MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 9:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 10, 2007 1:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
W związku z chwilą wolnego czasu wziąłem się za gniazda zaworowe w swoim V8. W silniku głowice skręcane jeszcze w fabryce MB, a rozbierany jedynie przedni dekiel rozrządu i to zresztą przeze mnie. Jednak przy odkręcaniu głowic 3 długie śruby wyszły z gwintem... Problem przez wielu kwalifikowany jako wyrok dla bloku, a jak się okazało niesłusznie. Według danych serwisowych MB gwinty te można a nawet należy naprawić przy pomocy wkładek Helicoil. Teoria ta została z powodzeniem wprowadzona do praktyki. Poniżej kilka fotek z operacji:
Wstępna faza rozbiórki:
Obrazek
A tu "resztki" zabezpieczone przed opiłkami z wiercenia:
Obrazek
Zestaw narzędzi:
Obrazek
Przymiarka do wiercenia. Jedyny problem, te śruby nie wchodzą w blok pod kątem prostym...
Obrazek
Gwintowanie (gwintownik M12x1,5):
Obrazek
Wkręcanie wkładki:
Obrazek
Wybicie końcówki prowadzącej:
Obrazek
No i efekt końcowy:
Obrazek
Po wymianie 10 gwintów na długich śrubach i 1 na krótkiej czas na czyszczenie cylindrów z ewentualnych opiłków... I po wszystkim:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony śr lut 27, 2008 5:18 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 4:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
ładna robota-podoba mi się ....
ale młotek wylądował na kciuku hehe....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 4:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
marcin280e pisze:
ale młotek wylądował na kciuku hehe....

Wiesz jak się później klienci w kancelarii patrzą na moje ręce po takiej robocie...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 8:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Już nie pierwszy raz spotykam się z uszkodzonymi gwintami bloku silnika m117. Widać "ten typ tak ma". Dobrze, że da się to w miarę prosty sposób naprawić.
Fajny i przydatny opis. Mam jednak nadzieję, że nie będę musiał z niego korzystać w przyszłosci ;)

Pozdrawiam

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 5:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Cześć Mor mam pytanie jaki jest koszt takiego''zabiegu'' :)
Pozdrawiam.

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 8:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
leggio pisze:
jaki jest koszt takiego''zabiegu''


Zestaw gwintów kosztował mnie chyba 170,-zł. Jest tam wiertło, gwintownik i wkładki. Jednak te w zestawie są krótkie i musiałem dokupić dłuższe, coś koło 2,5 zł za wkładkę. A reszta to już własna robota. Generalnie trzeba mieć na to trochę czasu...
Co do cen w warsztatach, to we Wrocku, ale za gwint świecy w głowicy - bez ściągania 120-150 zł/szt, z tym, że na wkładkach Wurth'a. W bloku może taniej...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 8:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję za odpowiedz.

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl