MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 23, 2012 9:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Siema,

W przyszłym tygodniu będę na śląsku i będę chciał obczaić to auto:
http://moto.allegro.pl/mercedes-w123-st ... 60567.html

Oczywiście jest parę baboli, które już czytając ogłoszenie mogą budzić wątpliwości, czy to nie kolejny odpicowany parch (przede wszystkim to kolekcjonerstwo, idealizm, indiglo i 200d na klapie), ale że 300D z piątką i szyberdachem to mój zestaw wymarzony, to jestem w stanie przymknąć na te rzeczy oko, jeżeli auto będzie poza tym w dobrym stanie. W końcu licznik, drążek i kierunki można zmienić...
Pytanie moje brzmi: od kiedy w liście opcji dla 123 pojawiła się manualna piątka? W zależności od źródła, podawany jest koniec 81 lub początek 82. Nawet na stronie MB/8 ta data różni się w zależności od wersji silnikowej i w przypadku 300d podany jest 02/82. Czy zatem taka 300d z "piątką" z datą produkcji 81 wskazuje jednoznacznie, że auto jest kombinowane, czy taki "poślizg" jest możliwy i nie robić scen?
Dodam tylko, że VIN-u jeszcze nie mam, bo nie dodzwoniłem się do właściciela. Jak się dodzwonię, to mam nadzieję, że coś się wyjaśni ;)


Załączniki:
2581060567.jpg
2581060567.jpg [ 72.19 KiB | Przejrzano 1488 razy ]

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Ostatnio zmieniony czw sie 23, 2012 12:08 pm przez fullsize, łącznie zmieniany 1 raz.
Na górę
Post: czw sie 23, 2012 10:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Niech sprzedający zrobi zdjęcie tabliczki lakierowanej - skrzynia "5" powinna być tam wykazana. Podobnie w brifie.


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 10:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Skrzynia V była za dopłatą montowana już w /8 więc dlaczego przypuszczasz, że w 123 dopiero od 81/82r?
Wszystko wyjdzie w VIN i tak, chyba że właściciel sam zaaplikował getraga i się nie przyznaje.

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 11:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
No właśnie bardzo bym chciał pogadać z właścicielem, ale Wzywany Abonent ma Wyłączony Aparat...

class pisze:
Skrzynia V była za dopłatą montowana już w /8 więc dlaczego przypuszczasz, że w 123 dopiero od 81/82r?
Wszystko wyjdzie w VIN i tak, chyba że właściciel sam zaaplikował getraga i się nie przyznaje.


V w /8? Pierwsze słyszę... Właśnie wszystkie źródła na temat W123, z którymi miałem do czynienia, jeżeli mówią o skrzyni V, to zawsze pojawia się w tym kontekście 81/82 rok. Nigdzie nie spotkałem się z jednoznaczną informacją, że 'V' była dostępna od początku produkcji, więc tym bardziej wątpię, aby była dostępna w /8...

W ogóle to jaki kod ma 'V'-ka?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 12:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
fullsize pisze:
V w /8? Pierwsze słyszę... Właśnie wszystkie źródła na temat W123, z którymi miałem do czynienia, jeżeli mówią o skrzyni V, to zawsze pojawia się w tym kontekście 81/82 rok. Nigdzie nie spotkałem się z jednoznaczną informacją, że 'V' była dostępna od początku produkcji, więc tym bardziej wątpię, aby była dostępna w /8...

W ogóle to jaki kod ma 'V'-ka?


Słabe masz źródła...

Kod zarówno do /8 jak W123
42/8 5-Gang-Getriebe 616,05 - 5-cio biegowa skrzynia biegów manualna

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 12:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
No i znowu się czegoś nowego dowiedziałem :)
Już nie pierwszy (i pewnie nie ostatni) raz tutaj piszę: człowiek się całe życie uczy ;)

Z /8 wszystko jasne, ale z W123 dalej będę się jednak upierał ;) Wszędzie piszą, że V-ka była dostępna w W123 od 81'/82', i tylko trochę to dziwne, że zrobili sobie taką przerwę w jej montowaniu od 76 roku :roll:

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 2:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Nasza klubowa strona podaje, ze od Lutego 1982. Roznice w datach moga polegac na podaniu dwoch roznych: od kiedy mozna bylo zamawiac (koniec 1981), a od kiedy byly faktycznie produkowane (Luty 1982).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 3:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
No właśnie, na to patrzyłem. W benzynach była dostępna od 10/81, a w dieslach od 02/82. Ciekaw jestem po prostu, czy np taka trzyseta z datą produkcji 81' mogła załapać się już fabrycznie na 'V'-kę.

Dodzwoniłem się w międzyczasie do właściciela. Auto sprowadzone w 91' do Polski, a co to oznacza, to wiadomo. Silnik i skrzynia zmienione, więc kundel to już na pewno. Czy też szczep, to się okaże jutro, jak właściciel prześle mi zdjęcia m.in. przedniego pasa.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 5:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Kupić kundla, czy szczepa za ponad 10tyś zł, odrazu odrzuciłbym oferte.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 7:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
126 z trzysetką od 123 czy 124 to lipa.
Ale 123 z przełożonym silnikiem diesla jest łatwe do odkręcenie tematu .
Benzyna tez jest do ogarnięcia.
Jak w ładnym stanie to można brać takiego kundla.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sie 24, 2012 9:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
No wiecie dziewczyny, to wszystko zależy. Jeżeli miałbym kupować za 10k skundlone 123, to tylko z myślą powrotu do oryginalnej konfiguracji i tylko w naprawdę dobrym stanie. A jeżeli pierwotnie faktycznie siedziało tam 200d i czwórka, to nie bierę, bo nie chcę 200d i koniec ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pn sie 27, 2012 2:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Dostałem foty od właściciela, ale VIN-u i zdjęć przedniego pasa ni hu-hu... Auto wygląda na tyle ładnie, że w czwartek przy okazji wyjazdu służbowego przejadę się je obejrzeć.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: wt sie 28, 2012 4:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Mi podał nr.Vin.Wychodzi z niego 2.0D,biały kolor,środek crem 2-seria i nic o szyber dachu.


Na górę
Post: wt sie 28, 2012 4:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
...i wszystko jasne. To dziękuję bardzo ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl