febi można zaszaleć :)
Montaż w odwrotnej kolejności.
Potem jedna z ciekawszych rzeczy w 123, odpowietrzenie sprzęgła.
Gumowy wężyk na odpowietrznik lewego przedniego zacisku i na odpowietrznik wysprzęglika.
Murzyn do pompowania hamulcem.
Klucz 9 na odpowietrznik zacisku, klucz 9 na odpowietrznik wysprzęglika z prawej strony skrzyni , jak kolega wyżej wspomniał.
Czarny pompuje hamulec az stwardnieje czyli jak układ ok od razu i trzyma.
Ty pod autem puszczasz 9 odpowietrznik zacisku i odpowietrznik wysprzęglika, aż mu pedał zejdzie do podłogi, zakręcasz ale tylko na zacisku.
Po kilku takich sesjach , pedał sprzęgła sam dźwignie się z podłogi, potem jeszcze z 5 razy dla pewności i zakręcasz odpowietrzniki , zdejmujesz wężyk i po imprezie.
Jak mało zrozumiale napisałem to chodzi o to,że trzeba płyn przepchac ze zbiorniczka za pomocą zacisku przez cały układ włączania sprzęgła, raczej wyłączania.
Zakrętka zbiorniczka płynu musi być odkręcona i dobrze zalac zbiorniczek, potem ewentualnie odessać nadmiar.
Miłej zabawy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 7:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 22, 2010 9:52 pm
Posty: 29
Dzięki wielkie.


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 10:50 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 22, 2010 9:52 pm
Posty: 29
Wymiana dokonana na parkingu. Auto działa. Jeszcze raz dziękuję. Dostęp naprawdę w wersji hard:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl