MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 11:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 27, 2009 9:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Czy jest gdzieś w sieci informacja/zestawienie informacji o cisnieniach w jakich pracują poszczególne pompy paliwa dla poszczególnych silników benzynowych?

W szczególności interesują mnie pompy od 3L w górę [zlosnik]

Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje na ten temat.

Pozdrawiam,

_________________
Kubitus


Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 10:11 am przez Kubitus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 10:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Za regulację ciśnienia odpowiedzialny jest regulator. Problemem jest kwestia wydajności przy regulowanym ciśnieniu.
15 sek. googlowania [zlosnik]
http://www.justenginemanagement.com/fuelpumps.pdf
Dokładniejszych krzywych łączących wydajność z ciśnieniem trzeba szukać dokładnie dla danego typu pompy. <br>Dodano po 34 minutach.:<br> Trzeba by się zagłębić w istotę działania KE.
Ilość paliwa wtryskiwanego nie zależy od wtryskiwaczy tylko od rozdzielacza. On podaje paliwo które wtryskiwacz ma rozpylić.
Ilość paliwa jaką daje rozdzielacz najbardziej zależy od róźnicy ciśnień - zmienianej tłoczkiem naciskanym klapą i regulatorem EHA.
Zwiększenie ilości paliwa najprościej w granicach możliwości rozdzielacza wykonać modyfikujac prąd EHA.
To temat na długą dyskusję z rysunkami aby się trochę zastanowić jak i co zrobić.
Modyfikacje ciśnienia głównego, prądu eha, nastaw rozdzielacza nie są proste - a w porónaniu do jakiegoś systemy EFI programowanego z PC - kompletnie nie opłacalne.
Regulatory w większości KE miały zbliżone ciśnienia. Dane mam w domu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 10:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
15 sek. googlowania

Toś mnie zawstydził :oops:

Dzięki :)


A przy okazji, edytując serie moich może z pozoru dziwnych pytań:

Czy regulator ciśnienia, zgodnie z tym co napisano na tej stronce:

K-jet w sekcji "Systems Pressure" da się tak podrasować jak opisali to na tej stronce ? podkładki 2 mm pod sprężynę regulatora dadzą około 10 psi.
Tylko czy to można tak rozebrać żeby po złożeniu działało ?

Co z wtryskiwaczami ? Nie chce wierzyć ze wszystkie wtryskiwacze z układów KE pasujących do MB mają tą samą wydajność .

Jeszcze raz dziękuję za wszelkie info i mam nadzieje że google po 15 sekundach nie wypluje odpowiedzi na te wszystkie pytania :P

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 7:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Może nam zdradzisz po co chcesz zwiększać dawkę paliwa? Jeżeli liczysz na większą moc - to się grubo mylisz. Za większą dawką paliwa musi iść zwiększona dawka powietrza w cylindrze. Skąd weźmiesz dodatkowe powietrze w silniku wolnossącym? Samym zwiększeniem dawki osiągniesz tylko wzrost zużycia paliwa i wyjście sondy lambda z zakresu regulacji.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 8:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
Sk±d we¼miesz dodatkowe powietrze w silniku wolnoss±cym? Samym zwiêkszeniem dawki osi±gniesz tylko wzrost zu¿ycia paliwa i wyj¶cie sondy lambda z zakresu regulacji.


Najpierw muszę zbadać wszystkie możliwości, czy da sie w tym ukladzie zwiekszyc cisnienie i dawke paliwa. Pozniej z pewnoscia dowiecie sie co planuje [usmiech]

_________________
Kubitus


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl