MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 11, 2011 2:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
witam mam pytanie bo przyszedł mi taki pomysł do głowy żeby ocynkować przednie błotniki metodą ogniową czy ktoś z was robił już tak bo nie wiem czy po pomalowaniu będzie mi się na tym lakier trzymał czy nie będzie się łuszczył po jakimś czasie

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: pt lis 11, 2011 2:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
przypomniał mi się garbus który swego czasu był na allegro i zapamiętałem te zdjęcia :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

znalazłem też info że dużą wannę i dobra jakość robót jest w tej cynkowni :
http://www.ocynkownia.stalprodukt.pl/ocynk.html

jedna ważna rzecz ! cynkownię szukaj tylko galwaniczną bo w ogniowej zniekształci blachy i już z tym nic nie zrobisz

Obrazek

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pt lis 11, 2011 11:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
Ciekawe ile taka przyjemność kosztuje :roll: ?

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
Post: sob lis 12, 2011 8:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
z tego co się zdarzyłem zorientować nie jest to drogie bo 2,50zł za 1 kg

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: sob lis 12, 2011 8:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Znajomy (daleki) robił to z Kubusiem. Twierdził potem że jest problem z usunięciem chemikaliów z zakamarów auta. Tylko powtarzam po nim.

Ktoś ma doświadczenia na własnym aucie?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 10:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
and6412 pisze:
Znajomy (daleki) robił to z Kubusiem. Twierdził potem że jest problem z usunięciem chemikaliów z zakamarów auta. Tylko powtarzam po nim.Ktoś ma doświadczenia na własnym aucie?


Jest dokładnie tak jak piszesz. Nie mam doświadczeń z całymi karoseriami, ale ten problem pojawia się nawet w przypadku cynkowania galwanicznego detali o skomplikowanej budowie ( duża ilość zakamarów ). Przed cynkowaniem powierchnia jest odtłuszczana w kilku świństwach i trawiona w kwasie solnym - to ten jest najgorszy, bo nie ma pewności, że po trawieniu jest dokładnie wypułkany z menadrów np. karoserii.

Z cynkowaniem galwanicznym jest jeszcze jeden problem - nie da się ocynkować profilu zamkniętego. Znajomy galwanizer podaje nawet wartość 270 stopni "wygięcia" jako graniczną wartość dla elementów cynkowanych. Nie do końca kminie fizykę prądu, ale może ktoś to uszczegółowi.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 3:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
No OK, ale przecież fabryki to robią i profile zamknięte też cynkują. No chyba że blachy cynkowane sa zanim poskłda się je do kupy w karoserię?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 3:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
no ta by wtedy na zgrzewach ocynk się spalił może oni maja jakaś inna technologie

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 8:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
McCoy pisze:
and6412 pisze:
nie da się ocynkować profilu zamkniętego. Znajomy galwanizer podaje nawet wartość 270 stopni "wygięcia" jako graniczną wartość dla elementów cynkowanych. Nie do końca kminie fizykę prądu, ale może ktoś to uszczegółowi.

To się nazywa "puszka Faraday'a" Prąd płynie po powierzchni przewodnika a jeżeli mamy profil zamknięty to po jego powierzchni zewnętrznej.
Na pewno fabrycznie zgrzewa się uprzednio ocynkowane blachy. Nawet jeżeli w bezpośrednim sąsiedztwie zgrzewu cynk się wypali to i tak stal jest chroniona bo cynk daje ochronę elektrochemiczną (korozji ulega cynk a nie stal)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl