MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 11, 2012 3:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Jako, że cały czas się "bawię" w ustawienia właściwej mieszanki w moim moim smoku nachodzą mnie pewne wątpliwości...

Cały knyf polega na tym, że fachowcy ustawiają wtykając druta mu prosto w rurę, a auto wyposażone jest katalizator.
Nie znalazłem nigdzie żadnych danych jak powinny wyglądać spaliny na końcu mojego wydechu, tylko dane odnośnie generalni każdego M110 z notką, że w autach z katalizatorem badanie powinno się odbyć przed jak to określają konwerterem katalitycznym.
Moje uwagi na ten temat raczej zbywane są wzruszeniem ramion, więc :

Obejrzałem dzisiaj odcinek wydechu pomiędzy kolektorem a katalizatorem i :

Z przodu katalizatora jest śruba, wygląda na 19-stkę - czy to ona może służyc do wprowadzenia analizatora spalin??

Załączam zdjęcie spodu mojego auta.

Z góry dziękuję za pomoc.

pzdr
Paweł


Załączniki:
katalizator.jpg
katalizator.jpg [ 31.91 KiB | Przejrzano 2718 razy ]

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410
Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 6:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hmmm, byc może i po to ta śruba jest. Np. w starszych silnikach Vw była wyprowadzona rurka w komorze silnika do analizy spalin. Dziwi mnie ta sonda w wydechu, przecież to zwykły k-jet. Generalnie moim zdaniem można analize robić wkładając sonde do rury, istotnym parametrem przy regulacji jest współczynnik lambda wyswietlany na analizatorze.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 6:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Fajny koc nad osłoną wydechu w Twoim Twoim smoku [zlosnikok]

Smok pali tyle ile musi, a Ty sam mówłeś, że jesteś bliski 9l/100km [zlosnikz]

a wracając do tematu tak ta śrubka jest od tego.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 9:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
darus pisze:
Dziwi mnie ta sonda w wydechu, przecież to zwykły k-jet


Ja, ja.... Sonda jest na swoim miejscu i jest to oryginalne rozwiązanie mb wraz z innymi gównami "przerobu" spalin typu EGR....

Co dziwne, że po trzydziestu latach nadal to wszystko funkcjonuje - no może oprócz EGR :P

ixes pisze:
Fajny koc nad osłoną wydechu w Twoim Twoim smoku


To nie koc, tylko futro sarny [zlosnik] - typowe, epokowe wyposażenie MB W123

ixes pisze:
a wracając do tematu tak ta śrubka jest od tego.


Mam nadzieję, że Twoje źródła zza oceanu są wiarygodne.
Mam nadzieję, że ruszę tą śrubę
Mam nadzieję, że podczas odkręcania katalizator się nie rozpadnie.
Mam nadzieję, uda się fajnie ustawić K-jet'a
Mam nadzieję, że uda się porównać dane spalin z tego miejsca i z końca wydechu.
Mam nadzieję, że będzie palił 6 l w mieście i 4 na trasie i będzie miał 300KM
Mam nadzieję, że w ogóle będzie jeździł.. [zlosnik]

IXES, Marian - zbiórka w Stęszewie na stacji kontroli pojazdów wraz z długim imbusem 3mm, długim płaskim śrubokrętem no i wspomnianą 19-stką ;) , no i ewentualnie z linka holowniczą - Bo nie oddam końcówki drążka... [jezyk5]

pozdrawiam
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 6:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
kiedy i o której

a końcówkę oddasz!!... [zlosnik]
:-? oddasz??

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 9:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zrób zdjęcie rozdzielacza. Kręcenie śrubami z analizatorem spalin to może nie być najszczęśliwszy pomysł.
Ale najpierw foto i numer silnika.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
ukaniu pisze:
Zrób zdjęcie rozdzielacza. Kręcenie śrubami z analizatorem spalin to może nie być najszczęśliwszy pomysł.
Ale najpierw foto i numer silnika.


[zlosnikz] Ja chcę kręcić ;)

Ale na poważnie, liczę na Twoją radę. Zawory ustawine. Zapłon ustawiony na 10st na jałowym, przy 3500 ma 40-41st.
Auto po ustawieniu ma fajnego kopa - było ustawione na -3 st?? :roll: Nie wiem dlaczego - ale auto jeździło u mnie 6 lat tak ustawione.
Po przestawieniu zapłonu:

- auto dostało kopa ( momentu), że przy 60km/h nie trzeba zrzucać biegu z czwórki, aby wyprzedzić Tira
- podciśnienie skoczyło tak, że przy 850 obr/min economizer jest na max eco ( na manometrze jest wartość -18 czegoś tam :-? )
- znalazło się ssanie 8)
- auto dużo, dużej się nagrzewa
- po przedwczorajszej poprawce zapłonu z -12 na -10, spalanie w korkach w mieście (TYLKO w mieście) 14,3 l/100km. Mam wrażenie, że po przedwczorajszym przestawieniu wartość ta oscyluje, gdzieś w granicach 12-13 l/100km.
- auto ma na pewno źle ustawione wolne obroty - na D spada do ok 550-650 obrotów. ( czasem przy mieszaniu potrafi zgasnąć)
- na rozgrzanym silniku - czasem trzeba dodać gazu, aby odpalił - odpala ale zaraz gaśnie....
- przestało śmierdzieć benzyną

Chcę zmierzyć jeszcze ciśnienie w układzie paliwowym, ale póki co zbieram na wiarygodny manometr, aby nie bawić się chińskim gównem.

Razem z Marianem (Freq) próbowaliśmy podłączyć voltomierz pod złącze diagnostyczne ( chyba 3 i 5 ), aby sprawdzić czy będzie pokazywał,
chyba to się zwie "wypełnienie". Ustawiliśmy tak, że voltomierz "chodził" między 6 a 8 Volt, ale na analizie spalin wyszedł kosmos [zlosnik2] .

Przy okazji ostatniej regulacji - padł moduł zapłonu - wymieniony na nowy BOSCH'a - plastikowy....

więcej grzechów nie pamiętam.... Z góry dziękuję za informacje

ixes pisze:
a końcówkę oddasz!!...
oddasz??


No pewnie.... Chyba, że Ukaniu nie pozwoli :P

pzdr
Paweł


Załączniki:
Komentarz: 110 988 120 17 186
numer silnika.jpg
numer silnika.jpg [ 207.85 KiB | Przejrzano 2627 razy ]
Komentarz: W kółku widać zawór który pobiera sygnał z sondy. Jak się go odłączy na voltomierzu spadało napięcie.
rozdzielacz tył.jpg
rozdzielacz tył.jpg [ 46.01 KiB | Przejrzano 2627 razy ]
rozdzielacz góra.jpg
rozdzielacz góra.jpg [ 47.26 KiB | Przejrzano 2627 razy ]
k jet przód.jpg
k jet przód.jpg [ 337.96 KiB | Przejrzano 2627 razy ]
k jet numer.jpg
k jet numer.jpg [ 261.82 KiB | Przejrzano 2627 razy ]

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Ostatnio zmieniony pt kwie 13, 2012 8:39 am przez Monter, łącznie zmieniany 1 raz.
Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 11:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wygląda jak późny K-Jet z fabrycznym rozdzielaczem podobny do KE bez EHA.
Ta cała sonda wydaje mi się być doszwejsowana autogenicznie. Nie wygląda na 99% na twór ze Stuttgartu.
Sprawdzę to jeszcze po numerach silnika jak się dokopie do danych.
Jeśli nie jest fabryczna to cehagiewu jak toto działa, sprawdź jaki masz sterownik wtrysku. Do czego idą te kable od sondy i tego regulatora może zdradzi to tajemnicę co toto jest.
Bo trzeba się dowiedzieć albo wykumać jak to zestroić albo trzeba to wywalić.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 8:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
ukaniu pisze:
Ta cała sonda wydaje mi się być doszwejsowana autogenicznie. Nie wygląda na 99% na twór ze Stuttgartu.
Sprawdzę to jeszcze po numerach silnika jak się dokopie do danych.



Hmm.
W EPC, jak sprawdzałem cały zestaw katalityczny i inne były - koszt prawie 8.000 PLN.
Nie zwróciłem jednak uwagi, czy była tam również sonda lambda...
Silink ma ten sam numer co podaje viniarka 110 988 120 17 186

Trudno będziemy ryć w kablach, może Twoja magiczna kula prawdę powie.
Póki co,ustawienie silnika na CO i CO2 przed katalizatorem chyba nie zaszkodzi...

Auto obecnie jeździ naprawdę fajnie...

pzdr
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 10:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tylko przy aktywnym strojeniu elektronicznym z czujnikiem L skład przed katalizatorem powinieneś mieć teoretycznie idealny.
Regulacja śrubą w takim wtrysku jest możliwa tylko po wyłączeniu sterowania elektronicznego albo obserwacji jaką korektę (elektrycznie) mieszanki ono wprowadza i taka regulacja aby korekta była najmniejsza. (W KE np do zestrojenia podstawowego analizator spalin jest zbędny i nieumiejętnie zastosowany więcej szkodzi, tu mamy identyczną sytuację).
Moim zdaniem nie obejdzie się bez dokładnej weryfikacji co to jest. Poszukaj sterownika, to ze w EPC zestaw jest to co tam Helmut zamontował to nikt nie wie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 11:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Póki co na szybko pod maską.

Jest ten zawór bosch o numerze 0 0280 150 007. Znalazłem coś takiego.
http://www.eter-mot.info/?1023,wtryskiwacz-0280150007-br-bosch-0-280-150-007-et-br-vw-311-606-031-b-311606031b

Jest też na nadkolu jakiś złoty układzik z radiatorem 1cm x 3 cm - Dale.....

Kabelki od zaworu idą:
- w stronę grodzi - tam łączą się z kostką ( opisaną :TACHO 6-cyl ). Nie są podłączone do niej bezpośrednio. Łączą się z całą wiązka i giną w grodzi.
- częsć z tych kabelków i idzie do tego złotego ustrojstwa "DALE" i jeden do złącz diagnostycznego - nie widać w który PIN.

To tak na szybko - aby widzieć, gdzie co idzie dalej muszę rozpruć osłonę na kolana - a to w domu, na spokojnie.

pzdr
Paweł


Załączniki:
3 zawor przy rozdzielaczu bosch 0 280 150 007.jpg
3 zawor przy rozdzielaczu bosch 0 280 150 007.jpg [ 28.37 KiB | Przejrzano 2605 razy ]
2coś opis DALE RH-25 2611 10 om 1 procent 8921.jpg
2coś opis DALE RH-25 2611 10 om 1 procent 8921.jpg [ 29.01 KiB | Przejrzano 2605 razy ]
1obraz całego układu lambda.jpg
1obraz całego układu lambda.jpg [ 43.27 KiB | Przejrzano 2605 razy ]

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410
Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 9:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ten diwajs koło rozdzielacza to jest najzwyklejszy wtryskiwacz stosowany w VW 1600. tutaj pewnie jako jakiś impulsowy? modulator ciśnienia.
Ta złota kostka to rezystor mocy ograniczający prąd czegośtam, być może tego wtryskiwacza sterowanego z????

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob kwie 14, 2012 12:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Ten diwajs koło rozdzielacza to jest najzwyklejszy wtryskiwacz stosowany w VW 1600. tutaj pewnie jako jakiś impulsowy? modulator ciśnienia.

Może w ten sposób na podstawie sygnału z sondu ten "wtryskiwacz" przepuszcza powietrze bokiem z pominięciem przepływomierza i przez to zubaża mieszankę?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 12:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
coś ostatnio mi sie rzuciło w oczy na temat tej sondy, zobacz manuala 14-001, -050, -051 i chyba 14-100 tam coś jest właśnie na temat "oxygen sensor" [zlosnikok]
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... haust.html

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr cze 06, 2012 7:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Ostatnio w trakcie gospodarczej wizyty u mojego mechanika zauważyłem że w moim M110 jest identyczny patent. Auto także dostało katalizator i sondę, zatem jak widać jest to bardzo popularny patent za zachodnią granicą...

Wtryskiwacz zdecydowanie działa jako modulator ciśnienia i przez to steruje składem mieszanki.

Wpadły mi do głowy co najmniej dwa zastosowania takiego wtryskiwacza:
1) Odcięcie paliwa podczas jazdy na LPG (podobnie do STOP-KE), tylko nie jestem pewien czy spadek ciśnienia będzie wystarczający aby zablokować wtryskiwacze
2) Podpięcie pod wspomniany wtryskiwacz sygnału z lepszego ECU w celu zmniejszenia zużycia paliwa bądź zwiększenia osiągów (MegaSquirt) :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl