master pisze:
Radziecki sposób na poduszkę olejową:
zrobić z boku 2 dziurki wiertarką - wylać z nich wszystko - zakupić tubkę silikonu - wyciskać tak długo aż silikon będzie wypływał drugą dziurką ...
Patent nieziemski, ale czy poducha się zachowuje jak nowa to nie powiem ...
tylko silnik ważstanołem ok 150kg w góre, więc taki silikon zostanie zmielony w cząsteczki wielkości atomów, i napewno po kilku godzinach pracy nic z ich nie zastanie, a silnik w najgorszej opcji może wypaść w mocowań, co nie jest trudne.
Jak CI sie wylał olej, to masz olejowe, w aluminiowym koszu. Teraz zależy od Ciebie ile masz kasy, bo rozpiętość cenową juz podawałem, a to i tak za zamienniki.
Wersja poduszek, zależy od rodzaju silnika oraz od rocznika produkcji, jednak po tylu latach w MB są najróżniejsze kombinacje, a co za tym idzie, można spotkać bardzo dziwne przeróbki.
Najbardziej ciekwe
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
:
dwa akumulatory podłączone na raz - i szeregoweo - 24V przy odpalaniu w W123
Grzanie świec żarowych w W123 zamiast przekaźnika, był przełącznik od lampki oświetlenia (tej z konsoli) - topiło sie jak masło w upał
przy popękanych spręzynach - powkładane tyle gumowych podkładek że spreżyna nie musiała pracować
przyspawane amortyzatory (tylne, górne mocowanie)
brak podłogi, progów, ale za to pianka i szpachla
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
, na to bitex i lakierek - i wyobraźcie sobie że sie trzymało

, nawet jak stanołem na podłodzew to nie wypadłem na wylot... przez pierwsze 30s
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)