MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 1:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 03, 2013 11:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Naprawiam auta od wielu lat i trochę już widziałem różnych dziwnych sytuacji-sądziłem że raczej nie będę zaskoczony...
Myliłem się...
W 280SL uszkodzeniu uległa uszczelka głowicy miedzy 3 a 4 cyl-no cóż zdarza się...nie problem naprawimy...
Załącznik:
aparat nowe 042.jpg
aparat nowe 042.jpg [ 171.72 KiB | Przejrzano 3107 razy ]

Przyglądam się gładzi cylindrów a że zawsze przed rozpięciem rozrządu ustawiam silnik na "zero" dwa srodkowe tłoki czyli trzeci i czwarty mam w DMP i widzę na czwartym cylindrze wyrażne i głębokie pionowe rysy -wyglądają jak ślady po swożniu tłoka.
No cóz silnik do rozebrania.
Silnik przed awaria uszczelki głowicy pracował bardzo dobrze-miał moc,dobrze zapalał ,nie dymił zbytnio z wydechu -jedyna wadą było nieco duże zużycie oleju.
Zakładaliśmy ze stary motor pali trochę oleju a że nieco ciekł nie było planu naprawy.
Po rozebraniu okazało się że uszkodzone są czwarty i szósty cylinder
Załącznik:
aparat nowe 003.jpg
aparat nowe 003.jpg [ 205.68 KiB | Przejrzano 3107 razy ]

Załącznik:
aparat nowe 004.jpg
aparat nowe 004.jpg [ 159.38 KiB | Przejrzano 3107 razy ]

Załącznik:
aparat nowe 005.jpg
aparat nowe 005.jpg [ 151.48 KiB | Przejrzano 3107 razy ]

Najciekawsze w tym wszystkim jest ustalenie dlaczego tak się stało-po prostu nie ma w ogóle zabezpieczeń swożnia tłoka -brakuje po jednym zabezpieczeniu w dwu tłokach.
Nie wiem czemu-tłoki sa nowe 2 wymiar naprawczy więc silnik był stosunkowo niedawno remontowany-na gładzi cylindrów jest bardzo wyrażna siatka honownicza.
Może ktoś po prostu zapomniał....a silnik przyjechał taki z USA...
Załącznik:
aparat nowe 009.jpg
aparat nowe 009.jpg [ 144.76 KiB | Przejrzano 3106 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 9:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
marcin280e pisze:
po prostu nie ma w ogóle zabezpieczeń swożnia tłoka -brakuje po jednym zabezpieczeniu w dwu tłokach.

[chory] życie, skleroza,
marcin280e pisze:
sądziłem że raczej nie będę zaskoczony...

człowiek całe życie się dowiaduje czegos nowego ;)
marcin280e pisze:
tłoki sa nowe 2 wymiar naprawczy więc silnik był stosunkowo niedawno remontowany-na gładzi cylindrów jest bardzo wyrażna siatka honownicza.

a wyda coś jeszcze z nich??? ze zdjęcia widac, że chwile już sobie rzeźbił i nie będzie bardzo co obrobić.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 1:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Moje auto tez przyjechało z usa. Po odpaleniu auta słychać wyraźne tarcie łańcucha. Myslałem że łańcuch ma 45 lat i jest zbyt długi ale nowy nic nie dał. okazało się że rozebrali napinacz łańcucha i zgubili metalową kulkę zabezpieczającą spływaniu oleju . Poza tym naprawa blacharska to pomyłka jednym słowem to idioci .Pozdrawiam


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 6:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Tak dla porządku kronikarskiego, blok został wytulejowany i silnik działa.
Oczywiście nowe pierścienie,panewki etc...
Średnica cylindrów i odległości miedzy cylindrami jak tez przecięcie do płaszcza wodnego miedzy cylindrami są w M130 jak tez w M110 identyczne więc można tulejowac blok M110.


Załączniki:
progress 5 021.jpg
progress 5 021.jpg [ 163.11 KiB | Przejrzano 2825 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
Post: wt sty 28, 2014 12:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Tłoki poszły te same, sprzed remontu??

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 12:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak magik doszlifuje tuleje pod stare tłoki to mogą być stare. Przynajmniej ja tak czasem rzeźbiłem. Byle płaszcz tłoka nie był popękany.
A u kolegi to ciekawe jak.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 1:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Mnie zastanawia różnica wagi poszczególnych tłoków, skoro dwa były nadwymiarowe

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 10:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Stomek pisze:
skoro dwa były nadwymiarowe

?

Chyba raczej chodziło o "drugi wymiar naprawczy", nie? Brakło kropki po 2...

Jak już się odezwałem to od razu zapytam: jak to jest z tym tulejowaniem (zwłaszcza w kontekście M110)? Polecane czy niepolecane? Do tej pory słyszałem że nie warto się w to pakować (także z ust osób wypowiadających się w tym temacie)...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 8:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Już odpowiadam...
Tłoki poszły te same bo byly praktycznie jak nowe o drugim wymiarze naprawczym-"fachowcy" w USA przeszlifowali blok na drugi szlif i dali nowe tłoki zapominając o zabezpieczeniach swożnia tłokowego na dwu tłokach.
Oczywiście chodzi o sześć nowych tłoków.

Czy tulejować M110?
Po doświadczeniach z blokiem M130 który w zasadzie pod względem pracy zespołu tłok-cylinder nie różni się niczym od M110 myślę że śmiało można wytulejować M110.
Oczywiście warunkiem powodzenia są dobre tłoki tzn takie które "trzymają" geometrię płaszcza i maja prawidłowy kształt rowków na pierścienie z grubsza mówiąc.

M130 został wytulejowany bo w zasadzie nie było innego wyjścia -tzn można kupić jakiś mocno używany silnik od Pagody i próbować go remontować -ale nie jest to tania sprawa , byle jakiś "złom" na E-bay to minimum 3000-3500EUR i też nie wiadomo czy nie trzeba go tulejować.
Nie ma tanich silników do Pagody-te auta nie idą na złom więc cały czas jest popyt na używane dobre podzespoły.
M110 jest nieco tańszym silnikiem ale tez w sumie starym więc prawdobodobieństwo kupienia dobrego jest niskie.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl