MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 6:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 07, 2005 10:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 30, 2004 7:37 pm
Posty: 302
jareG możesz coś powiedzieć o regulacji automatycznej skrzyni biegów? powiedz jakie są objawy złego wyregulowania?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 8:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
meanstreak pisze:
jareG możesz coś powiedzieć o regulacji automatycznej skrzyni biegów? powiedz jakie są objawy złego wyregulowania?

Objawy sa takie, ze skrzynia za szybko/za pozno redukuje biegi.
Wiecej Ci nie powiem, bo ja nic sam przy aucie nie robie, tylko odstawiam na warsztat [hehe][ok]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 11:16 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 10:45 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
przy jakich obrotach i do jakich predkosci rozpedza sie mb (w140, 6litr lub ok) na poszczegolnych biegach (od 1-5) przy piecio stopniowej skrz. automatycznej na kick-downie???
A niewiecie Panowie, mniej wiecej? Nie musi byc koniecznie na przykladzie 140, ale na Mb o podobnym litrazu i 5 stopniowej skrzyni. Pozdrawiam

_________________
loszka rulez!!!!!!!!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 12:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
S600_W140 pisze:
(..) na Mb o podobnym litrazu i 5 stopniowej skrzyni. Pozdrawiam

Chyba nikt tu nie ma ASB pieciobiegowego z V8.. [hehe]
Byc moze MarcinMer ma taka skrzynie, ale w M104 3.2

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 1:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
JareG pisze:
Byc moze MarcinMer ma taka skrzynie, ale w M104 3.2


Powinien już miec.

A co do prędkości max. na danym biegu to poprostu but w podłoge [zlosnik] ;)

Cytuj:
Wyłączasz ASR. Wybierak na 2. Pedał w podłogę.


Przy 5tce - wybieramy pozycje nr 1 [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 3:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
outsider pisze:
JareG pisze:
Byc moze MarcinMer ma taka skrzynie, ale w M104 3.2


Powinien już miec.

A co do prędkości max. na danym biegu to poprostu but w podłoge [zlosnik] ;)

W mojej, przy jeździe na D zawsze przerzuci przed koncem zakresu obrotów. Dopiero blokada III powoduje jazdę np. na I do ok. 90km/h [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Ostatnio zmieniony wt lut 08, 2005 4:48 pm przez Wookee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 4:03 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 10:45 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Szczecin
Wookee pisze:
Dopiero blokada III powoduje jazdę np. na I do ok. 90km/h [zlosnik]
90 km/h na pierwszym biegu? :o Serio?
Aha i jeszcze jedno co oznacza SEL, a co SEC ? :oops:

_________________
loszka rulez!!!!!!!!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 4:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
S600_W140 pisze:
Wookee pisze:
Dopiero blokada III powoduje jazdę np. na I do ok. 90km/h [zlosnik]
90 km/h na pierwszym biegu? :o Serio?
Aha i jeszcze jedno co oznacza SEL, a co SEC ? :oops:

Serio, To stara III biegowa skrzynia i I robi za dwa pierwsze biegi, więc jazda zaczyna się ok 60 km/h. Wcześniej 450 slc jest to stateczna dama [zlosnik]

Piersze to przedłużany sedan, drugie to coupe. Poszukaj sobie danych np. na stronie MacKuza: http://macmerc.netium.com.pl/index0.html

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 4:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
przy w140 oznaczenie sel występuje w pierwszej serii do 94' później już tylko dodawana literka L za litrażem a sec chyba nie było używane od początku produkcji w140 coupe nazywało się CL

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 4:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
krzstian pisze:
przy w140 oznaczenie sel występuje w pierwszej serii do 94' później już tylko dodawana literka L za litrażem a sec chyba nie było używane od początku produkcji w140 coupe nazywało się CL

Za ww. stroną:
300 SD; since 06.93: S 350 turbodiesel
S 350 turbodiesel
S 300 turbodiesel
300 SE 2.8; since 06.93: S 280
S 280
300 SE; since 06.93: S 320
S 320
300 SEL; since 06.93: S 320 long
S 320 long
400 SE; since 06.93: S 420
S 420
400 SEL; since 06.93: S 420 long
S 420 long
500 SE; since 06.93: S 500
S 500
500 SEL; since 06.93: S 500 long
S 500 long
600 SE; since 06.93: S 600
S 600
600 SEL; since 06.93: S 600 long

S 420 Coupe
CL 420
500 SEC; since 06.93: S 500 Coupe
CL 500
600 SEC; since 06.93: S 600 Coupe
CL 600

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: wt lut 08, 2005 9:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
S600_W140 pisze:
Drugie pytanie, moze abstrakcyjne, ale na prawde strasznie mnie to ciekawi Otoz, przy jakich obrotach i do jakich predkosci rozpedza sie mb (w140, 6litr lub ok) na poszczegolnych biegach (od 1-5) przy piecio stopniowej skrz. automatycznej na kick-downie???


Wszystko zależy od tego jaki motor, jaka skrzynia (ilość przełożen) i jakie przełożenie tylnego mostu.
Np. W 126 5 litrów II seria na 1. do około 80 km/h , a W 126 5,6 litra na 1. do 60 km/h. W obu przypadkach nie wiem jakie było przełożenie tylnego mostu. Także teoria, że im większy motor tym dłuższe przełożenia jest niezupełnie prawdziwa. W 126 II serii przy "L" jest literka "B". Może ktoś wyjaśnić o co chodzi. Może JareG ;) ? Moje domysły są takie, że po prostu nie kręci do końca 1. (oczywiście rusza z 1.) tylko wrzuca 2. tak jak przy normalnej jeździe :-? :roll: .

S600_W140 pisze:
aha i jeszcze jedno. Widzialem pare razy w automatach poza D, R czy P, takze tryb S i L. Co oznacza to S i L?


Bukol pisze:
L - blokuje na drugim biegu, do ruszania na śliskim, pod górę, strome zjazdy itp.


Tu warto dodać, że przy "L" np. w 4-biegowej skrzyni automatycznej 2. zostanie włączona dopiero wtedy jak 1. wykręci się do końca tzn. wtedy kiedy na 1. rozpędzisz się do odpowiedzniej prędkości (obroty będą tak wysokie jak przy włączonym kickdownie). Jest to przydatne (oprócz tego co Bukol napisał) do wyprzedania przy niższych prędkościach, bo skrzynia poprzez kickdown nie zawsze zredukuje nam do takiego biegu jakbyśmy chcieli (tzn. nie wystarczająco nisko - załączy 3. zamiast 2. itd.).
Także czaem nawet w automacie trzeba w czasie jazdy "wpsierać się" wajcha [zlosnik] . Pozdrowienia dla "Automaciarzy" [zlosnik] ;) [zlosnikz] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr lut 09, 2005 8:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Mitu pisze:
W 126 II serii przy "L" jest literka "B". Może ktoś wyjaśnić o co chodzi. Może JareG ;) ? Moje domysły są takie, że po prostu nie kręci do końca 1. (oczywiście rusza z 1.) tylko wrzuca 2. tak jak przy normalnej jeździe :-? :roll: .

To jest jakiś okrutny hardcore, systemu wrzucasz na własne ryzyko.

Mitu pisze:
Bukol pisze:
L - blokuje na drugim biegu, do ruszania na śliskim, pod górę, strome zjazdy itp.


Tu warto dodać, że przy "L" np. w 4-biegowej skrzyni automatycznej 2. zostanie włączona dopiero wtedy jak 1. wykręci się do końca tzn. wtedy kiedy na 1. rozpędzisz się do odpowiedzniej prędkości (obroty będą tak wysokie jak przy włączonym kickdownie).

Nie zupełnie. Daje możliwość wykręcenia do końca, a przy spokojnej jeździe podnosi punkt zmiany biegu np. o 500 czy 1000 rpm.

Mitu pisze:
Jest to przydatne (oprócz tego co Bukol napisał) do wyprzedania przy niższych prędkościach, bo skrzynia poprzez kickdown nie zawsze zredukuje nam do takiego biegu jakbyśmy chcieli (tzn. nie wystarczająco nisko - załączy 3. zamiast 2. itd.).
Także czaem nawet w automacie trzeba w czasie jazdy "wpsierać się" wajcha [zlosnik] . Pozdrowienia dla "Automaciarzy" [zlosnik] ;) [zlosnikz] .

Redukcja jest zawsze do poziomu wynikającego z pręfkości i zadanych ustawien punktu zmiany biegu. Przy D i 50 np. nie zredukujesz do 1, bo ona juz się skończyła. Przy S - prosze bardzo, bo jest jeszcze paredziesiąt km/h do uzyskania.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: śr lut 09, 2005 9:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Mitu pisze:
(..) W 126 II serii przy "L" jest literka "B". Może ktoś wyjaśnić o co chodzi. Może JareG ;) ? Moje domysły są takie, że po prostu nie kręci do końca 1. (oczywiście rusza z 1.) tylko wrzuca 2. tak jak przy normalnej jeździe :-? :roll:

No mam to 'B', ale nigdy nie uzywalem [hehe] Tak wiec nie wiem, do czego to sluzy.. i wole nie wiedziec, bo moja skrzynia rusza z 2ki i jak za mocno wcisne pedal to stoje w miejscu (nie mam ASD/ASR) [hehe] Na jedynce Hatti nie mogl wyjechac z garazu, po drodze mial _minimalny_ prog do pokonania.. no i komplet gum wystarczal mu nawet nie na miesiac

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl