MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 6:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Co rozumiesz przez :

ukaniu pisze:
pomiar wypełnienia na pinie diagnostycznym KE

??

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 7:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeden z pinów gniazda serwisowego jest podłączony do wyjścia diagnostycznego sterownika KE. Mówię o gnieździe znajdującym się koło akumulatora. W przypadku 8 i 16 pinowego złącza będzie to 3.
Na tym drucie możemy mieć różne sygnały w zależności od modelu sterownika. Dla standardowego naprostszego KE (bez kontroli "check engine") będzie to sygnał "prostokątny" tzn, o 2 stanach bliskich 0 i 12V o wypełnieniu zależnym od stanu pracy systemu. Wypełnienie to stosunek czasu trwania 12V do okresu sygnału, okres to jest czas powtarzania impulsów.
Po włączeniu zapłonu KOEO (key on engine off) będzie wypełnienie 100% (czyli 12V non stop dla sterownika bez logiki błędów) 70% dla sterownika EU z pamięcią, i 85% dla wersju USA Calif. O ile nie ma jakichś uszkodzeń.
Jeśli będą uszkodzone styki przpustnicy czy potencjometr wypełnienie będzie inne. (nie pamiętam chyba 10% dla potencjometru klapy) 20% dla czujnika przepustnicy.
Po odpaleniu silnika do czasu nagrzania przebiego powinien mieć ok 50% po nagrzaiu powinien zacząć się zmieniać. Jeśli tak to trzeba ustawić tą pływajacą wartość (mówiącą o lambdzie) na taką jaka wynika z typu silnika M103 chyba 30-40%.
Jeśli po nagrzaniu wypełnienie przyklei się do konkretnej wartości oznacza to błąd systemu.
To po krótce tyle. W z pamięcią błędów DTC troszkę inaczej.

Jeszcze trochę i się doktoryzuję na KE a potem habilituję na części ciśnieniowej ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 7:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Ukaniu-jesli masz warsztat w W-wie to ja chetnie do Ciebie wpadne z problemem :)

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 8:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe wszyscy Ukaniowi na glowe sie zwalaja :P
hmm mnie ma narazie z glowy ... zobaczymy czy moj kolejny magik cos wymysli .. jesli nie to Ukaniu bedziesz miał pełne rece roboty [oczko]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 8:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie mam w Wawie miejsca na serwis :-(. Moja wiedza pochodzi z dochodzenia w sprawie moich i znajomych MB które mniej albo więcej cierpiały na kłopoty z KE. A że ja strasznie nie lubię jak się robi "tajemniczo" i nie wiadomo dlaczego to rozpracowuję KE. Niestety ilość partaczy w tej dziedzinie rośnie i nawet kiedyś zastanawiałem się nad otwarciem warsztatu. Ale komercja w tej dziedzinie mi nie odpowiada :-).
A że muszę z czegoś żyć to pracuję i nie mam za bardzo czasu na grzebanie :|. Choć nigdy nie mówię nie.

A Ty Alpaq miałeś szansę ;-) ale pojechałeć se do domu :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 8:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Po włączeniu zapłonu KOEO (key on engine off) będzie wypełnienie 100% (czyli 12V non stop dla sterownika bez logiki błędów) 70% dla sterownika EU z pamięcią, i 85% dla wersju USA Calif. O ile nie ma jakichś uszkodzeń.
Jeśli będą uszkodzone styki przpustnicy czy potencjometr wypełnienie będzie inne. (nie pamiętam chyba 10% dla potencjometru klapy) 20% dla czujnika przepustnicy.



Szczerze mowiac pierwsze slysze o czyms takim i nie spotkalem sie w zadnej publikacji z tym. Sprawdze to w praktyce tylko musial bym mniej tego okolo i chyba bo jak narazie nic konkretnego nie mozna wywnioskowac. Wiec jesli moglbys poszperac w tej swojej pracy doktorskiej i podac jakies konkretne dane np

ukaniu pisze:
10% dla potencjometru klapy) 20% dla czujnika przepustnicy.

dla poszczegulnych wersji


ukaniu pisze:
wypełnienie 100% (czyli 12V non stop dla sterownika bez logiki błędów) 70% dla sterownika EU z pamięcią, i 85% dla wersju USA Calif.


tylko bez chyba i okolo jesli mozna.
Osobiscie znam inne sposoby diagnostyki i ustawienia tego wtrysku ale trzeba iec umysl otwarty na nowe rzeczy szczegolnie ze zaciekawia mnie to ze nigdzie jeszcze nie znalazlem podobnych.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 9:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wypełnienie dla nie włączonego silnika, sprawnyego wtrysku to (bez DTC)
100% - sterownik bez pamięci błędów - bez możliwości diagnozowania.
85% - sterownik kalifornijski
70% - sterownik europejski.
Inne wielkości wypełnienia to zgłaszane błędy.
Tutaj niestety nie mam pod ręką rozpiski z % dla jakich wartości jaki błąd.
Po rozgrzniu KE także może zgłaszać błędy wypełnieniem.
Przyjadę na święta poszukam.
I to nie jest chyba, tylko na pewno :-) ja chyba komercyjnego serwisu uczyć nie muszę :-P.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 9:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Tutaj niestety nie mam pod ręką rozpiski z % dla jakich wartości jaki błąd.


No to zajrzyj do dokumentacji bo bede monitowal o to [zlosnik]

ukaniu pisze:
ja chyba komercyjnego serwisu uczyć nie muszę


Uczyc nie musisz komercyjny serwis radzi sobie bardzo dobrze sposobami ktore dosc szeroko omowione sa w roznych publikacjach. Jednak zawsze jestem otwarty na nowe podejscie do problemu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 9:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Patrz sobie tutaj
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_X11.html
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_Lmbda.html
To jest co praawda do nowszej wersji ale jak widzisz nic nowego :]
I jak widać także można wypełnieniem testować nowsze systemy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 9:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ukaniu pisze:
A Ty Alpaq miałeś szansę ale pojechałeć se do domu

bo niemoge juz w tej wawie siedzieć i gnić :P ...
hmm a tak serio nie moglem zostac bo duzo spraw zwaliło sie na łeb.

Kurcze panowie .. wy mnie zadziwiacie wiedzą ;)
Otwierać mi warsztat koniec kropka!! :D .. moge udostepnić lokum na terenie Leoncina :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 10:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Poczytalem i z tego co tam udalo mi sie zrozumiec niestety angielski nie jest moja mocna strona) to ten test opiera sie na analizie sygnalow lambdy- nie znalazlem tam wzmianki o sygnalach 0-12v na pinie nr 3 jedynie o interpretacji poziomu sygnalu lambdy. Jak dla mnie diagnoza na tej podstawie jest troche naciagana. Moze czegos nie zrozumialem.
Jutro postaram sie przetestowac to na zywym organizmie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 10:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tam jest rozpiska ale do nowszych wersji i ona się nie nadaje do starego KE ale idea jest ta sama.
Sygnał na pinie 3 to jest wypełnienie zależne od lambdy tylko w przypadku kiedy wtrysk chodzi sprawnie (oraz nie ma pamięci DTC) - wtedy się z tego korzysta przy strojeniu składu mieszanki.
Sprawdź, ja sprawdzałem nie raz :-).
Co ciekawsze skład mieszanki można nie tylko stroić śrubką w obudowie przepływomierza a można i śrubą na nastawniku :-).


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 10:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
kład mieszanki można nie tylko stroić śrubką w obudowie przepływomierza


tu zmieniasz skald w zaleznosci od ilosci powietrza.

ukaniu pisze:
można i śrubą na nastawniku


A tu poprostu zmieniasz cisnienie bazowe nastawnika.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 10:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja właśnie dumam nad sposobem prawidłowego ustawienia tych śrub. Bo w pewnym zakresie one pokrywają się efektami jakie się uzyskuje. Mówiąc o efektach mam na myśli ilość paliwa doprowadzaną do wtrysków.
Oczywiście śruba na nastawniku jako jedyna zmienia ciśnienie w dolnej komorze. Jendak sam pomiar ciśnienia do mnie nie przemawia, zastanawiam się na ile liniowe są to zmiany w całym zakresie pracy klapy.
Tzn, czy np wyregulowanie prawidłowego składu ciśnieniem dolnej komory (na nastawniku) a regulacja położeniem trzpienia nastawnika (śrubą na rozdzielaczu) są wymienne na ile. Przydała by mi się hamownia...

Osobiście wydaje mi się, że prawidłowa procedura to skład na jałowych śrubą w rozdzielaczu a skład przy maksymalnym obciążeniu śrubą na nastawniku. to by było dość sensowne.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 11:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nie krecil bym na twoim miejscu ta sruba chyba ze masz nastawnik ktory mozesz poswiecic bo bez hamowni nic tam nie zrobisz madrego Nastawnik odpowiada za wzbogacanie mieszanki i odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Musisz pamietac ze w ukladzie jest jeszce kilka inneych elementow ktore wspolpracuja z nastawnikiem i ruszenie tej sroby spowoduje ze rozjedzie ci sei regulacja potencjometru klapy spietrzajacej (na nim tez jest sroba regulacujna gdzie mozna korygowac ustawienia.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl