MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 10:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 2:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie mam zdjęć, bo stacyjkę wymieniałem na szybko w pracy na nocce jakoś w lipcu jeszcze.
Na pewno ściągałem to co opisałem.
Mało tam miejsca, pełno przewodów, dłonie miałem podrapane.
Najwygodniej jeśli masz warunki to wykręcić całą kolumnę , wtedy tylko odpinasz wtyk od stacyjki , demontujesz osłone nad nogami i wychodzi ładnie całość. Nie musisz odkręcać koła, ale musisz jednak wyjąc zegary.
Jest zabawa i to taka z gatunku, kiedy koniec :):)

Jeśli nie będziesz zdejmował kolumny, to najtrudniej włożyć stacyjkę w tuleję, mało miejsca,ale da się .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 3:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
lepiej jest jednak przekręcić klucz i wyjąć samą wkładkę, tu pomaga po ustawieniu kół na wprost popukanie młotkiem od dołu przy jednoczesnym usiłowaniu przękręcić klucz... (tak mi skutecznie poradził gość co robi to zawodowo...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 8:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Będę próbował, rozgrzeję jeszcze wszystko suszarką.
Pozostaje tylko dostać się z pracy do domu (2-3 przesiadki :( )
Problemem pewnie są zapadki ze spreżynkami od dołu - jeśłi sprężynka pęknie to nie ma co podnieść zapadki i klops.
Może walenie młotkiem właśnie pomaga ruszyć się zapadkom.
Gdyby to był tylko lipiec a nie grudzień i - 10 <br>Dodano po 16 godzinach. 42 minutach.:<br> Wczoraj próbowałem po dobroci, lekko siłowo i siłowo.
W efekcie mam popsuty kluczyk a stacyjka twi w takim samym położeniu jak tkwiła.
Wyjąłem zegary (co nie jest proste przy -10) odkręciłem kolumnę. Z tym, że jej się nie da wyciągnąć bez zdejmowanie kokpitu. No bo nie da się wyjąć kostki ze stacyjki i nie ma tam nic a nic na manewry miejsca.
Nie wiem za bardzo co zrobić z tym dalej.
Chyba rozwiercę trzpień mocujący całość stacyjki do kolumny, to umożliwi ruch stacyjki - rozwiercę śruby mocujące kostkę, ew utnę kable.
Problem jest jeden - zimno :-(

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 3:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziś jeszcze eksperymentowałem ze stacyjką. Dziękuję Jurandowi za rady! - niestety nie udało się.
Podłączyłem się do prądu. Wytraszony opowieściami o supertwardym trzpieniu mocującym kolbę zaopatrzyłem się w drobny frez palcowy - najlepszego gatunku. Nastroiłem się psychicznie, właczyłem wiertarkę na 20tys obrotów i... w sumie dobrze, że byłem delikatny bo bym to przejechał na wylot. Operacja trwała może 30s od wkręcenia frezu do wyjęcia kolby.
Rozwierciłem plastiki osłaniające śruby kostki, odkręciłem włącznik, odpaliłem samochód :-). Włączyłem webasto, siedzę grzeję się jak frytka w oleju - luksus, plastiki ciepłe, składam do kupy aby można było jeździć.
I, prututut - silnik zgasł, kontrolki blade.
Noooo tak!
Alternator bez wskażników nie miał dodatkowego prądu do wzbudzenia, ja silnika nie wkręcałem na obroty aby sam się wzbudził... Więc wyssałem sobie całą energię. Na szczęście - zabezpieczony miałem ładowarkę w bagażniku...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 11:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zamówiłem nową kolbę Febi - wszystko wskazuje, że to oryginalny Neiman. Nową wkładkę Meyle na wąski kluczyk - czekam na przesyłkę :-).
Docelowo i tak będę chciał wykonać wkładkę pod stary kluczyk.
Niestety ze starej kolby potrzebowałem osłonę.
Dziś jak Arsen Lupin czy conajmniej jakiś brat Dalton włosową piłką ciąłem obudowę. Wbrew pozorom delikatna piłka włosowa szybciej i lepiej tnie niż nawet najlepsze brzeszczoty HSS - do tego można wybrać z całej gamy typów - czy tniemy stal miękką, twardą, czy syntetyczne tworzywo. Byle była dobrej jubilerskiej jakości Vallorbe, Antilope itd.
tutaj widać efekty może 15min pracy.
Obrazek
Po rozbebeszeniu stacyjki okazało się, że uszkodznenie spowodowane było zużyciem zapadek. Miejsca unoszące zapadki na kluczu - krańcowo były zeszlifowane nawet o 0.5 mm
Można by więc przy próbie ratowania się przed cięciem - dorobić klucz wyższy - ktoś o podobnej metodzie już pisał. Jednak nie wiadomo o ile - znaczy dobry fachowiec wiedzieć powinien.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl