MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 6:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 30, 2013 4:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 10:56 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Poznań
Cześć.

Ostatnimi czasy nabyłem coupetkę 280ce i nie mam jeszcze zbyt wiele doświadczenia z tym autem, jest to też mój pierwszy samochód w automacie.

Dzisiaj szykuję się do dłuższej podróży i postanowiłem z ciekawości popatrzeć na bagnet skrzyni biegów, upewnić się że wszystko jest okej... i totalnie zgłupiałem.

Bagnet jest długi i ma 2 "falki", wygląda m/w tak: o------~----~--.

Gdy samochód stał wyłączony, parę minut po jeździe, poziom oleju nie sięgał nawet do pierwszej falki.

Moje pytanie jest następujące: Jak sprawdzamy poziom oleju w automacie? Gdzie jest poprawny poziom na bagnecie tego typu?. Między falkami? Na pierwszej falce? Na drugiej? Nigdzie nie mogę tego doczytać :(

A gdyby się okazało, że jest go za mało to jak określić ile muszę dolać? :)

Dzięki za porady :)

_________________
C123 280CE 1980r.


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 5:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Kolego wszystko tutaj jest i było przerabiane. Ale nie będe wiśnia. Poziom oleju w automacie sprawdzasz na pracującym silniku. Odpal motor, troche poprzerzucaj biegi wyjmij bagnet i sprawdzaj - silnik cały czas pracuje. poziom powinien być pomiędzy Twoimi myślnikami. Zero to zero teoretycznie. Włóż bagnet na swoje miejsce i jeszcze raz na pracującym silniku pozmieniaj biegi i teraz powinieneś mieć jako takie rozeznanie. Co do dolewania to praktyka czyni mistrza. Ucz się tak jak ja. Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego najlepszego z nową damą.


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 6:05 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 10:56 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Poznań
Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź i życzenia :)

Ale jeszcze chciałbym doprecyzować to "między myślnikami". Bagnet wygląda tak:
Obrazek

Kod:
o------~----~--. 
         ^   ^
         1   2


czyli "o" to czerwona łapka a "." to ta końcówka. Nie mogłem się dopatrzeć nigdzie min i max.

Więc gdzie dokładnie ma ten poziom być? (bardziej 1 czy 2)?

_________________
C123 280CE 1980r.


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 7:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Obejrzyj dokładnie ten bagnet.Za drugą falą powinny byś dwie kreski i to pomiędzy tymi kreskami ma być olej.Pomiar na rozgrzanym i pracującym silniku.


Na górę
Post: wt gru 31, 2013 12:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 10:56 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Poznań
Jestem kompletnym idiotą :D.

Dzięki Panowie!

_________________
C123 280CE 1980r.


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 3:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2015 9:24 pm
Posty: 108
Witam, ja rowniez dopiero kupilem 280 z automatem, i tez chcialbym sprawdzic poziom oleju. Gdzie szukac tego bagnetu?? Trzeba wchodzic pod auto czy z komory silnika jest dostep??


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 4:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
stiven1985 pisze:
Witam, ja rowniez dopiero kupilem 280 z automatem, i tez chcialbym sprawdzic poziom oleju. Gdzie szukac tego bagnetu?? Trzeba wchodzic pod auto czy z komory silnika jest dostep??

Zakładam że otworzyłeś maskę i nie udało Ci się znależć bagnetu z czerwonym kapeluszem widocznego na fotce powyżej?
Jeśli tak było faktycznie to chyba marna szansa żeby ktoś Ci pomógł...

Jedna rzecz znaleźć bagnet a druga to dokonać prawidłowego pomiaru. Wszystko było nie raz wałkowane na forum i można po prostu użyć szukajki lub po prostu google.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 4:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Ja miałem w mojej 280CE bagnet bez tego czerwonego plastiku, tylko sam uchwyt, metalowy czy plastikowy,ale ciemny. Takie z plastikiem to były chyba od 124???

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 6:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kubol pisze:
Ja miałem w mojej 280CE bagnet bez tego czerwonego plastiku, tylko sam uchwyt, metalowy czy plastikowy,ale ciemny. Takie z plastikiem to były chyba od 124???

Ja miałem z "czerwonym".

Pierwszy strzał z google'a i znowu stronka naszego admina:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... -bieg.html

Jest nawet fotka z silnikiem M110 pokazująca jak na dłoni umiejscowienie bagnetu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lut 16, 2015 8:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2015 9:24 pm
Posty: 108
ok, juz znalazlem i sprawdzilem, poziom jest ok. A czy ktos sie orientuje czy automaty do 2.8 na gazniku byly 3 czy 4 biegowe?? Bo mam takie dziwne wrazenie ze moj jest 3 - biegowy.


Na górę
Post: pn lut 16, 2015 8:56 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
4 biegi i na D rusza z 2.

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn lut 16, 2015 9:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2015 9:24 pm
Posty: 108
aaa to dlatego mam takie dziwne wrazenie jakbym mial tylko 3 biegi... A czy jest jakis sposob na sprawdzenie poprawnosci dzialania skzyni biegów?? Czy nalezy w niej wyminić olej i chyba z tego co wdzialem jakis filtr??


Na górę
Post: pn lut 16, 2015 10:23 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jak depniesz w kickdowna przy ruszaniu to ci zredukuje na 1 bieg.
W automatach w mercach pierwszy psuje się wsteczny bieg. Oznaką początku końca są wyczuwalne coraz mocniejsze szarpnięcia przy wrzucaniu wstecznego oraz wydłużony czas zapięcia biegu. Jak już jest ok. 3 sekund lub powyżej to nie ma na co czekać tylko remontować wtedy skończy się na kosztach robocizny (ściągnięcie i założenie skrzyni) + olej + filtr + tarczka do wstecznego. A olej i filtr wg mnie trzeba wymieniać.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn lut 16, 2015 12:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2015 9:24 pm
Posty: 108
Wit pisze:
Jak depniesz w kickdowna przy ruszaniu to ci zredukuje na 1 bieg.
W automatach w mercach pierwszy psuje się wsteczny bieg. Oznaką początku końca są wyczuwalne coraz mocniejsze szarpnięcia przy wrzucaniu wstecznego oraz wydłużony czas zapięcia biegu. Jak już jest ok. 3 sekund lub powyżej to nie ma na co czekać tylko remontować wtedy skończy się na kosztach robocizny (ściągnięcie i założenie skrzyni) + olej + filtr + tarczka do wstecznego. A olej i filtr wg mnie trzeba wymieniać.



Czyli, od momentu przesuniecia dzwigni zmiany biegow na "R" do momentu zapiecia biegu " wyczuwalne szarpniecie" nie powinno trwac wiecej niz 3 s?? Nie mialem nigdy do czynienia z takim automatem i nawet nie wiem do czego to porownac i jak powinna dzialac sprawna skrzynia.


Na górę
Post: pn lut 16, 2015 1:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Czyli, od momentu przesuniecia dzwigni zmiany biegow na "R" do momentu zapiecia biegu " wyczuwalne szarpniecie" nie powinno trwac wiecej niz 3 s?? Nie mialem nigdy do czynienia z takim automatem i nawet nie wiem do czego to porownac i jak powinna dzialac sprawna skrzynia.[/quote]

Najprościej otworzyć olx/otomoto i wyszukać innego mercedesa aż do W124 włącznie a potem podjechać i sprawdzić czy jest wyczuwalnie lepiej czy też nie.
Jeśli się nie ma doświadczenia to nie ma możliwości aby stwierdzić czy jest OK...

PS
Zamiast ogłoszeń można też poszukać jakiegoś forumowicza ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl