MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 5:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 11:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Gerri pisze:
Właśnie Twoja (skoro nie ma bagnetu)- na 99.9% jest skrzynią bezobsługową. Nie piszę "na 100%" - bo jestem prawie pewien, że "290TDT 97


Aa!a ja znowu myslalem na odwrot, ze na 99,9%w "starym"290TD olej sie jeszcze zmienia,a w noszych czyli CDI olej na 100% nie zmienia sie.Ale po to sie tu mamy by nawzalem sie korygowac [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 12:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
aegm pisze:
WDB2102171A367022


Trzeba bylo od razu z Vinem wyskoczyc ;)

Transmission 722613 00 289613


aegm pisze:
Tak ze moze sie ne zmiania. No to co radzicie...?!


Oczywiscie, ze zmieniac. Musialbym dryndnac do znajomych, zeby podac Ci ilosc oleju jaka masz kupic, ale do ojca kupowalismy 6 l, weszlo 5 z kawaleczkiem. Trzeba po prostu troche poczekac, co ma wyleciec to wyleci, ja bym sie w zadne przyspieszanie tego procesu nie bawil, najwyzej za jakis czas znowu wymienisz czesc oleju zeby miec swiety spokoj ;)

No i bagnet pasowaloby sobie zorganizowac, zebys sie pozniej nie chwali, ze 9 litrow weszlo ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 12:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
beet pisze:
Trzeba bylo od razu z Vinem wyskoczyc


tyle lat na forum i taka plama [wstyd] [usmiech]

oki!Eureka!poniwaz nie dawalo mi to spokoju przegladnalem jesczze raz instrukcje obslugi i fakt nic tam nie ma,ale zerknalem do ksiazki serwisowej i tam na koncu jest opisane co i co ile trzeba wymianiac i faktycznie jest wzmianka ze co 60tys.km wymienia sie olej w skrzyni automatycznej o oznaczeniu wlasnie 722.6. :leb1x:
Nie jest napisane wprawdzie ile tego oleju, ale tego sie dowiem od Was... [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Ostatnio zmieniony sob cze 21, 2008 12:34 pm przez aegm, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 12:29 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 18, 2008 3:50 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Słupsk
Ale jednak w samochodach W210 :-)

_________________
*
Mercedes Benz
E 290 TD automat
rocznik '96


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 4:47 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
aegm pisze:
podaje numer nadwozia, bo sam juz nie wiem o co biega.WDB2102171A367022


Na Vin trochę już dzisiaj za późno, ale poradziłem sobie bez:
Są trzy rodzaje 290 turbo diesel:
210.217
210.017
210.617
W tych trzech typach były montowane tylko dwa rodzaje ASB:
722.605
722.613 (to Twoja)
Do tych skrzyń przewidziane są oleje wg Blatt 236.10 oraz 236.12 czyli:
Arkusz 236.10
MB 236.10 Automatic Transmision Fluid nr części: 001 989 21 03
Shell ATF 3403-M115

Arkusz 236.12
Aral transmission oil ATF M12
Fuchs Titan ATF 3353
MB 236.12 ATF 3353 nr. części: 001 989 45 03
Mobil ATF 3353
Są to jednak dane z WIS-a, który uaktualniany jest dosyć rzadko.
Dużo szybciej na nowinki rynkowe reaguje program sklepowy EPC - dlatego nie wykluczam, że są dopuszczone inne oleje ponad to, co dopuszcza WIS.
beet pisze:
Hesus pisze:
Dane z książki Mercedes - Benz H.R. Etzold E -Klassa sam naprawiam.

Co do wymiany oleju w skrzyni 722.6 rzeczywiscie podaja ponad 9 litrow,

Jeżeli chodzi o pojemności, to WIS na pierwsze zalanie podaje 7,5 (+0,5)
Pojemności na obsługę eksploatacyjną WIS nie podaje - czyli NIE JEST PRZEWIDZIANA.
Jeżeli chodzi o tą problematyczną bezobsługowość:
Każde urządzenie mechaniczne jest zaprojektowane i wykonane na pewne, określone warunki eksploatacji. Każde urządzenie mechaniczne można w szybkim tempie "zajechać", jeżeli te "średnie, przewidziane przez producenta" warunki zostaną przekroczone. Skoro badania eksploatacyjne potwierdziły, że olej w skrzyni wytrzymuje cały przebieg samochodu - to widać tak jest (oczywiście niewielki procent skrzyń normalnie eksploatowanych może wymagać interwencji - to tylko mechanika i uszkodzenia się zdarzają) Jeżeli jednak olej jest zużyty, i wymaga wymiany, to może świadczyć tylko o jednym: auto ( a szczególnie układ napędowy) było ekstremalnie przeciążane (przykładowo częsty kickdown lub mocno obciążona przyczepa). . Wiem, że niektórym się to może nie podobać że poprzedni właściciel dawał autku w d..ę- ale taka jest prawda.
I jest oczywiste, że w takim przypadku olej należy wymienić
Obecne technologie obróbki materiałów i dobór ich składu powodują, że wydzielanie się cząstek zanieczyszczających olej (powstających przy ścieraniu się współpracujących ze sobą elementów) jest naprawdę znikomy. A zanieczyszczenia (nie starzenie się oleju - często utożsamiane z jego zużyciem) są jednym z głównych powodów eliminujących olej z eksploatacji. Jeżeli chodzi o zanieczyszczenia pochodzące z zewnątrz (tak jak w karterze silnika) - to takowych w ASB nie ma
Jeżeli chodzi o publikacje Pana Etzolda: spotkałem się już z bardzo wieloma błędami w tych książkach (szczególnie merytorycznymi) - a spora, dodatkowa ich część wynika z bezkrytycznego podejścia do treści;
Przykład: wychodzi W 210, ma w początkowym okresie produkcji dwa modele ASB, i Pan Etzold pisze: "Do wymiany oleju w skrzyni automatycznej modelu 210 należy przygotować 9 litrów oleju"
MOŻE JAK PISAŁ KSIĄŻKĘ BYŁA TO PRAWDA - i radzę to wziąść pod uwagę!
Zadałem sobie kiedyś trud i policzyłem, ile modeli ASB jest w danym typie Mercedesa. (chyba to była nawet 210)
WYSZŁO PONAD TRZYDZIEŚCI TYPÓW!!!!
Tak więc weźcie to pod uwagę w swoich dyskusjach i cytowaniu wspomnianej książki: TO NIE JEST MALUCH KLEPANY PRZEZ DWADZIEŚCIA PONAD LAT Z JEDNYM RODZAJEM SKRZYNI!!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 5:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Gerri pisze:
Na Vin trochę już dzisiaj za późno


na vin moze i za pozno,ale na oklaski dla ciebie za ladny,ciekawy i pomocny post na pewno nie.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 5:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Gerri pisze:
Tak więc weźcie to pod uwagę w swoich dyskusjach i cytowaniu wspomnianej książki:


Dla mnie Etzold nigdy nie byl wyrocznia, ale o ile rozbieznosci w takich ogolnodostepnych publikacjach moge zrozumiec, to czemu w roznych ASO maja rozne zdanie na ten temat? Tak z punktu widzenia uzytkownika samochodu, ktory chce go eksploatowac jak najlepiej wg wytycznych producenta, to chyba nie jest zbyt komfortowa sytuacja, bo niby kto ma wiedziec, jesli nie ASO?

A co do oleju, to znalazlem fakturke, cena za litr 53,20 , nr 001-989-21-03-10. Tylko co do ilosci wymienionego oleju sie pomylilem, zostalo ponad poltora litra..

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl