MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 7:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 14, 2011 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Nie taki stary ten kotlet. :)

Sprawdzenie wyciągnięcia łańcucha - metoda szacunkowa:

1. zdjęcie dekla zaworów (jeden wystarczy)
2. Ustawienie koła pasowego w okolice 45st TDC (jest podziałka na kole).
3. ustawienie na "dziurki" na wałkach wydechowym i wdechowym (dziurki 5,5mm)
4. odczytanie wyciągnięcia łańcucha na podziałce koła pasowego (różnica między 45 a wskazywanym po ustawieniu)

Ja miałem około 4 stopni i była już tragedia (czytaj wyżej).

Tu rysunki o co chodzi.
http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/W124/w124CD1/Program/Engine/119/05-2230.pdf

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 7:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź.

Dzisiaj dopiero wziąłem się do roboty.
Oto co mi wyszło:

Obrazek Obrazek

Jak mam odczytać to wskazanie? Jeżeli długa kreska to 40st, to wskaźnik wskazuje na 35st Czy to możliwe aby wyciągnięcie łańcucha wynosiło aż 10st !!!?
Może rozrząd był źle złożony i jest przestawiony o 1 ząbek?
Objawów luźnego łańcuch nie słyszałem.

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 7:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
PiotrGo pisze:
Jeżeli długa kreska to 40st, to wskaźnik wskazuje na 35st Czy to możliwe aby wyciągnięcie łańcucha wynosiło aż 10st !!!?

Tak by wygladało ... 10st to bardzo dużo.

Czy zablokowałeś na dziurkach oba koła (wydechowy i wdechowy)?

Jakby się przestawił rozrząd to chyba nie na każdym kole tak samo.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 8:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
mza pisze:
Czy zablokowałeś na dziurkach oba koła (wydechowy i wdechowy)?


Tak.

mza pisze:
Tak by wygladało ... 10st to bardzo dużo.


W takim razie wymiana.
Jak dobrze rozumiem to robi się to metodą rozkuwania starego łańcucha, podpięcia nowego do końca starego oraz przeciągnięcia go przez cały silnik kręcąc wałem silnika.

Jakieś rady praktyczne na co warto uważać w trakcie tej operacji?

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 1:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Bylo juz nie raz opisywane, generalnie prosta robota... u mnie zajelo to ze 2 godziny...
Chyba ze tez slizgi bedziesz wymienial to długo [zlosnikhihi]
Zdejmujesz 1 pokrywe zaworów (pamietaj o nowej uszczelce), rozpinasz stary lancuch, spinasz go z nowym i przeciagasz krecac wałem.
Lancuch musi byc calkowicie naciagniety na kolkach 2 wałków podczas tej operacji zeby nie przeskoczyl. Dobrze tez zaznaczyc polozenie starego lancucha w stosunku do kółek.
Sprawdz sobie przy okazji stan plastikowych rurek doprowadzajacych olej do szklanek.
Łańcuch IWIS kosztowal mnie ok. 245zl, uszczelka ok. 80zł sztuka (bo zdejmowalem 2 dekle bo nie wiedzialem ze wystarczy 1) [zlosnikok]
Robota skrzynka piwa [hihi]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 8:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
trocin a gdzie kupowales lancuch? Ja iwis zamowilem dzisiaj po 390zl w sklepie specjalistycznym z czesciami tylko do mb. Do tej pory na wszystkie czesci mialem "dobre" ceny, ale roznica warta zmiany dostawcy...

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 9:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Mam dobre (czyt.max) znizki w IC [zlosnikok]


Załączniki:
DSC08020.JPG
DSC08020.JPG [ 12.02 KiB | Przejrzano 3137 razy ]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex
Na górę
Post: śr sie 31, 2011 10:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
trocin pisze:
Mam dobre (czyt.max) znizki w IC [zlosnikok]


No tak, ale na załączonym rachunku jest numer FEBI nie IWIS :)

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: czw wrz 01, 2011 1:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Bo Febi pakuje łańcuch IWIS

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw wrz 01, 2011 8:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dokladnie - pudelko Febi a w srodku IWIS :)


Załączniki:
iwis.JPG
iwis.JPG [ 44.53 KiB | Przejrzano 3114 razy ]
febi.JPG
febi.JPG [ 26.15 KiB | Przejrzano 3114 razy ]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex
Na górę
Post: czw wrz 01, 2011 10:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
trocin pisze:
Mam dobre (czyt.max) znizki w IC [zlosnikok]


Dzisiaj zadzwoniłem spytałem o febi 09259 i usłyszałem że: "niedostępne w całej sieci IC"
Trudno.

trocin pisze:
rozpinasz stary lancuch


Czy do rozpięcia / rozkucia łańcucha będzie potrzebne jakieś specjalistyczne narządzie?
Znalazłem coś takiego na alledrogo: http://moto.allegro.pl/przyrzad-do-rozk ... 27613.html
Zastanawiam się czy się nada, bo łańcuch jest podwójny a tam chyba nie ma dość miejsca aby go włożyć?

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: czw wrz 01, 2011 11:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jest dostępny, ale trzeba czekać na sprowadzenie jakiś miesiąc-półtora.

Szkoda kasy na to urządzenie do rozpinania jeśli robisz to amatorsko. Szlifierka kątowa daje radę, tylko osłoń dobrze, żeby opiłki nie wpadały do silnika :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw wrz 01, 2011 11:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja czekalem ok. 3 tygodni na lancuch, sprowadzany byl z Hiszpanii.
Do rozpiecia lancucha najlepsza szlifierka [zlosnikz] do zapiecia 2 mlotki i punktak [zlosnikok]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: sob wrz 03, 2011 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
trocin pisze:
u mnie zajelo to ze 2 godziny...


Mi nieco więcej jakieś 10h ;)

trocin pisze:
Lancuch musi byc calkowicie naciagniety na kolkach 2 wałków podczas tej operacji zeby nie przeskoczyl.


Niestety przeskoczył wieć potem musiałem składać od nowa.

(jeżeli ktoś to czyta w przyszłości to jest to robota dla 2 osób. 1 nie da sobie rady z kręceniem wałem i jednoczesym napinaniem łańcucha aby nie przeskoczył)

Chciałbym się jeszcze upewnić co do 3 kwestii.
Czy 45st na kole wału odpowiada wszystkim kołom zębatym z obydwu głowic w pozycji "dziurek"?

Musiałem zluzować jeden wałek rozrządu aby ustawić koła zębate.

Jaki jest moment dokręcania wałków rozrządu?
Tu jak dobrze czytam jest 10Nm http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/W124/w124CD1/Program/Engine/119/05-2200.pdf
Ale proszę jeszcze potwierdzić czy dobrze to rozumiem. W M103 było 20Nm więc 10Nm to wydaje mi się trochę mało....

Jeszcze napinacz rozrządu, czy wymaga jakiegoś luzowania jak np napinacz w m103?

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: sob wrz 03, 2011 9:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
1 osoba da rade jak ma odpowiednie graty (spinki na lancuch).
Napinacz wyjmujesz i wkladasz normalnie.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl