MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 08, 2011 10:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Hej,

czesto rozmawiamy na forum o kosztach auta: zakupie i orientacyjnych kosztach poczatkowych zwiazanych z naprawami. Jak czesc z Was wie kupilem niedawno 123 250 '78 z bardzo malym przebiegiem. Auto bez najmniejszych problemow przejechalo z Holandii do Polski pokonujac 1300km w 13h (w tym 45min drzemki i liczne tankowania). Auto przywiozlem tylko i wylacznie z mysla o przegladzie w Polsce i niebawem wraca do "ojczyzny". Ponizej przedstawiam liste czesci ktore wymienilem. Podaje celowo bez cen (edit: ceny uzupelnione), bo te zaleza od rabatow, ukladow, uzywka-nowka, producenta itp.

Jeszcze przed zakupem zauwazylem dwa objawy: silnik na D po rozgrzaniu mial zbyt niskie obroty i troszke nim telepalo oraz niewielkie drgania walu przy 65-80km/h. Auto trafilo do holenderskiego warsztatu (z polskimi mechanikami): wymienili kopulke i palec. Zalecili wymiane kabli WN, stwierdzili zuzycie podpory walu, paska wspomagania oraz lekki luz na jednej koncowce drazka. Po wymianie kopulki i palca silnik odzyl, ale nie na 100%.

Pacjent: W123 250 '78 automat, 115.000km
Zatem jeszcze przed przyjazdem i przegladem wymienilem oraz zamowilem w Polsce:

1. kopulka rozdzielacza,
2. palec rozdzielacza (pozycja 1 i 2 wraz z przejrzeniem auta w Holandii - 220Eu),

3. kable WN - (Beru - 280zl z przesylka),
4. podpora walu - (100zl),
5. pasek alternatora - profilaktycznie - okazalo sie ze slusznie - (60zl),

6. oleje Mobil i plyny (komplet: silnik, ASB, most, chlodniczy),
7. filtry (komplet: olej, ASB, powietrze, paliwo),
8. pasek wspomagania,
9. regulator napiecia (profilaktycznie - groszowa sprawa),
10. uszczelka pod pokrywe zaworow (zawsze wymieniam po zakupie przy regulacji zaworow),
11. swiece (6szt - profilaktycznie zdecydowalem wymienic),
12. klocki hamulcowe przod,
13. uszczelka miski ASB,
---Pozycje od 6 do 13 kupione zbiorczo i nie pamietam kosztow jednostkowych, calosc - 800zl (czesci nowe, Intercars z rabatem).

No. To na poczatek, zanim staruszek nie trafil jeszcze na "stol operacyjny" Pana Karbowniczka. Potem... :

14. poduszki silnika - nic nie wskazywalo, ale jednak wiek zrobil swoje i guma delikatnie rzecz ujmujac, nie byla juz w najlepszym stanie - (2x80zl= 160zl),
15. poduszka skrzyni i koncowka drazka kierowniczego - (150zl),
16. amortyzatory przednie - trzymaly bardzo dobrze, ale zaczynaly gubic olej, zatem 2 nowe Bilsteiny - (400zl),
17. odma - taki krotki kawalek gumy, a mial az 6 pekniec :) - (130zl)
18. wydech - tlumik koncowy jest nowy, ale srodkowy i dwururka sa skorodowane, nie ma dziur, ale pewnie zamowie (poki co jeszcze sie nie zdecydowalem gdzie) - (Bosal: 1200zl, ASO: 1400zl),
19. prawe lusterko - tak dla bezpieczenstwa male odstepstwo od oryginalu (70zl),
20. listewki atrapy chlodnicy - komplet nowek z ASO - (320zl),

21. amortyzator drgan kolumny kierowniczej - stal na debowo :) ale nic nie bylo czuc w trakcie jazdy - (120zl),
22. ogranicznik drzwi kierowcy - (60zl),
23. lozyska kol przednich - nie mialy wyczuwalnego luzu, ale po zdjeciu kol okazalo sie ze nadaja sie do wymiany - (2x120zl = 240zl),
24. wahacze gorne - zapewne troche na wyrost, ale lepiej teraz niz pozniej w Holandii za ciezkie Euro - (2x120zl = 240zl),
25. gumy wahaczy - (4x5zl = 20zl),
26. czujniki klockow hamulcowych - (10zl)
27. bolce zaciskow hamulcowych p+t - (48zl)
28. filtr wspomagania - (30zl)

29. ...

... a auto nadal na kanale i spodziewam sie, ze jeszcze kilka rzeczy dojdzie. Bede uzupelnial rozpiske.

Zdaje sobie prawe, ze czesc rzeczy jest robione na wyrost (klocki, regulator napiecia, wydech, lusterko, listewki) mozna by poczekac ... ale ile? Miesiac? Trzy? Moze rok? Trudno wyczuc. Wiem, ze wielu uzytkownikow nie zdecydowalo by sie na niektore wymiany uznajac, ze jeszcze pojezdzi (poduszki, lozyska, koncowka drazka). Wielu nie wyminilo by znacznej czesci rzeczy bo ma diesla :)
Pisze to jednak dla tych wszystkich, ktorzy uwazaja, ze kupia auto za 4-5tys i za 1tys zrobia wszystko co staruszkowi potrzebne. Powyzsza lista dotyczy auta z przebiegiem 112.000km w momencie zakupu. Auta ktore przejechalo bez problemow trase 1300km (wiem: ani to wyczyn, ani rekord) nie wykazujac przy tym zuzycia elementow ktore jednak okazaly sie do wymiany (zapewne nie ze wzgledu na ich wytluczenie lecz po prostu ze starosci).

Poki co na czesci wydalem 3.238zl (bez wydechu i robocizny oraz nie liczac wydatku w Holandii bo nie jest miarodajny dla polskiego rynku). Wszystkie czesci nowe (poza lusterkiem), w miare dostepnosci z oryginalu. Jezeli dokupie wydech (lekko liczac 1200 - 1400) oraz zaplace za robocizne to ... wyliczcie zatem sobie sami ile wynosi pakiet startowy w staruszku :)

Swoja droga - jadac te 1300km mialem wrazenie jazdy nowym autem, jechal jak po sznurku, niejednokrotnie 160km/h. Ciekaw jestem jakie beda wrazenia z jazdy gdy nie bedzie mini-drgan spowodowanych poduszkami, podpora i lozyska beda nowe, amortyzatory... Mysle, ze te 1300km uplynie dosc przyjemnie. Zwlaszcza ze oryginalny Becker laduje na polce a jego miejsce zajmie chwilowo cos co gra, a nie wyglada :) Poza tym jakos te chromowane Beckery nie pasuja mi do 123.

EDIT - regulacja i czyszczenie gaznika 290zl.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr mar 09, 2011 9:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Pacjent: W 123, 200D, 1982
To ja dla odmiany podam wariant ekonomiczny (wiele części w zamiennikach)
Samochód był w dość dobrym stanie mechanicznym, za to stan blacharski przedstawiał się gorzej.
Do wymiany końcówki drążka kierowniczego z prawej strony- 70 zł
- wahacz górny przedni lewy+gumy (febi) 120 zł
- tarcze hamulcowe z tyłu-50 zł (używane ale w b. dobrym stanie)
- klocki hamulcowe kpl -100 zł
- uszczelki pompy hamulcowej -15 zł
- uszczelki zacisków- 60 zł
- Przewody sztywne paliwa i hamulców (długie, pod podłogą)- 150 zł ( kupiłem naprawdę tanio), zostały jeszcze z przodu
- przewody giętkie hamulców tył -40 zł (przednie też by się przydało wymienić
- uszczelka pokrywy zaworów-40 zł
- poduszki silnika- 150 zł
- podpora wału -40 zł
- przegub elastyczny wału-150 zł (lehmforder) Przedtem kupiłem jakiś tani zamiennik i wytrzymał 2000 km
- lusterko- 50 zł
- przewody giętkie paliwa i przelewowe -50 zł
- końcówki wtrysków - 100 zł
- chłodnica Sofica używana -50 zł ( była nieszczelna)
Już tych najniezbędniejszych elementów wyszło za ponad 1000 zł
Oprócz tego do wymiany okazała się głowica- 250 zł + uszczelka 50 zł + śruby 100 zł +uszczelniacze zaworów -12 zł. Musiałem w niej dotrzeć zawory (były jeszcze w przyzwoitym stanie)
Nie liczę normalnych materiałów eksploatacyjnych typu olej, filtry, płyn do chłodnicy.
Remont blacharki kosztował mnie jak dotąd ok 3000 zł (blachy + malowanie + tarcze do szlifierki, szczotki, wiertła, wkręty, odrdzewiacz i inne duperele , które same w sobie nie są kosztowne, ale trochę się ich zużywa, w sumie mi poszło na to pieniędzy mniej więcej tyle, co na blachy)
Reasumując, auto kosztowało dodatkowo prawie 5000 zł i jeszcze wymaga nakładów, które szacuję na co najmniej 1000 zł. Nawet jeżeli te koszty rozłożą się na 2-3 lata, jak w moim przypadku, to trzeba i tak je ponieść, bo później może już nie być co naprawiać.
Oczywiście trzeba jeszcze doliczyć koszty robocizny albo własny czas- zarwane noce i weekendy, nie mówiąć o zrzędzeniu żony, że ciągle siedzisz w garażu :-?


Na górę
Post: czw mar 10, 2011 10:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Pacjent: Mercedes-Benz 230E 1984' stan dobry, generalnie auto w bardzo dobrej kondycji
- Olej w silniku
- Olej w skrzyni biegów
- Olej w tylnim moście
- Filtr oleju, paliwa, powietrza (Bosch)
- Termostat, pompa wody, płyn chłodzący (Hepu, Wahler)
- Regulacja zaworów, uszczelka pod pokrywą zaworów (Elring)
- Kable, kopulka, palec, swiece (Beru, NGK)
- Poduszki pod silnikiem i skrzynia biegów (Febi)
- Kompletne sprzęgło (Sachs)
- Tarcze hamulcowe, klocki, szczęki, elementy montażowe (ATE)
- Końcówki drążków kierowniczych, zestaw naprawczy tylnej belki, wahacze górne przód (Febi)
- Amortyzatory (Monroe), Sprężyny (Oryginał MB)

Takie minimum socjalne w aucie, ktore ma 25 lat.
Koszty... nie pamietam dokladnie, ale napewno ponad 3000 zł.

EDIT:
- zawor nagrzewnicy (pod maska, orginal MB) - 191 zł

oraz ceny do tych, ktore juz sa (zawsze dodatkowe info)
- wahacze gora przod - 262 zł
- amartyzatory - 516 zł
- termostat - 40 zł
- poduszki silnika i skrzyni - 260 zł
- zestaw naprawczy tylnej belki - 160 zł
- pompa wody - 171 zł
- tarcze, klocki, szczeki, czujnik - 700 zł

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: pt mar 11, 2011 9:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Ja kupiłem za 2500. Władowałem ~3000 na samą mechanikę i po roku sprzedałem za 1800.
Oczywiście z dzisiejszą wiedzą nawet bym na to auto nie spojrzał.
Przymierzałem się do kilku beczek, ale z kubłem zimnej wody...

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
Post: pt mar 11, 2011 5:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 03, 2009 5:37 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Pacjent: W124 300 Diesel automat, rok 1990, przebieg 420 tyś

Ja kupiłem swoje W124 3D za 10.800, od razu na zawieszenie, płyny, filtry, uszczelnienie pompy paliwowej, jakieś przewody poszło 2200zł , na blacharkę 700zł, kupiłem jeszcze nową viscoze, w sumie jakieś 3500 w niego włożyłem, przejechałem w rok niecałe 10tyś km i sprzedałem za 10.700, czyli w skali roku aż tak źle to nie wygląda(chyba). Autko chodziło super, sprzedałem je w ciągu dwóch dni!! Jednak teraz bogatszy o nowe doświadczenia lepiej bym się przyjrzał następnemu zakupowi [zlosnik] .


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 1:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Na prośbę autora wątku przedstawiam mój pakiet startowy:

Pojazd: - Mercedes-Benz S124 220TE 1993 rok z przebiegiem 243000km - dobrze wyposażony i zadbany.

Cena zakupu: okazyjna bo od Stomka wraz z wymianą obu tylnych nadkoli i malowaniem kilku elementów pojazdu - 6000zł

Koszta po zakupie:
- tłumiki oba: kupione w zaprzyjaźnionym sklepie z minimalną marżą - 520zł
- tłumaczenie dokumentów - 100zł
- akcyza - przez brak rachunków za naprawę wyższa od zakładanej o 500zł - 950zł
- zaświadczenie o zwolnieniu z podatku Vat-25 - 160zł
- przegląd techniczny - 100zł
- opłata recyklingowa - 500zł
- wydanie tablic, dowód, karta pojazdu - 256zł
- ubezpieczenie - okazało się, że wpisywanie mnie w ubezpieczenia przez ojca przez kilka lat zdało się psu na budę - 1152zł (II raty po 576zł)
- opony zimowe - 400 zł
- wymiana oleju w silniku, w skrzyni biegów wraz z filtrami, wymiana łożyska tylnego koła, wymiana simmeringu - 1200zł
- wymiana termostatu wraz z obudową Behr - 130zł
- wymiana filtra powietrza - 37zł
- zakup radia - bo nie było - 299zł
- wymiana przednich głośników - 169 zł
- naprawa podświetlenia termometru - 10zł
- wymiana pompy paliwowej w baku i naprawa zacinającego się zamka w drzwiach kierowcy - około 700zł
- za chwilę - reanimacja klimatyzacji (zatarta sprężarka) - ???

Ogólnie: Auto 6000zł + inwestycje 6683 = 12683zł (sam się lekko przeraziłem :)

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 6:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
W126 280SE z 1983r. W moich rękach od wiosny 2007, w tym czasie przepalił tylko ok 1500 litrów benzyny :) Licznik aktualnie wskazuje trochę ponad 290000km.
  • - klocki przód Jurid
    - klocki tył
    - robocizna 300,00 zł
  • - amortyzatory tył Bilstein
    - naprawa zerwanej linki maski
    - robocizna 700,00 zł
  • - sprężyny pokrywy silnika 37,00 zł
  • - eblemat na klapę bagażnika 280se 25,00 zł
  • - olej silnikowy
    - filtr oleju
    - regulacja luzów zaworowych
    - uszczelka pokrywy zaworów
    - robocizna 300,00 zł
  • - pasek alternatora
    - pasek wspomagania
    - robocizna 70,00 zł
  • - olej w silniku Mobil S 10w40 2x4l 160,00 zł
    - filtr oleju Knecht 20,00 zł
    - olej w skrzyni Mobil ATF 220 2x4l 160,00 zł
    - uszczelka, filtr Febi 90,00 zł
    - paski (bo poprzednie były do D...)
    - robocizna 180,00 zł
  • - pedał przyspieszenia 34,00 zł
  • - świece zapłonowe NGK 18,44 zł
  • - łącznik elastyczny wału Febi 160,00 zł
  • - tarcze hamulcowe przód Meyle 120,00 zł
Razem prawie 2400zł. Jak widać wcale dużo tego nie było mimo iż to sporo więcej niż "pakiet startowy" (cały okres eksploatacji). Trzeba zaznaczyć że auto było wcześniej użytkowane przez Bukola przez co ta kwota nie była zbyt wysoka.

S123 230TE z 1985r. W moich rękach od jesieni 2008, w tym czasie spalił 5700 litrów gazu (ze śladowymi ilościami benzynki). Licznik wskazuje 256000km, ale nawet za mojej kadencji auto przejeździło kilka tysięcy km bez linki prędkościomierza... Mimo to przebieg zdaje się być wiarygodny.
  • - tarcze przód Textar
    - klocki przód Textar 200,00 zł
  • - zacisk lewy przód 50,00 zł
    - zawieszenie przód - przegląd
  • - wymiana tarcz przód i zacisku 1 100,00 zł
  • - geometria 180,00 zł
  • - świece zapłonowe NGK 28,00 zł
  • - olej Mobil S 10w40 2x4l 160,00 zł
  • - filtr oleju Knecht 20,00 zł
  • - uszczelka pokrywy zaworów 20,00 zł
  • - regulacja luzów zaworowych
    - wymiana oleju 80,00 zł
Pakiet startowy ok 1800zł.

Później:
  • - ramka pod tablicę rej + przesyłka 30,00 zł
  • - spinki kratek wentylacji (8szt) 16,00 zł
  • - sprężyna klocków hamulcowych - krzyżak 24,00 zł
  • - naprawa układu wydechowego 120,00 zł
  • - olej Mobil S 10w40 2x4l 150,34 zł
  • - płyn hamulcowy DOT4 Bosch 1l 26,38 zł
  • - uszczelka pokrywy zaworów 19,65 zł
  • - filtr oleju Knecht 18,56 zł
  • - wymiana pasków wspomagania i alternatora
    - paski wspomagania i alternatora
    - sprawdzenie tarcz i klocków
    - sprawdzenie wału i łączników elastycznych
    - sprawdzenie półosi i osłon przegubów oraz mostu
    - sprawdzenie poduszek skrzyni i silnika
    - wymiana oleju i regulacja zaworów 230,00 zł
  • - korek oleju
    - języczek otwierania maski
  • - korbka lewej tylnej szyby 20,00 zł
  • - Akumulatory ciśnienia NIVO 140,00 zł
  • - Płyn do chłodnic Prestone 4l 27,00 zł
  • - Linka prędkościomierza
    - Robocizna 25,00 zł
  • - Języczek otwierania maski Meyle 15,00 zł
  • - Mobil 10w40 4l 69,00 zł
  • - Płyn do chłodnic Prestone 4l 24,99 zł
  • - Termostat 24,51 zł
  • - Płyn do chłodnic 5l x 2 36,00 zł
  • - Siłowniki + akumulatory NIVO 330,00 zł
  • - Uszczelka pokrywy zaworów Goetze
    - Filtr oleju Knecht 0x34D
    - świece NGK V-line 5 55,08 zł
  • - Mobil 10w40 2 x 4l 130,00 zł
  • - Tarcze hamulcowe tył – Mikoda
    - Klocki hamulcowe tył – Kager
    - Zestaw naprawczy zacisku – Autofren? 162,00 zł
  • - Płyn do chłodnic 2x4l 40,00 zł
  • - Płyn do NIVO Febi 1l 33,00 zł
  • - Wąż wodny 110cm 11,00 zł
  • - Orlen Boxol 26 5l 40,00 zł
  • - Płyn do chłodnic 2x5l 30,00 zł
  • - Mobil 10w40 2 x 4l 130,00 zł
  • - Uszczelka pokrywy zaworów Goetze
    - Fitr oleju Knecht OX34D
    - Filtr powietrza Filtron AR033
    - Świece NGK V-line nr5 90,00 zł
  • - Wymiana oleju
    - Regulacja zaworów
    - Wymiana świec
    - Wymiana filtru powietrza 0,00 zł :)


Jak ktoś chce to sobie sumę policzy, ale mam porównanie do 4 letniej Astry G z salonu i wiem że bardziej opłaca się serwisować beczkę ;)

PS
Pozycje z listy należy czytać od kropki do najbliższej kwoty w złotówkach :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Ostatnio zmieniony śr mar 16, 2011 7:06 pm przez voytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr mar 16, 2011 6:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Kierowca bombowca pisze:
Ja kupiłem za 2500. Władowałem ~3000 na samą mechanikę i po roku sprzedałem za 1800.
Oczywiście z dzisiejszą wiedzą nawet bym na to auto nie spojrzał.
Przymierzałem się do kilku beczek, ale z kubłem zimnej wody...


Uzupełniam temat.

Swego czasu napaliłem się na W123.
Nie za bardzo się znałem na oględzinach i VINach.

Zobaczyłem parę sztuk i kupiłem W123 240D z 1978. Potem wyszło, że powinienem mieć pod maską 200E i automat [zlosnik]
Kosztów napraw nie pamiętam.
Zrobiłem całe hamulce (tarcze, tarczobębny, klocki, szczęki, przewody elastyczne i jakiś sztywny też)
Wymieniłem sworznie, wahacze górne, łączniki stabilizatora.
Uszczelniłem dyfer i wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne.
Uzupełniłem braki w detalach wnętrza.
Połatałem podłogę i porobiłem zaprawki tu i ówdzie.
Kupiłem felgi i opony.
Jeszcze by się coś znalazło, ale już nie pamiętam.


W sumie nie żałuję, bo autem byłem na wakacjach we Włoszech bez najmniejszej obawy o awarię.

_________________
w123 240D

s124 300D


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 8:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Dwa lata temu zapłaciłem za swoją MB 123CE '84 8.800zł. Na start nie wydalem dużo bo około 1,5 tys.zł - wymienilem płyny, filtry, amorki tylne, lampy tylne, paski i jakieś duperele typu: znaczek na maskę, listewka na chłodnicę, silniczek szyberdachu.
Ale do tej pory kosztował mnie już ponad 8 tys.zł. Tak sobie kombinowałem aby raz w kwartale zrobić dobrze mojej Mercedes. Mamy taki uklad, że ona ma mnie bezawaryjnie wozić a ja ją dofinasowuję, robię wszystko co i Wy koledzy robicie.
Dzięki temu przejechałem przez 2 lata (będzie za miesiąc) ponad 75 tys.km.
I wcale nie uważam, że to dużo mnie kosztowało. [zlosnikok]
Jeszcz mam kilka rzeczy do zrobienia. Części już czekają.
Dostanie nowiusieńką chłodnicę. Nowe (po regeneracji) podnośniki szyb.
Lepszą tapicerkę na fotel kierowcy. No i może po wakacjach jakieś naprawy lakiernicze.
Mam jeszcze Renault Kangoo ale on już wyczerpał limit dofinansowań - przeszedł na emeryturę i jeździ sporadycznie dosiadany przez córkę. Kangura kupiłem za 21 tys. - przez 5 lat wsadziłem w niego 28tys.zł. Może dużo ale dostał też nieźle "po zaworach" - ponad 280tys.km. Łącznie jego przebieg przekroczył 500tys.km o ile przy zakupie miał prawdziwy przebieg 210tys.km. Od roku dostaje tylko przydział na olej, filtry i obowiązkowe opłaty.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
W140 500 SE '91

Koszt zakupu to 18 000 . W ciągu 2 lat zrobiłem 60 kkm. Teraz ma 350 kkm.

Pakiet startowy "mini"

Olej silnika , skrzyni i filtry 450 zł,
Kopułki , palce 1200,
Przewody , świece 900,
Sworzeń wahacza 100,
Podnośnik szyby 150,

A teraz z dalszej eksploatacji ;

Uszczelnienie mostu i olej 400
Pompa wspomagania 500
Łożyska tył , łączniki tył , tuleje pływające tył + robocizna 1200
Tarcze klocki przód + wymiana 400
Łączniki przód , tuleje wahaczy sworznie przód +wymiana 800
Poduszki silnika 800
Amortyzatory 800
Mercedes Stern 139

Jeszcze było parę pierdół z wnętrza ale cen nie pamiętam .Wyszło około 8 tys, lecz do tak zwanego "dopieszczenia " braknie drugie tyle :-?

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 10:34 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Pacjent: S211 220CDI '03 140.000km (przy zakupie) - 165.000km (obecnie)

Zaraz po zakupie profilaktyczny przeglad u kolegi Noc'a: oleje, uszczelnienie ASB, plyny, jakies klocki, regulacje, kontrola za pomoca SD i kasowanie bledow ... wszystkiego nie pamietam, ale koszty tak: 2.500zl.

Chwile potem awaria - padly (pekly doslownie) miechy tylnego zawieszenia. W S211 nie ma juz Nivo jakie znamy n.p. ze 124 tylko jest Airmatic - miechy powietrzne zamiast sprezyn. Nie ma tego w zamienniku. O uzywkach nie chcialem nawet myslec. Pierwsze meldunki cenowe z forum w211.pl mowily o kosztach rzedu 4000zl/szt :o No i aczalem myslec o uzywkach. Na szczescie przypmnial mi jeden z kolegow o pewnym sklepie w 3city - i kupilem 2 nowki za 3000zl. Wymiana w wypoziomowaniem zawieszenia 500zl. Zatem calosc dosc lagodnie: 3.500zl.

Czyli pakiet startowy 2.500 + 3.500 = 6.000zl. Dla auta wartosci 45-50k nie ma tragedii.

Potem juz tylko eksploatacja. Koszty przegladow: 1.200 - 1.600 (ten za 1.600 to z wymiana drazkow).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 11:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 02, 2010 9:44 am
Posty: 155
Numer GG: 1388153
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Pacjent:W140 S500 '95 przebieg 172000

Zaraz po zakupie:
wymiana wszystkich płynów + filtry, usunięcie instalacji gazowej, wymiana kolektora, naprawa wycieraczki reflektora, sprawdzenie i nabicie klimy (+ osuszacz), wymiana jednego czujnika parkotronika, geometria, tarcze i klocki przód, klocki tył, pióra wycieraczek, regulacja tylnej elektrycznej rolety, jakieś gumy w zawieszeniu, rurka od klimy + jeszcze jakieś duperele = 6.900 (razem z robocizną) - wykonane u Borowskiego w Piastowie, bo tam było wcześniej serwisowane - auto trzymał prawie 3 tygodnie, masakra.

_________________
Pozdrawiam

S-E-B-E-B
_________________
MB W123 230 CE '82 - ex
MB W140 500 '95 - ex
MB W215 500 - ex


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 12:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
A to dobre [zlosnikhihi]
A myślałem, że to ja mam jakieś zboczenie i wymieniam nadprogramowo, ale przeszliście moje oczekiwania, powyżej 4 000 nie udało mi się w pakiecie startowym dołożyć do samochodu żadnego ;)

Mercedes W124 300TD - wcześniej w rekach Adama, więc doinwestowany:
- wymiana oleju, filtrów - ok 500 PLN
- wymiana jakichś oringów przy wtryskiwaczach - ok 100 PLN
- wymiana sworzni - 120 + robocizna

Chwilę później:
- wymiana łożysk tylnych - 400
- gruchy NIVO - ok 550 PLN
- regulator NIVO - 150 PLN
- robocizna u Pana Karbowniczka ok 400 PLN

Łączny koszt: ok 2400 PLN

(... Lancie i BMW zapraszamy na inne fora [hehe] ...)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl