MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 17, 2010 8:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
Witam. W końcu nabyłem wahacz do w123 i będe się zabierał za wymiane bo stary sie już nie nada..
Musze wymienić również sprężyny i tuleje dolnego wahacza, sprężyny kupiłem firmy Lesjöfors a tuleje
Lamfordera. Problem polega na tym że mam patent na sprężyne ale nie wiem jak wymienić te tuleje,
bo wydaje mi sie że te orginalne są inne, jak je wydobyć, pewnie ktoś już to robił więc prosze o pomoc.
Pozdrawiam

_________________
__________________

Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex
MB W123 240D

only RWD !


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 9:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Masz kilka opcji opcji:

1. wyciągasz wahacz z auta, lecisz z nim do garażu, wkręcasz w imadło i wszelkimi dostępnymi metodami wyciagasz tuleję (łomy,śrubokręty, mesle,tasaki,młotki etc.) Cała tuleja składa się z dwóch części ( jak masz nowe,to się pewnie już o tym dowiedziałeś). Jak wyciągniesz jedną połówkę, to z drugą pojdzie "z górki". Jeśli nie masz sąsiadów i rodziny, to możesz jeszcze potraktować stare tuleje ogniem - w końcu się wypalą i "wypłyną" z wahacza, chyba , ze wcześniej zatrujesz się czadem.

2. wyciągasz wahacz z auta i lecisz z nim do garażu, wręcasz w imadło i zaczynasz od ucięcia zewnętrznych części tulei ( odradzam fleksa, polecam brzeszczot ręczny z ostrzem do metalu,ale szybciej jest fleksem...;) ) Jak już zetniesz te kołnierze,to zaczynasz budowę prostego ściagacza. W tym celu potrzebujesz rurki o "fi" odpowiadającemu zewnętrznej średnicy tulei (albo nieco większej, tak aby zaparła się o wahacz ) 2 podkładek i długiej śruby - jeśli nie jarzysz po co to wszystko, to patrz punkt pierwszy,albo trzeci.

3. wyciągasz wahacz z auta i lecisz z nim do garażu, wręcasz w imadło i zaczynasz od ucięcia zewnętrznych części tulei. Nastepnie idziesz do pobliskiego "warstatu" gdzie pan Mietek z panem Zenkiem popatrzą na Ciebie z politowaniem i za 20 złotych wyprasują stare i wprasują nowe tuleje.

Ważne: tuleje powinny byś wciśnięte w pewniem określony sposób - najlepiej wcisnąć je dokładnie tak, jak są osadzone stare tuleje ( patrz wypustki na tulejach)

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 11:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
McCoy pisze:
Masz kilka opcji opcji:

1. wyciągasz wahacz z auta, lecisz z nim do garażu, (...)
2. wyciągasz wahacz z auta i lecisz z nim do garażu, (...)
3. wyciągasz wahacz z auta i lecisz z nim do garażu, (...)
(...)


Ale jeśli robisz to w garażu to nigdzie nie lecisz :lol:

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 2:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
PanKot pisze:
Ale jeśli robisz to w garażu to nigdzie nie lecisz

HeHe :) To fakt - większość osób nie musi, a ja latam ;) Ba! Po drabinie zapitalam,bo warsztat (tzw. montownie ) mam w piwnicy z bezpośrednim przejściem do kanału , więc:
Cytuj:
wyciągasz wahacz z auta, lecisz z nim do garażu, wkręcasz w imadło i
;)

Pzdr!

P.S. Kolega pytający o radę najprawopodobniej wypalał tulejkę... [zlosnikhihi]

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 12:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
Witam. Mam kolejny problem, mam już rozebrany wahacz, wszystko fajnie tylko że w starym wahaczu poza połówkami tulei była jeszcze metalowa tulejka, kupiłem tuleje i w komplecie ich nie było a wtedy o tym niewiedziałem, co teraz zrobić, da sie gdzieś takie tulejki kupić? bo bez niej śruba ustawiająca kąt pochylenia koła jest luźna :( prosze o pomoc bo już od dwóch miesięcy walcze z tymi wahaczami i już niemam siły :(

_________________
__________________



Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex

MB W123 240D



only RWD !


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 12:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Poszukaj w numerach FEBI. Jest taki zestaw naprawczy, składajacy sie tulejek i tej "rurki". Numer jakiś ma, ale czy da się ją kupić? Poza tym zerknij w EPC OnLine i poszukaj - może będzie w ASO MB. Od biedy średnice zewnętrzną, wewnętrzną i długość znasz, więc nic nie stoi na przeszkodzie, zebyć zrobił sam taką rurkę z aluminium.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 1:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
No, jeśli nie będzie wyboru to dorobie ale mam nadzieje że gdzieś to znajde, zobacze w tym EPC

Dzwoniłem do Aso i są takie tulejki po 20zł tylko musze tam osobiście jechać je zamówić bo na miejscu nie ma

_________________
__________________



Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex

MB W123 240D



only RWD !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl