MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 7:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 16, 2009 9:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Czasami rozpoczynam nowy temat na tym Forum prosząc o pomoc - przeważnie z powodu jakiejś bardzo nietypowej usterki. No i znowu dopadł mnie problem z którym chwilowo nie mogę dać sobie rady.
Mianowicie jak jadę w nocy pod górę i mocno przycisnę pedał gazu to... światła opadają mi do najniższego położenia. :lol: Podejrzewam że to skutek jakiejś nieszczelności w układzie podciśnień ale szczerze mówiąc nie wiem jak się do tego zabrać. Być może któryś zaworek zwrotny puszcza ale nie mam żadnego tropu. Może ktoś z Was zna metodologie poszukiwania tej usterki. No chyba że są jakieś inne sugestie w tym temacie.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 16, 2009 9:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Znajdź sobie przebieg podciśnień w EPC - z pewnośćią z kolektora prowadzi wężyk zasilający układ sterowania klap, reflektorów czy czego tam jeszcze - na jego początku jest zawór zwrotny, musi być uszkodzony albo go nie ma.
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=126024&M=103%2E981&GA=722%2E319351&GM=717%2E431&L=765%2E706&CT=F&cat=568&SID=80&SGR=015&SGN=01
element 14 i 17

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 16, 2009 10:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Znajdź sobie przebieg podciśnień w EPC - z pewnośćią z kolektora prowadzi wężyk zasilający układ sterowania klap, reflektorów czy czego tam jeszcze
Ten schemacik mam. Poprosiłem o wydruk w ASO podając mój konkretny VIN coby nie było jakichś niespodzianek. :)
ukaniu pisze:
na jego początku jest zawór zwrotny, musi być uszkodzony albo go nie ma.
Zaworek jest - nic nie brakuje. Wiem że musi przepuszczać w jedną stronę. Jest OK. Zjawisko nie występuje przy małym i normalnym wciśnięciu pedału gazu ani przy "gazowaniu" na postoju. Raczej podejrzewam drobne pęknięcie/przetarcie/złamanie/przedziurawienie* któregoś złącza lub którejś z rurek (są stare) ale rzecz w tym że nie mogę nic znaleźć.
Dla przykładu - odłączyłem układ świateł (pierwsze skojarzenie bo opadają światła), znalazłem i sprawdziłem trójnik 47, potem wytworzyłem podciśnienie (przy pomocy "własnej gęby"), zatkałem i poczekałem kilka minut. Chyba trochę spadło ale jak to "wyczuć" i interpretować? Ogólnie - jak sprawdzać - posmarować roztworem mydła, pompować i szukać bąbelków? Będzie kłopot bo do niektórych złączek i rurek jest trudny dostęp. Pytam bo nie chcę nic uszkodzić. 8)


* niepotrzebne skreślić

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 16, 2009 10:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
To patent Mercedesa stosowany pozniej w najmocniejszych wersjach tunera AMG. Po prostu piekielna moc silnika przy przyspieszaniu powoduje duze przeciazenia, a co za tym idzie podnoszenie sie przodu samochodu i ten system ma na celu zapobiegac oslepianiu innych uzytkownikow aut. Mercedes po raz kolejny nas zaskoczyl [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 16, 2009 10:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Gdzieś jest nieszczelność, mydo, hmm, to tylko niewielkie podciśnienie, raczej cięzko będzie to wykryć mydłem. Wiadomo, przy wciśnietym pedale gazu podciśnienie spada, najlepiej pokolei wytwarzać podciśnienie zaczynając od najkrótszej drogi i zaslepiać i obserwować spadek. Może sie uzbierać kilka nieszczelnosci po trochu na całym obwodzie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 16, 2009 11:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Akumulator podciśnienia 5 pozwala na prace układu po zaniku podciśnienia w kolektorze. Czyli po zassaniu od strony złącza 29 i odetkaniu regulacja powinna pozostawać w normalnym położeniu przez pewien czas.
Zasysając trudno określić jak szybko spada podciśnienie - ja do tego celu zmonotwałem kiedyś strzykawkę z zaworkiem + wakuometr. Inaczej trudno - ile ja czasu naprawiałem tempmatic robiąc sobie niebieskie plamy na języku ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 8:22 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
mi kiedys mechanior przy sprawdzaniu zadziałania czujnika temp w dieslu - też działa na podcisnieniu - wpiął takie cos jak do pompowania kół z manometrem... odpalił auto bez czujnika i dopompował moze dwoma nacisnieciami tego czegos cisnienie i poszły obroty w góre... tak jakby dodał cisnienia... a moze ty bys tak sprobował? taka ręczna pompka (jak na cpn do pompowania kół) i w jedną rurkę dmuchnąc a reszte mydłem czy tam nie wiem czym... gdzieś musi uchodzić... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ale idąc tym tokiem myślenia... po zastanowieniu.... przeciąz wciskając pedał to ciśnienie rośnie!!! a u ciebie odwrotnie... to chyba nie podciśnienie...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 8:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Chuck Norris pisze:
dopompował moze dwoma nacisnieciami tego czegos cisnienie i poszły obroty w góre... tak jakby dodał cisnienia...

Są również pompki podciśnienia, czyli wytwarzają podciśnienie, np. służą do samodzielnego i szybkiego odpowietrzania/wymiany płynu hamulcowego.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl