MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 6:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 11:22 am
Posty: 10
Niestety nic z tego:( Po naładowaniu akumulatora i wyregulowaniu klapy (fakt, odblokowałem ją początkowo,ale lekko obcierała, teraz chodzi idealnie, bez dotykania ścianek aż do górnej pozycji ramienia, po naciśnięciu palcem wraca na tą samą pozycję).
Ale dalej nie pali, tzn. występują (dość przypadkowo jak na mój gust - chyba ze 30-50 razy próbowałem go odpalać - licząc próby kiedy nic się nie działo) następujące sytuacje:
- nie dzieję się nic (rozrusznik kręci, a silnik nawet nie myśli żeby zaskoczyć);
- załapuje dosłownie na chwilkę (do 500 orb/min) i zaraz gaśnie - niezależnie czy palę go trzymając lekko gaz lub nie;
- pali i na luzie bez wciskania gazu chodzi dość mocno nierówno, ale jednak trzyma obroty oscylujące w granicach 500-1100 obr/min, wtedy jednak dodawanie gazu (niezależnie czy powolutku, czy mocniej) od razu gaśnie;
- pali tylko jak trzymam gaz, kręci się w całym zakresie obrotów, ale wtedy z kolei nie trzyma wcale obrotów na biegu jałowym, jak się puści gaz i w zakresie (na oko) 1000-2000 ma pewne problemy, potem żwawiej się rozkręca, niemniej jednak, przy którymś odpuszczeniu (lekkim) gazu, obroty lecą w dół i gaśnie;

Próbowaliśmy też z sąsiadem ręcznie "stymulować silnik";), tj. najpierw zapaliłem przy ręcznie otwartej (popchniętej) klapie spiętrzającej - ale też tylko raz się udało, więc możliwe, że był to przypadek - w tym czasie przy operowaniu gazem (przez chwilę) klapka sama się ruszała góra-dół. Potem spróbowaliśmy skorzystać ze wskazówek Daltona i zapalić z zatkaną palcem drugą rurką gumową idącą od filtra do tego samego miejsca co odma (łączą się przy wlocie do obudowy głowicy - patrz na tej fotce w czerwonym kółku:

http://lh6.google.pl/dakoolk/R3fNXdnhRB ... omierz.jpg

wtedy też zapalił, ale kolejne próby znów zakończyły się fiaskiem, więc i to zdarzenie przypisuję przypadkowi. :?

Mam jeszcze takie pytanie - odma i ta druga rurka (w czerwonym kółeczku) "ciągną", czy "dmuchają", bo jakby dmuchały to można by jeszcze nasmarować je płynem do naczyń i zobaczyć, czy nie puszczają baniek, bo połączenia do regulatora/filtra na pewno są szczelne. Czy może objawy sugerowałyby jeszcze inny problem (przypominam, że na początku klapa spiętrzająca była zakleszczona i problemy mogły wynikać z tego)?

Przyznam się, że coraz bardziej skłaniam sie ku temu, by poczekać na kolejkę w warsztacie, żeby magicy tam pogrzebali, bo oni mają od razu sprzęt, żeby sprawdzić kilka rzeczy, a jak tak na raty to mogę zainwestować jeszcze trochę kasy w narzędzia i/lub części i dalej nic nie wymóżdżyć.

Chyba, że przychodzi wam do głowy jeszcze inny "quick fix" tudzież test, który można by przeprowadzić? :help:


Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 11:51 pm przez dakoolk, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 6:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
fakt jest takie czepiłeś sie odmy a objawy wskazują ze wypadła rurka z podstawy wtrysku idąca do nastawnika wolnych
i na 99% wisi bo wyleciała przy wystrzale nawet jak patrzysz to to wygląda, że gdzieś tam przylega od spodu
wsadź łapę pod spód (to nie jest trudne ) i wsadź rurke w swoje miejsce
możesz mieć tez sytuacje ze, plastikowy łaczący gumę wtrysku z rurka sobie poleciał w sina dal i trzeba kupić nowy (ASO 4PLNy )
ale to obadasz jak wysmarujesz łapki macając od spodu rurke i gumowa podstawę wtrysku [zlosnik] [oczko]

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 9:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
dokładnie jak mówi Jurand!!!!!
upierdol się!!!!!
nie bój sie!!!!
jak sie nauczysz to sie będziesz brudzić przy każdym strzale!!!(dlatego nie lubie już gazu w MB) ale auto postawisz na nogi w 30 sekund!!!!
ale tak to jest... na początku też stałem na drodze... dopoki gaziarz nie odebrał telefonu na drugi dzień i nie powiedział gdzie łapę wsadzić i co sprawdzić... a tobie sie mówi i mówi... i wątek się klepie i klepie...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 11:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 11:22 am
Posty: 10
Ale kilka postów wyżej napisałem, że ja mam ten drugi typ regulatora wolnych obrotów (w dolnej części fotki strony z książki), od którego odchodzi tylko jedna gumowa rurka i to odchodzi od góry i widać, że jest połączona bo zrobiłem nawet jej fote - jest też wyżej, trzeba tylko przykleić linka bo nie chce dać się wkleić jako obrazek...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 9:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
dakoolk pisze:
Ale kilka postów wyżej napisałem, że ja mam ten drugi typ regulatora wolnych obrotów

Masz zwykły nastawnik wolnych i ma rurkę od góry i dołu
na czerwono zaznaczyłem jej przebieg [oczko]
nie szukaj nic dalej tylko wsadz łape pod wtrysk i macaj [zlosnikok] [zlosnikok]
Obrazek

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 11:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
dokładnie!!! nawet nie tyle pod wtrysk tylko pod kolektor dolotowy (pod te rury srebrne!!!) i pod spodem wymacasz rurke no chyba ze juz jej nie masz... no to tak sie bedzie działo

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 11:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Znawcą gazu nie jestem, ale tu dodatkowo rysunek poglądowy. Chodzi o element 107 i ewentualnie łącznik 29. Tu jest akurat inny regulator, ale to tylko schemat.
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 12:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
moim zdaniem gość się boi pobrudzić...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 4:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 11:22 am
Posty: 10
Dzięki koledzy!!! [dobra_robota] [poklon]
Wymacałem rurkę i była odłączona!, Niestety stało się tak, jak pisał Jurand:

Jurand pisze:
plastikowy łączący gumę wtrysku z rurka sobie poleciał w sina dal i trzeba kupić nowy (ASO 4PLNy )


Więc, czy mógłbym prosić o numerek tej części w ASO? (skoro wiesz, że kosztuje 4PLN, to może pamiętasz/masz gdzieś pod ręką numer części?)

Kupiłbym sobie ze 4 bo rzeczywiście ponowne podłączenie można zrobić za 30 sek w trasie, bez demontażu filtra (można tylko ewentualnie otworzyć obudowę, żeby sprawdzić klapę).

I nawet wcale nie trzeba się upieprzyć zbytnio-od przodu silnika jak się wkłada rękę to jest dużo miejsca.

Dziękuję więc za rysunek poglądowy, wskazówki i silne motywowanie ;) Bo jutro miałem już się umawiać na holowanie:)
No i przepraszam tylko za nadmierne przeciąganie wątku (okazałem się strasznym lamerem;) ).

Wszystkim forumowiczom w nowym roku życzę braku awarii, szerokości, przyczepności i spełnienia (nie tylko motoryzacyjnych marzeń)!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
dakoolk pisze:
więc problem był chyba przez zakleszczoną klapę spiętrzającą.


Z tego co wiem to ruchome częsci K-jet-a smarowane są paliwem, którego nie ma podczes jazdy na gazie..... TO może być przyczyną Twoich kłopotów - jeżdził, jeździł aż w końcu stanął.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 3:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
dakoolk pisze:
Więc, czy mógłbym prosić o numerek tej części w ASO?


1020940212 to numer elementu 29 na rys.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 9:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 11:22 am
Posty: 10
Dzięki za wszystko Koledzy! Jesteście wielcy, Gwiazdka pali lepiej niż przed całą historią :)
Jeszcze raz kłaniam się Wam i dziękuję!!! [dobra_robota]
Dziękuję też za numer części, nie przydał się nawet, bo zadzwoniłem do magika z Piastowa-najpierw wysyłał mnie do Kal-Caru na Powstańców Śląskich, ale mu pogrymasiłem, że tamten sklep nie po drodze a jego warsztat idealnie po trasie (pociągiem) no i kazał przyjechać, że poratują jakoś..
... i poratował :D dał króciec "w noworocznym prezencie" i kazał na razie testować, jak coś zauważę to zapisać się na ustawienie zapłonu, bo mówi, że większość problemów z gazem to zapłon (nic zresztą nowego, w stosunku do tego co Wy pisaliście;) ). Widać, że prawdziwy macher, gwiazdki rzędem stoją u niego, a na termin czeka się 2 tygodnie :)

No ale autko uruchomiłem głównie dzięki Wam, za co naprawdę biję pokłony w podzięce :D

Włożyłem króciec (podklejony dodatkowo do rurki Kropelką;)) i rurkę, przekręciłem kluczyk-zapalił na dyg, zrobiłem, jeszcze z 5 rundek wokół kościoła (100m od domu, żeby w razie czego dopchnąć), aż Gwiazdka osiągnęła temp. pracy, spróbowałem na różnych obrotach (na razie cały czas na Pb, ale magik sugerował, żeby i na LPG go spróbować, zanim się wybiorę na kontrolę i regulację zapłonu), po czym odstawiłem przemarzniętą Gwiazdkę (po paru nocach na rosnącym mrozie) na zasłużone miejsce na parkingu...

Czyli jednak happy end i wątek można zamknąć.

Pozdrawiam!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl