MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 10:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Skoro temat o m103 mam pytanie.
Czy głowice 2.6 i 3.0 różnią się czymś istotnym od siebie.

Przypadkowo mam głowicę od 2.6 chciałbym dać ją do zrobienia i wstawić do motoru 3.0
Dzięki temu nie musiałbym unieruchamiać auta na czas obróbki.

_________________
300CE 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 10:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
podstawowo - rozne srednice zaworów - wieksze w 3.0

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 1:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
Oczywiście można zawsze je uzyskać za pomocą sztuczki - magiczki i kółka zębatego oraz łańcuszka pomy z OM603 :-)


Ukaniu - czy to sprawdzona informacja?
Dzisiaj dzwoniłem do MB i wyszło że OM603 ma dokładnie to samo koło zębate jak M103, podali mi numer koła: A601 181 00 12

Może chodzi o jakiś inny silnik?

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 5:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie pamiętam numeru tego kółka - precyzując pochodziło z OM603 Turbo.
Było kilka wersji i pomp i kółek tzn. bywały też wydajniejsze pompy oleju - wyższe tryby pompujące.
Mercedes modyfikował te części w zależności od przeznaczenia silnika.
W czasie poszukiwań w papierach znalazłem i gdzieś spisałem numery kółek i gabaryty pomp - ale nie mogę znaleźc :-(
Jak dojdę do modyfikacji silnika pod turbo (kiedyś....) i będę instalował natrysk oleju na tłoki to też będę montował takie kółko.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Jeśli chodzi o ciśnienie to w moim M103 jest tak:
650obr. - 1,2
od 1,4 tyś obr - 3.0

przebieg 330kkm

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 11:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
W czasie poszukiwań w papierach znalazłem i gdzieś spisałem numery kółek i gabaryty pomp - ale nie mogę znaleźc :-(


Pewnie miałeś na myśli koło zębate z diesel 3.0 24V turbo.
Kupiłem taki zestaw z powyższego silnika, pochodzącego z okulara. Czy to jeszcze jest om603 to nie mam pewności.

ukaniu pisze:
Jak dojdę do modyfikacji silnika pod turbo (kiedyś....) i będę instalował natrysk oleju na tłoki to też będę montował takie kółko.


Zamontowałem koło + łańcuch, ciśnienie na wolnych obrotach się podniosło stanowczo, jednak pompa oleju na zimnym silniku wydaje nieprzyjemne odgłosy, jak by była pod wielkim obciążeniem. (jęczy trochę jak pompa wspomagania gdy skręcimy kierownicą na max).

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 9:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
PiotrGo pisze:
Pewnie miałeś na myśli koło zębate z diesel 3.0 24V turbo.
Kupiłem taki zestaw z powyższego silnika, pochodzącego z okulara. Czy to jeszcze jest om603 to nie mam pewności.


603 181 01 12 - FEBI 25241
Montowane w Turbo z natryskiem na tłoki lub w wersjach wytrzymalszych.

PiotrGo pisze:
Zamontowałem koło + łańcuch, ciśnienie na wolnych obrotach się podniosło stanowczo, jednak pompa oleju na zimnym silniku wydaje nieprzyjemne odgłosy, jak by była pod wielkim obciążeniem. (jęczy trochę jak pompa wspomagania gdy skręcimy kierownicą na max).


Jak silnik nie jest modyfikowany to takie kółko moim zdaniem spowoduje więcej kłopotu jak pożytku. Strata mocy na napęd pompy znacząco większa, zwykle nie ma kłopotów z zaworem upustowym jednak z gęstym olejem w zimnym silniku przy wysokich obrotach może dojść do zbytniego wzrostu ciśnienia. Ciśnienie oleju jest tym ważniejsze im silnik mocniej niedowymiarowany - w M103 nie ma takiego kłopotu - byle coś było ;-)
Dlatego ja będę modyfikował ale tylko wtedy kiedy będzie potrzebany dodatkowy wydatek oleju na natrysk tłoków i zasilanie turbin.
Jak jęczy na jałowych to nie ma się czym przejmować :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 1:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
603 181 01 12 - FEBI 25241
Montowane w Turbo z natryskiem na tłoki lub w wersjach wytrzymalszych.

Sprawdzę przy najbliższej okazji czy to na pewno to samo koło zębate. Oryginalne ma 35 zębów, te które zamontowałem 24 zęby.
Czyli pompa kręci się mniej - więcej o 1/3 szybciej niż oryginalnie.

ukaniu pisze:
Jak silnik nie jest modyfikowany to takie kółko moim zdaniem spowoduje więcej kłopotu jak pożytku


Dla mnie pożytek jest, widzę na wskaźniku na wolnych 1bar zamiast 0 (bo bo takich wartości spadały u mnie wskazania) i głowa mnie nie boli że zaraz się coś zatrze, że wytrą się krzywki wałka rozrządu, albo posypią się nowe popychacze itp... :)

ukaniu pisze:
zwykle nie ma kłopotów z zaworem upustowym jednak z gęstym olejem w zimnym silniku przy wysokich obrotach może dojść do zbytniego wzrostu ciśnienia.


Na zimnym silniku staram się nie piłować zbytnio, jeżdżę na syntetyku 0w40 a ten olej raczej bardzo nie gęstnieje gdy jest zimny. Zresztą ten zawór w pompie co całkiem sporych rozmiarów jest, jak się otworzy do pełna to sporo oleju przez niego uleci.... Czas pokaże czy będzie ok.

_________________
300CE 90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl