ukaniu pisze:
603 181 01 12 - FEBI 25241
Montowane w Turbo z natryskiem na tłoki lub w wersjach wytrzymalszych.
Sprawdzę przy najbliższej okazji czy to na pewno to samo koło zębate. Oryginalne ma 35 zębów, te które zamontowałem 24 zęby.
Czyli pompa kręci się mniej - więcej o 1/3 szybciej niż oryginalnie.
ukaniu pisze:
Jak silnik nie jest modyfikowany to takie kółko moim zdaniem spowoduje więcej kłopotu jak pożytku
Dla mnie pożytek jest, widzę na wskaźniku na wolnych 1bar zamiast 0 (bo bo takich wartości spadały u mnie wskazania) i głowa mnie nie boli że zaraz się coś zatrze, że wytrą się krzywki wałka rozrządu, albo posypią się nowe popychacze itp...

ukaniu pisze:
zwykle nie ma kłopotów z zaworem upustowym jednak z gęstym olejem w zimnym silniku przy wysokich obrotach może dojść do zbytniego wzrostu ciśnienia.
Na zimnym silniku staram się nie piłować zbytnio, jeżdżę na syntetyku 0w40 a ten olej raczej bardzo nie gęstnieje gdy jest zimny. Zresztą ten zawór w pompie co całkiem sporych rozmiarów jest, jak się otworzy do pełna to sporo oleju przez niego uleci.... Czas pokaże czy będzie ok.