MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 11:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 10, 2007 12:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 19, 2004 2:54 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Bojano/3city
Witam
Przeglądając ostatnio silnik stwierdziłem poważne zużycie prawej poduszki. Oczywiście musze ją wymienić na nową. Pytanie, czy powinienem odrazu wymienić obie? Lewa poduszka posiada sporo zapasu gumowego stożka i wygląda że była wymieniana pojedyńczo.
Jaki jest stopień trudności z jej wymianą?
Wystarczy że odkręce śrube mocującą i podniose troszeczke silnik czy może całkowicie inaczej się do tego zabrać.

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam

_________________
MB W201 190D- 1992;
MB W123 230E - 1982 (ex);
MB W123 200D - 1977 (ex).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 2:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
No to trzeba wyjąć silnik i zdjąć lewe tylne koło...
A tak poważnie to można wymieniać pojedynczo, silnika nie trzeba unosić jak się ma trochę siły, więc lepiej go jednak podwiesić na drzewie [zlosnikz] A no i jak się za tą robotę brać to z dobrymi narzędziami (tam chyba imbusem się kręci)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 3:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 19, 2004 2:54 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Bojano/3city
Dzięki :D
wnosze że sprawa jest prosta do wykonania.
A jeśli chodzi o klucz to jednak jest nasadka przynajmniej u mnie.
Pozdrówka

_________________
MB W201 190D- 1992;

MB W123 230E - 1982 (ex);

MB W123 200D - 1977 (ex).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 10, 2007 9:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
w 200D w W201:
potrzebujesz podnośnik "żabe" + deska gruba wielkości aby opdłożyć pod miske i równo miska na niej leżała.
od spodu samochodu, odkręcasz imbus którym jest przymocowany silnik do poduszki imbus 8mm. W środku posuszki jest otwór, jak masz kanał to doskonale będziesz widział.
Z góry masz poduszke przykręconą na 2 imbusy 8mm (lub 6mm). Odkręcasz je.
Teraz podnosisz lekko do góry silnik, wyjmujesz poduszke, wkładasz nową. łapiesz imbusami z góry, żeby równo leżała. opuszczasz silnik.
Od spodu łapiesz imbusem. Może lekko nie pasować, to podnieś silnik, w zasadzie to wystarczy go lekko unieść, imbus od spodu powinien lekko teraz załapać gwint.
Tyle.
napisz jeszcze jaki masz rodzaj poduszek [zlosnik]
gumowe, gazowe?
opis powyżej dotyczy gumowych, chociaż gazowe podobnie się wymienia, kwestia dopasowania rozmiaru klucza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 3:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Marcin S pisze:
napisz jeszcze jaki masz rodzaj poduszek [zlosnik]
gumowe, gazowe?
opis powyżej dotyczy gumowych, chociaż gazowe podobnie się wymienia, kwestia dopasowania rozmiaru klucza


Szanowny Kolego!
Już kiedyś pisałem, że na wyboju silnik od dołu "pizgnął" mi w maskę :( [w201+2.5D, r.1990]. Okazało się, że pomiędzy maską a silnikiem jest tylko 8 mm. Nikt mi wtedy nie umiał odpowiedzieć, ale może Ty to wiesz: czy poduszki silnikowe mają różne wysokości? Może po prostu któryś z poprzednich właścicieli Śnieżynki założył zbyt wysokie poduszki? A może mógłbyś podać, ile powinna wynosić wysokość poduszki obciążonej silnikiem?
Pozdrawia, Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 3:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 19, 2004 2:54 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Bojano/3city
Dzieki Marcin za konkrety.
Nawet nie wiedziałem że poduszka w tym miejscu może być gazowa :o .
Po oględzinach swoich wnosze ze są gumowe ale cholera wie :roll: napewno są okrągłe i od góry mają takie metalowe osłony. za robote się zabiore dopiero w piątek lub sobotę to napisze jak poszła akcja wymiany.

_________________
MB W201 190D- 1992;

MB W123 230E - 1982 (ex);

MB W123 200D - 1977 (ex).


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 8:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
leopold pisze:
, że na wyboju silnik od dołu "pizgnął" mi w maskę :( [w201+2.5D, r.1990]. Okazało się, że pomiędzy maską a silnikiem jest tylko 8 mm. Nikt mi wtedy nie umiał odpowiedzieć, ale może Ty to wiesz: czy poduszki silnikowe mają różne wysokości? Może po prostu któryś z poprzednich właścicieli Śnieżynki założył zbyt wysokie poduszki? A może mógłbyś podać, ile powinna wynosić wysokość poduszki obciążonej silnikiem?
Pozdrawia, Leopold

Poduszko gumowe są dużo cieńsze od tych gazowych/olejowych.
Gumowa ma ok 40mm (o ile nie mniej) wysokości, na górze i na dole jest metalowa podkładke co by równo pracowała poduszka.
Gazowe sa dużo wyższe, maja ok 80mm o ile nie więcej. Maja aluminiowy kosz, w odróżnieniu od gumowych.
Czy sa leprze... no pewnie tak, bo po coś by je zmieniali w fabryce. Ale.. kosztuja ok 180zł-300zł za sztuke, w przeciwieństwie go gumowych, montowanych np. w W123 i w W201 (200D z '86r napewno, dopiero co rozkładałem), które są duzo tańsze [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 8:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Radziecki sposób na poduszkę olejową:
zrobić z boku 2 dziurki wiertarką - wylać z nich wszystko - zakupić tubkę silikonu - wyciskać tak długo aż silikon będzie wypływał drugą dziurką ...
Patent nieziemski, ale czy poducha się zachowuje jak nowa to nie powiem ...

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 8:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Marcin S pisze:
Poduszko gumowe są dużo cieńsze od tych gazowych/olejowych.....


Tysiąckrotne dzięki!
Jutro przechodzę do empirii, to znaczy dokonam pomiarów na obiekcie :) Nareszcie wiem, czego się trzymać.
Pozdrowienia, uradowany Leopold

PS. Oczywiście, ponieważ Kolega na pewno nic nie będzie chciał słyszeć o rewanżu, punkt dołożę cicho :)

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Wtrące tylko taką kwestie odnosnie 124.
U mnie poduszka jedna padła i wylał sie z niej jakiś olej. Wnioskuje z teo ze sa to chyba bardziej olejowe niz gazowe lecz moge sie mylic.
Poduszki sa tez dopasowywane zaleznie czy to automat badz od pojemnosci.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 8:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
master pisze:
Radziecki sposób na poduszkę olejową:
zrobić z boku 2 dziurki wiertarką - wylać z nich wszystko - zakupić tubkę silikonu - wyciskać tak długo aż silikon będzie wypływał drugą dziurką ...
Patent nieziemski, ale czy poducha się zachowuje jak nowa to nie powiem ...

tylko silnik ważstanołem ok 150kg w góre, więc taki silikon zostanie zmielony w cząsteczki wielkości atomów, i napewno po kilku godzinach pracy nic z ich nie zastanie, a silnik w najgorszej opcji może wypaść w mocowań, co nie jest trudne.

Jak CI sie wylał olej, to masz olejowe, w aluminiowym koszu. Teraz zależy od Ciebie ile masz kasy, bo rozpiętość cenową juz podawałem, a to i tak za zamienniki.

Wersja poduszek, zależy od rodzaju silnika oraz od rocznika produkcji, jednak po tylu latach w MB są najróżniejsze kombinacje, a co za tym idzie, można spotkać bardzo dziwne przeróbki.
Najbardziej ciekwe [zlosnik] :
dwa akumulatory podłączone na raz - i szeregoweo - 24V przy odpalaniu w W123
Grzanie świec żarowych w W123 zamiast przekaźnika, był przełącznik od lampki oświetlenia (tej z konsoli) - topiło sie jak masło w upał [zlosnik]
przy popękanych spręzynach - powkładane tyle gumowych podkładek że spreżyna nie musiała pracować [zlosnik]
przyspawane amortyzatory (tylne, górne mocowanie)
brak podłogi, progów, ale za to pianka i szpachla [zlosnik] , na to bitex i lakierek - i wyobraźcie sobie że sie trzymało :o , nawet jak stanołem na podłodzew to nie wypadłem na wylot... przez pierwsze 30s [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 11:23 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam wszystkich,
Marcin , a orientujesz się może czy tak samo wymienia się poduchy do w126 ja mam zwykłe gumowe zatopione w aluminium?

_________________
Mercedes-Benz W126 500se 1986r "Miecio"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 5:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 19, 2004 2:54 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Bojano/3city
Witam
Na początku podziękowania dla Marcina za dobrą rade i pomoc. Nie wiem jak się dokłada pkt. za pomoc bo chętnie bym to zrobił.
Wymieniona poduszka była zamiennikiem podobnym jaki zastosowałem terazi niestety jest rózna od drugiej (lewej). Stara poduszka wielkością jest taka sama jedyna różnica to chyba jej miękkość.
Mocowanie jej jest na zwykłych śrubach a nie jak kolega zauważył na imbusach zapewne jest tak w przypadku innych lub też podczas jej wcześniejeszej wymiany zostały wymienione na normalne.
Co najważniejsze wymiana poduszki to czysta przyjemność :)
W zasadzie zawsze przy jakiejś pracy przy autku powtarzam że jest to jak budowa czegoś z klocków Lego :D
Przy okazji zmieniłem pasek klinowy co też było zabawnie łatwe.

Teraz musze powymieniać kolejne części ale to już inny temat.
Jeszcze raz wielkie dzięki
Pozdrawiam

_________________
MB W201 190D- 1992;

MB W123 230E - 1982 (ex);

MB W123 200D - 1977 (ex).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 6:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
clark pisze:
Witam
Na początku podziękowania dla Marcina za dobrą rade i pomoc. Nie wiem jak się dokłada pkt. za pomoc bo chętnie bym to zrobił.

Punkt dokłada sie klikając na ikonke "pomógł" widoczną tylko autorowi tematu, na dole po prawe stronie w oknie odpowiedzi na twoje pytanie. koło: priv, gg, mail tylko bardziej po prawej ;)

Fajnie że poradziłeś sobie z wymianą [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 7:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 19, 2004 2:54 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Bojano/3city
Orany człowiek się uczy całe życie [zlosnik] [zlosnikz]
Jeszcze raz dzięki

_________________
MB W201 190D- 1992;

MB W123 230E - 1982 (ex);

MB W123 200D - 1977 (ex).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl