MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 17, 2010 7:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Wolę wydać pieniądze na 5-biegową, niż ładować kasę w to fabryczne dziadostwo.

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 8:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Jajoski pisze:
Wolę wydać pieniądze na 5-biegową, niż ładować kasę w to fabryczne dziadostwo.


:o ...że, niby fabryczne ASB to dziadostwo? Przejedź się Golfem II z automatem. [totalszok]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 10:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
To, że uwielbiam tą markę i kocham swój samochod, nie zmienia faktu ze m110 i czterobiegowy automat to gówniane połączenie.

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 11:29 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Jajoski pisze:
m110 i czterobiegowy automat to gówniane połączenie.


[totalszok] [totalszok] [totalszok] [totalszok]

Automat 4 biegowy w M110 to najlepsza rzeczy jaka sie mogła trafic temu silnikowi, moim zdaniem bardzo dobrze to ze soba działa, skrzynia jest bardzo elestyczna i szybko reaguje (przynajmniej w moich autach). Nie ma problemu z przyspieszaniem czy tez szybka redukcją biegów nawet przy wyzszych predkosciach. Jezdziłem również M110 z manualem (4 i 5 biegowym) i powiem ze to jest dopiero porażka [zlosnikhihi]

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 11:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Właściwie ze wszystkim się zgadzam, ale nikt mnie nie przekona, że nie brakuję tam piątki. Wiec błagam nie przekonujcie, tylko powiedzcie czy jest jakaś pięciobiegowa która podejdzie.

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
najbliżej będzie 722.5


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 1:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Ale co tak po prostu wsadził wyjął i już po krzyku? Nie trzeba nic przerabiac, cudować itd?

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 2:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
722.5 - Mercedes zrobił skrzynię 5 biegową z mniejszej 4-biegowej (722.4) poprzed dokręcenie dupki z dodkatkową przekłądnią. To jest pomyłka - te skrzynie w porównaniu do 4 są delikatne i awaryjne, drogie w serwisie i zakupie.
Wymagają elektroniki do sterowania - bo hydraulika działa na 4 biegach a 5 jest zapinany "elektronicznie".
Więc nie jest to proste - no a przynajmniej nie wsadź i jedź. Zrobić się da. Z ekonomicznego punktu widzenia chyba kompletnie bez sensu.
Czego oczekujesz po 5 biegu? - on zwykle pozwala jedynie na oszczędności paliwa w jeździe poza miastem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 2:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
No właśnie tak jak pisze Ukaniu, dlatego częściej robią w drugą stronę z 722.5 na 722.4 :)
A piąty bieg się sypie w tych skrzyniach bardziej niż pozostałe 5. po prostu jest gorsza od .4 czy tam .3


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 2:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Szkoda, szkoda, naprawdę szkoda.
Ja tej 722.3 naprawdę nie lubię, nawet trzybiegowa, którą miałem z m102 była fajniejsza.
Mam taki kaprys, że jeżdze tym samochodem na codzień, w trasy też, i wnerwia mnie to wycie silnika na czwórce...
Ja wiem, że są entuzjaści tego wycia, ale ja do nich nie należę ;)

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 6:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Niestety przy 4-bieg. - Vmaks. <-> obr. silnika maks.
Częściowo łączę się w bólu - jak jadę długo to też mi zaczyna przeszkadzać.
No ale przy 3-bieg miałeś to samo!?
Co Ci doskwiera w 4-bieg? - może ona chora biedaczka?
Miałem okazję pojeździć chwilowo róznymi wynalazkami ale automaty 722.3 i .4 należą do moim zdaniem dzieł sztuki i w jakości i w pracy w porównaniu do innych pomysłów - mowa oczywiście o hydraulice. 722.3 była np stosowana w układzie transaxle w porsche 928 :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Zaraz posypie głowę popiołem i rzucę się do Wisły, zrobiłem jej nowe uszczelnienia wymieniłem miskę, niestety kolega polecił mi takich speców do tego uszczelnienia, że sie okazało, że do sterownika to oni się nie dotykają bo nie umio, modulator to dla nich nowość (szczerze zainteresowani...) teraz po nie całym roku troche kapie spod wandlera. Nie, że chytry jestem, ale kumpel mnie na mine wsadził. Właściwie to nie jest cała historia tej skrzyni... kupując auto, niemiec powiedział, że skrzynia jest zepsuta, ale że da się wrócić... Wróciłem... znalazłem skrzynie od kolegi bkslash z Silesii, pojechałem kupiłem, udałem się do poleconego warsztatu. Miły pan powiedział no to przejedzmy się... jedziemy, a pan pyta mnie: Ale o co panu chodzi?... Wymiekłem, przeregulował linke i tyle. Wstydu się najadłem, skrzynie udało mi się oddać bo to równi bardzo Panowie i koledzy jednocześnie.
Ja wiem, sugestia te sprawy... ale naprawde 3 biegowy mi się bardziej podobał niż ten 4-tero. No ja rozumiem, że m102 to nowocześniejszy silnik, no ale co zrobić jak mi ta skrzynia od początku nie podchodzi... Stąd ten pomysł z poszukiwaniem, alternatywy. Ale widze, że czeka mnie kolejny wydatek na remont tej skrzyni, tylko co z tego, że nie bedzię ciekła i szarpała, jak silnik na czwórce bedzie wył jak dotychczas... [zlosnik]
Dziękuję wcale mi nie lepiej ;P

_________________
C123 280CE


Ostatnio zmieniony pt wrz 17, 2010 9:09 pm przez Jajoski, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 7:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Jajoski pisze:
Ja tej 722.3 naprawdę nie lubię, nawet trzybiegowa, którą miałem z m102 była fajniejsza.



Chłopy ja tu czegos nie rozumie [totalszok] , w W123 nie było Automatów 3 biegowych, były tylko 4 biegowe , wiec prosze o wyjasnienie skad ta teoria????
Te starsze afftomaty (do 81r) były regulowane cięgnem i ruszały z drugiego biegu, natomiast, w 81r wprowadzili sterowanie linką i ruszały z jedynki, ale wszystkie były 4 biegowe.

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 7:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Ja miałem 230CE z 80 roku (zresztą jej koniec poruszany był na Silesii, z racji kasacji w Katowicach) jak była w niej czerobiegowa... to znacznie fajniejsza od tej czterobiegowej :D

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 8:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
zasadniczo Ukaniu dobrze pisze-da się zamontowac 722.5 do M110 ale wymagało by to nieco pracy.
Zastanawiam sie czy nie mozna by zstosowac obudowy od 722.4 dostosowanej do M110 i zmotac 722.5 na tej obudowie.
Moze by sie dało.
Stosujac most o szybszym przełozeniu i skrzynie typu 722.5 dało by się sensownie jeżdzić.
A do Porsche 928 stosowano równiez 722.1

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl