MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 3:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mor pisze:
No i wolne obroty są spore,

Masz źle wyregulowany wtrysk to tłumaczy.
Mor pisze:
Da się tak nawet spokojnie jechać, ale zużycie paliwa rośnie dramatycznie

Przy odpietej elektronice silnik nie bedzie mial wzbogacania mieszanki wiec bedzie problem z przyspieszaniem ale zuzycie paliwa powinno (teoretycznie byc niższe).

Temat regulacji wtrysku był juz poruszany kilkukrotnie na forum

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 4:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
a wszystkie te dywagacje rozwiazuje analiza spalin ktora kosztuje az około 10 zł lub u mnie "dziękuje" Kielbik -Zapraszam! [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 6:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
MERCEDES 4 EVER, dzieki za zaproszenie. Troche mi nie po drodze, ale jak bym byl kiedys w poblizu Czestochowy to z przyjemnoscia wstapie ;). W kazdym razie przy ostatnim AU samochod wszystkie wartosci mial w normie:

Podwyzszony bieg jalowy (2480 obr/min):
- CO=0,171 % (dopuszczalnie 0,3 %);
- λ=0,999 (dopuszczalnie 0,97 ... 1,03).
Bieg jalowy:
- CO=0,164 % (dopuszczalnie 0,5 %).
Sprawdzono rowniez reakcje sondy λ na zaklocenia (zmiana podcisnienia w kolektorze ssacym - poprzez nacisniecie pedalu hamulca :)): dziala(la) jak nalezy. To bylo w czerwcu 2006 ale problem z nierowna praca juz wtedy wystepowal.

P.S.

Przy okazji odpisywania wynikow zauwazylem, ze TÜV mam do 06/2008 a nie, jak sadzilem, do 03/2008 :). <br>Dodano po 1 godzinach. 19 minutach.:<br> MERCEDES 4 EVER, dzieki za zaproszenie. Troche mi nie po drodze, ale jak bym byl kiedys w poblizu Czestochowy to z przyjemnoscia wstapie ;). W kazdym razie przy ostatnim AU samochod wszystkie wartosci mial w normie:

Podwyzszony bieg jalowy (2480 obr/min):
- CO=0,171 % (dopuszczalnie 0,3 %);
- λ=0,999 (dopuszczalnie 0,97 ... 1,03).
Bieg jalowy:
- CO=0,164 % (dopuszczalnie 0,5 %).
Sprawdzono rowniez reakcje sondy λ na zaklocenia (zmiana podcisnienia w kolektorze ssacym - poprzez nacisniecie pedalu hamulca :)): dziala(la) jak nalezy. To bylo w czerwcu 2006 ale problem z nierowna praca juz wtedy wystepowal.

roadrunner pisze:
Mor pisze:
No i wolne obroty są spore,

Masz źle wyregulowany wtrysk to tłumaczy.
Teraz nie wiem kto ma zle wyregulowany wtrysk: ja, Mor czy moze PawelRall? :o
roadrunner pisze:
Temat regulacji wtrysku był juz poruszany kilkukrotnie na forum
Tak, ale nie wiadomo, czy to wtrysk jest odpowiedzialny za nierowna prace. U mnie, jak napisalem, spaliny sa w porzadku a ponadto mam podstawy zeby przypuszczac, ze wtrysku, w przeciwienstwie do skrzyni ;), nikt w tym aucie jeszcze nie regulowal.


P.S.

Przy okazji odpisywania wynikow zauwazylem, ze TÜV mam do 06/2008 a nie, jak sadzilem, do 03/2008 :).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 7:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 28, 2008 8:04 pm
Posty: 11
hmm. Zbierając wszystkie wnioski... Jeżeli mamy doczynienia z nieregularną praca na wolnych obrotach = niecałkowite spalanie, sonda powinna dać sygnał do jednostki, że coś jest nie tak. Wtrysk wówczas zmienia parametery mieszanki. U mnie nic takiego się nie dzieje - sądzę po braku jakichkolwiec zmian obrotów itd.

Czy jest w tym układzie zasilania jakiś silniczek krokowy lub coś pochodnego ?? co może wpłynąć na skład mieszanki ??

_________________
W124 Coupe 88' 3.0 automat
M103.983
722.358


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 8:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kielbik pisze:
U mnie, jak napisalem, spaliny sa w porzadku



To czy spelniają normę a czy są w porzadku to dwie osobne kwestie.

Co do twoich przypadłości to Jurand już nopisał jak sprawdzić mechanikę wtrysku no chyba ze czekasz az ci 10 osob napisze to samo żebyć w koncu ruszył 4 litery i wyjął ten bezpiecznik. Moim zdaniem objawy wskazuja na zbyt uboga mieszankę (podniesione obroty na zimnym silniku i nierowna praca po nagrzaniu) ale przyczyn może być jeszcze conajmniej kilka.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Dobra, juz dobra, rusze tylek i wyjme bezpiecznik przy najblizszej okazji :P. Czy nalezy go wyjac na pracujacym silniku czy rozgrzac auto, wylaczyc silnik, wyjac bezpiecznik i uruchomic silnik? Zechce w ogole pozniej odpalic?

Co do podwyzszonych obrotow w fazie nagrzewania to to jest jak najbardziej normalne: po uruchomieniu zimnego silnika przez minute obroty sa podwyzszone (ok. 1500 obr/min), potem spadaja do ok. 600 obr/min. Juz pare razy udalo mi sie zalac ten samochod wiec jakos nie chce mi sie wierzyc w hipoteze o ubogiej mieszance.

Mam jeszcze problem z alternatorem: mimo wymiany regulatora w polozeniu skrzyni biegow D napiecie nie przekracza 12,8 V, na wysokich obrotach nigdy nie ma wiecej jak 13,8 V. Nie ma klopotu z uruchamianiem silnika nawet w najzimniejsze dni ale byc moze niskie napiecie na wolnych obrotach ma wplyw na prace ukladu zaplonowego? PawelRall, mozesz, tak na wszeklki wypadek, zmierzyc u siebie napiecie ladowania?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 10:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 28, 2008 8:04 pm
Posty: 11
Straszna męka !! Jestem do przyszłej środy na wyjeździe służbowym i nie zobacze na oczy mojego Coupe. Zmierzę napięcie jak tylko zobacze samochód na oczy :) Daj znać koniecznie *kielbik jakie są efekty wyjęcia tego bezpiecznika - pewnie wybadasz sprawę wcześniej :-?

Tak czy inaczej podczas wolnego wieczoru przeszukałem odfertę intercars i widzę w tym silniku całą masę czujników, których usterka może powodować takie zachowanie silnika. Mam dziwne przeczucie, że długa przed nami droga zamin dojdziemy do ładu z wolnymi obrotami.

Przy okazji czy ma ktoś może serwisówkę to tego auta ?? polska/ang.

_________________
W124 Coupe 88' 3.0 automat

M103.983

722.358


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 11:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kielbik pisze:
Czy nalezy go wyjac na pracujacym silniku czy rozgrzac auto, wylaczyc silnik, wyjac bezpiecznik i uruchomic silnik? Zechce w ogole pozniej odpalic?


jak wyjmiesz na pracującym to pewnie zgaśnie. Odpalić powinienes bez problemu jedynie przy przegazowaniu w zakresie wysokich obrotów czasem wystepuje objaw zbyt ubogiej mieszanki (ale nie zawsze bo na postoju auto nie potrzebuje az tak duzego wzbogacenia).

kielbik pisze:
jest jak najbardziej normalne: po uruchomieniu zimnego silnika przez minute obroty sa podwyzszone (ok. 1500 obr/min), potem spadaja do ok. 600 obr/min.


odpowiem w ten sposób teraz już mam trzeci silnik M103 wszystkie pracowały i pracuja jaknajbardziej normalnie i w żadnym nie zauważam zwiekszenia obrotów przy uruchamianiu anie na zimnym anie na ciepłym. Auto przy odpalaniu na zimnym ma podwyzszone obroty przez około 3sec. ze względu na działąnie w tym czasie wtryskiwacza rozruchowego ale to tak do ok 900 nie wiecej.

kielbik pisze:
Juz pare razy udalo mi sie zalac ten samochod wiec jakos nie chce mi sie wierzyc w hipoteze o ubogiej mieszance.


No mi się nigdy nie udało wiec może w druga stronę masz przesadzone choć przy takiej analizie spalin to raczej by wskazywało na jakieś uszkodzenie wtrysku (być może tylko regulacja) a może masz problemy z cewką (odnośnie zalewania). Ostatnio moje autko postało troche i jak pożyczyłem je koledze staneło po przejechaniu 3km. Okazało sie ze nie ma iskry pomogło odkrecenie i ponowne dokrecenie kabelków na cewce. teoretycznie jesli masz uszkodzony potencjometr klapy spietrzajacej to wtrysk przy zgubieniu jego sygnału może gwałtownie zwiekszyć dawkę paliwa. Z drugiej strony nawet bogato ustawiona mieszanka na rozdzielaczu moze być skorygowana przez elektronike wtrysku i analiza bedzie dobra. Jednym słowem miernik w dłoń i do roboty.

kielbik pisze:
polozeniu skrzyni biegow D napiecie nie przekracza 12,8 V, na wysokich obrotach nigdy nie ma wiecej jak 13,8 V

miałem podobnie i ciagłe problemy z aku (krótkie odcinki gdzie aku nie zdązyło sie naładować po odpaleniu) założyłam regulator o podwyzszonym ładowaniu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 11:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Jurand pisze:
Proponuje na na rozgrzanym silniku wyjąc bezpiecznik z przekaźnika antyprzepięciowego (taki srebrny)

gdzie szukać tego cuda? Podpinam się pod temat, bo u mnie są podobne objawy (choć motor ciut inny). Też mam problemy z ładowaniem (najprawdopodobniej), niebawem zmienię regulator i zobaczymy czy coś się zmieni w temacie wolnych...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 12:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wystarczy, że w KE-J nie pracuje jak powinien jeden wtrysk (czy cała sekcja rozdzielcza-wtrysk) i silnik będzie pracował nierówno pomimo własciwej lambdy, spalanie będzie większe itd, moc mniejsza itd. Zawartość NOx może więcej powiedzieć ale nie zawsze (jeśli na jednym cylindrze jest za ubogo). Trzeba zrobić diagnostykę mechaniki (wydajność paliwa na poszczególnych wtryskach - po ich wymontowaniu)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Janfocus pisze:
gdzie szukać tego cuda?

W 124 jest obok aku i reszty sterowników
nie wiem gdzie jest w 126

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 10:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Zagladalem dzis do przekaznika. Sa na nim dwa bezpieczniki (takie nowszego typu, wsuwane od gory) - ktory mam wyjac?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 13, 2008 6:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
kielbik pisze:
Sa na nim dwa bezpieczniki ... ktory mam wyjac?

Wyjmij dwa nic sie nie stanie.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 30, 2008 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
I jak, Panowie? Uporał się ktoś z nieregularną pracą na wolnych obrotach?

Bo u mnie też jest taki problem i niedługo będę próbował coś z tym zrobić...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 30, 2008 11:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:38 am
Posty: 29
Lokalizacja: Białystok
Witam wiem co jest przyczyną tej nierównej pracy otóż przerabiałem ten temat wiele wiele razy nie domaganiem tego jest lewe powietrze między wtryskiwaczami paliwa a dosłownie popękane uszczelki gumowe gdzie w nich są osadzone wtryskiwacze i tu jest cały problem pozdrawiam.

_________________
DWIE RZECZY KOCHAM NAJBARDZIEJ... ŻONĘ I SWEGO MERCEDESA-BENZA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl