MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 09, 2011 8:34 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Auto mi się posikało nagle, z dnia na dzień. Mocno. Wszystko zalane ropą, dobrze, że mam kanał :lol: .
Z racji poważnego przecieku, ciężko było ustalić dokładne miejsce, ale wyglądało, że winny jest wężyk paliwowy za plastikowym filterkiem paliwa. Wymieniłem go sposób dośc partyzancki - ropa ciut sikała. Przy okazji skróciłem i załozyłem na nowo końcówkę na wejściu do ww filtra.
Wyniki są takie, że leje się dalej, choć już nie tak intensywnie. A może tak samo, bo auto nieodpalane, więc w układzie paliwa może już nie być tyle, ile wcześniej. I teraz czas na zdjęcie poglądowe, nie moje - znalezione w google:

Załącznik:
pompa.jpg
pompa.jpg [ 34.12 KiB | Przejrzano 723 razy ]


Z chwilowej obserwacji wygląda na to, że paliwo pojawia się w okolicy, w której znajdują się podłączenia. Nie wiem, czy nadal winny jest wężyk (nie wykluczam go całkowicie), czy może napływa spod zaznaczonego strzałką nypla. Muszę to rozebrać, ale nie wiem na co się przygotować - jak te króćce, do których podłącza się wężyki, są uszczelnione? Stożek, oring, jakieś metalowe uszczelnienie?
Plastikowy filterek RACZEJ nie jest winowajcą, bo suchy. Jestem prawie pewny, że nieszczelność jest na połączeniu gwintowanym (być może nie na wejściu, tylko na nakrętce od wyjścia?), dlatego musze je zdemontować - próby dociągania kluczem nic nie dały, ani drgną.

Ktoś przerabiał temat?


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 9:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jeżeli zaczęło ciec nagle to mógł szlag trafić uszczelnienie tłoczka ręcznej pompki (oring 20x1.5 o ile dobrze pamiętam) umieszczony w zatoczeniu u góry tłoczka, albo sam tłoczek
Pod króćcami powinny być aluminiowe albo miedziane podkładki


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 10:12 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Wydaje mi się, że gdyby to z winy ręcznej pompki, musiałoby z niej ściekać.
Dobra wiadomość to ta, że uszczelnienie nie jest na stożku i wystarczy tylko wymienić podkładki. Oby. Ma to jakiś nr, żebym się nie musiał męczyć z tymi onymi od doboru części w ASO?


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Może to i ma jakiś nr ale najprościej kupić w normalnym sklepie. Srednica chyba 14 mm.


Na górę
Post: pt lis 18, 2011 7:45 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Gdyby ktoś, kiedyś, szukał info i aby nie został z ręką w nocniku po rozkręceniu pompy - to jednak nie ma numeru. Coś, co nie istnieje, mieć go nie może. Króćce mają przetoczenie na oring, i uzbrojonym w takie właśnie uszczelnienie, należy zabrać się za robotę - rozmiar 16x2,5.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl