MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 10, 2014 1:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Cześć.
Pozwolę sobie zadać kolejne pytanie, tym razem o skrzynię biegów.
Ale najpierw rys historyczny:
Skrzynia bardzo rzadko wbijala biegi "jak w maselko", zawsze trzeba było użyć lekkiej siły, żeby dopchnąć do końca bieg. Z drugiej strony, bieg nigdy nie wyskoczył.
Ostatnio regenerowalem zacisk i cały płyn ze zbiornika wyrównawczego zleciał. Odpowietrzyłem układ, ale tylko po stronie regenerowanego zacisku.
Jak już byłem pod autem, to dolałem prawie 400ml ATF 220 mobil do skrzyni, co jest chyba sporym ubytkiem. (Uszczelniacz na tym wałku wyjśćiowym "popuszcza" sobie.)
Przejechałem się i stwierdziłem, że skrzynia jakby ucichła. zadowolony z siebie poszedlem do domu no ale na drugi dzień to był już klops. i jest coraz gorzej.
Dziś rano nie mogłem wbić wstecznego. wszystkie pozostałe biegi rowniez nie chcialy wejsc. Dopiero po jakichs 30 sekundach (z zapalonym motorem) ponowiłem próbę. Wsteczny się wbił i wyjechałem.
Wówczas pozostale biegi tez sie "odblokowaly", a po przejechaniu kilku kilometrow - wszystko wrocilo do "normy" - czyli wszystkie biegi wchodza z nieznacznym uzyciem sily.

Czy ktoś z Was forumowiczów ma jakieś spostrzeżenia/uwagi? Czy to mozliwe, że układ sprzęgła się wziął i po prostu zapowietrzył?
Czy to po prostu skrzynia kona? :(

Dzięki.

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 4:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Hej, wyeliminowałeś na 100% czy nie jest problem z samym lewarkiem? Pod gumą w kabinie przy lewarku warto czasami nasmarować ten mechanizm.
Jeżeli smarowanie (nawet WD40 spróbuj) nie pomoże, to trzeba szukać dalej. Powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 4:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Dzięki.

Zaglądałem tam ale stwierdziłem, że jest to zabudowane chyba zbyt mocno.
Mówisz, żeby ten mechanizm kompletnie wybebeszyć od środka? Może zrobię zdjęcia i podam na forum.
Czyściłem też te wybieraki przy skrzyni (były mocno zawalone syfem / olejem / smarem) i może tu też leży problem...
Pstryknąłem od spodu w ten mechanizm wd40 (Choć jestem świadom, że wd40 nie jest najlepszym smarowidłem) i w sumie nie było już takiej blokady o jakiej pisałem poprzednio.

Pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 4:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Hej, od góry odchyl gumę i psiknij w tą tuleję po której rusza się lewarek, jeżeli to to, to od razu poczujesz różnicę.
Jeżeli coś się dzieje ze sprzęgłem/skrzynią to psikanie nie pomoże.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 7:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
georem, dzieki za sugestie: wlałem smarowidło.
Zobaczymy jak będzie, zdam relacje. Natomiast jakby sie tak mocniej zastanowić i poszperać:
http://www.benzworld.org/forums/sale-wa ... embly.html
To wygląda jakby tam więcej było mechanizmów do nasmarowania.
Te gumki kołowe od drążków zmiany biegów ( 000 992 05 10 ) wykazują mocne zużycie. Zresztą, pewnie każdy jeden ruchomy gumowo/plastykowy/sprężynowy element można by było wymienić [hihi]

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 8:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Jak siedziałeś pod autem to czemu nie sprawdziłeś czy po zdjęciu patyków poszczególne biegi wchodzą lekko z charakterystycznym klik czy trzeba mocno szarpnąć dźwigienką? Wybierak ma chodzić lekko i wracać po pchnięciu na boki do położenia na środku jak zostaje w którymś położeniu to albo wymyć i nasmarować albo szukać drugiego.A tak na marginesie to żeby stwierdzić co wysiadło wystarczy trochę chęci i ok 5 min pod autem.


Na górę
Post: śr lis 12, 2014 8:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
dzięki hruścik. Ja jestem kompletnym amatorem i laikiem. 8)

Co prawda wpadlem na ten pomysł ze zdjęciem patyków, ale nie wcieliłem go jeszcze w życie.
Gała zawsze wraca (do położenia środkowego)

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: pt lis 14, 2014 8:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 10:34 pm
Posty: 44
Lokalizacja: okolice Warszawy
Z twojego opisu wynika , że zapowietrzyłeś pompę sprzęgłową lub wysprzęglik . Musisz odpowietrzyć ten układ i wszystko powinno być ok . Nie szukaj uszkodzeń tam gdzie nie potrzeba . cytat ; regenerowalem zacisk i cały płyn ze zbiornika wyrównawczego zleciał

_________________
EX 123 300D 81';123 200D 76';123 300D 79';123 300D 83/79 ; 124 200D 86';210 220D 96';123 240D 82' obecnie;;S123 300D 83' ;202 2.5 TD 95'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl