MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 3:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 25, 2004 10:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
mercspec pisze:
w 107 co ty chopię w ogólę piszesz ty się trochę nad tym zastanawiasz czy tak se to piszesz żeby se pisać mam na myśli silnik 3,5l disel i ten gaz też dobre.


Ja wiem co piszę (z własnego doświadczenia) . Wyrażam tu tylko własne zdanie (mam do niego prawo )które może komuś się przydać lub nie.
Jeszcze raz powiem , że silnik 350 jest najgorszym z wyprodukowanych przez Mercedesa (produkowali go tylko 3lata , a na rynek amerykański trochę dłużej (wcześniej)) i nikomu go nie polecę (mimo że 140 z tym motorem można już kupić za około 23 tys zł, sprawną i zarejestrowaną). Przyspieszenie jej jest porównywalne z W124 250D (miałem je jednocześnie) , a spalanie przeciwnie ....... odpowiednio 7,5 a 13 !
Co do instalacji gazowej to wszystko można zrobić na instalacji I generacji tylko że mój przyjaciel gazownik wypróbował wszystkie opcje na swoim W140 500SE i nie podejmuje się innej instalacji jak tylko pełnego wtrysku. Ten sam gazownik bez problemu zakłada zwykłe instalacje do wszystkich silników z wtryskiem KE.Coś w tym jest. [oczko]

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 26, 2004 2:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Merc W107 pisze:

Tak,tak ...... ale gdy W140 500 pali średnio na 100km 20L Pb , a u nas kosztuje 3,80 za L to wychodzi 76zł/100km.
Ja robię około 80kkm rocznie to koszt ok : 60800 zł!
A teraz gaz : na wtrysku pali podobnie ale przyjmę 2 litry więcej co uczyni
22 x 1,82 (najdrożej jak tylko u nas było) = 40,04
Czyli przy przebiegu 80 tys rocznie =32032

60800 - 30032 =28768 zł oszczędności rocznie .
Od 28768 odejmę koszt instalacji 6500 i wychodzi 22268 za pierwszy rok oszczędności.
Autem zanim sprzedam zrobię ok 160000 km
Czyli przez dwa lata zaoszczędzę 22268 +28768 = 51 000 zł !!!!!! [zlosnikz] [zlosnik]
Masz tyle wyrzucić w błoto (w powietrze) !!!!

(***********************************************************************************Stawros)
Była tu odpowiedź na Twój post ale zgodnie z zaleceniem JE Admina (cytuję: Stawros klubowicz pisze a Stawros moderator - moderuje i wysyła) musiałem ją zmoderować[zlosnik] [zlosnik]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 12:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
mercspec pisze:
Gaz z wtryskiem założyć to sporo roboty .A chyba napisałem wyrażnie gaz założony na pewien okres cena instalacij 600zł .No niewiem stać kogoś co masz na myśli bo 140 fanatyk możę kupić za 28 tyś jak się dobrzę rozejrzy .I teraz stać to co masz na myśli bo to cena najtańszego auta jakie można kupić (nowego).


[smiech]
Robi się coraz ciekawiej, jak najwięcej "SPECMERCÓW" co instalują gaz za 600zł, kiedy dobry reduktor kosztuje 400zł. To zostają jakies 200zł na resztę, a butla wirtualna chyba jest w tej instalacji?!?
POWODZENIA! [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 9:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr gru 29, 2004 6:59 pm
Posty: 5
Witam
Moje W-140/S350TD(wersja full) spala teraz(zima) 12l ON.
Zaręczam,że lepszej maszyny do dzisiaj nie wynaleziono.
Nie wiem skąd opinia się wzięła,że 350TD ma kiepski silnik.Absurd.
Owszem dla srałków wyczynowców się nie nadaje .
Ale biada każdemu na trasie
Ma przejechane 200tkm servisowany w Niemczech ,tutaj u nas już nikomu z miejscowych fachowców w ASO nie ufam.Co podjechałem na przegląd
to mi coś zepsuli.
Fachowcy w niemieckim ASO na podstawie bogatych doświadczeń stwierdzili,że bez naprawy widzieli ten silnik po 1 mln km.
i co ciekawe nie wymagał naprawy głównej.
I ostrzegali mnie przed nowymi Mietkami i ich super wynalazkami .
Mają przy nich pełne ręce roboty.
Tezę tą potwierdza w Interii pani która dała 0,5 mln PLN za nowego SL
i 101 dni autoa spędził w warsztacie,nie mówiąc o tym jak ją w ASO potraktowali (sądy itd).Polecam lekturę tego artykułu.
Już przymierzałem się do nowego,ale chyba sobie na razie odpuszczę.
Tego co mam na razie nic w świecie motoryzacji powszechnej nie jest w stanie przebić.
Każdemu życzę żeby miał szczęście trafić na taki niezawodny egzemplarz jak mój.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 12:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
No to wlałeś mi trochę optymizmu w serce. W140 z tym silnikiem jest jedynym modelem na który zamienię swoją kupetę( ze względów finansowych bo do gazu mam obrzydzenie), a po lekturze tego wątku już zaczynałem wątpić. [ok]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 9:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Moim zdanie to usterki tego motoru biora sie z tego ze S-klasse z tym silnikiem nie jest za szybkie a niektorzy chca tym autem szybko jezdzic-i wtedy moize siasc głowica albo sprezarka......Fan W-140 moze zapodaj jakies foty swojego czołgu? [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 11:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Fan W-140 pisze:
(..)
Zaręczam,że lepszej maszyny do dzisiaj nie wynaleziono.
(..)
Ale biada każdemu na trasie

[hehe][zlosnik]
.. aby na pewno kazdemu? [hehe]

Cytuj:
Każdemu życzę żeby miał szczęście trafić na taki niezawodny egzemplarz jak mój.

I o to chodzi. Znajdz w PL zadbanego diesla w tej budzie..
A opinie o awaryjnosci 350TD maja potwierdzenie w praktyce, niestety.

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 11:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Stawros pisze:
No to wlałeś mi trochę optymizmu w serce. W140 z tym silnikiem jest jedynym modelem na który zamienię swoją kupetę( ze [ok]

Stawros, nie ma co sie bac V8, naprawde.
Moj SEC potrafi w trasie spalic 9l przy 110, norma to 10/100. I wcale nie wloke sie jak staruch w agonii [hehe]
Obrazek
Jesli 350TD pali nawet i 12 l ON, to cena Pb juz jest wlasciwie rowna ON. A samochody klasy w140 to sa auta na trase, do wygodnego podrozowania.. i wtedy spalanie V8 jest akceptowalne. I porownywalne z dieslem [zlosnik]
Nie badz mientka faja, kupuj w140 najlepiej z M120 [ok]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 11:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MERCEDES 4 EVER pisze:
Moim zdanie to usterki tego motoru biora sie z tego ze S-klasse z tym silnikiem nie jest za szybkie a niektorzy chca tym autem szybko jezdzic-i wtedy moize siasc głowica albo sprezarka...... [oczko]

A moim zdaniem stad, ze:
1. Ten motor jest za slaby dla tej budy, tak jak M103 3.0 dla w126 - to jest jakas nieudolna proba pogodzenia ognia z woda [hehe] Skoro jest za slaby, to znaczy ze pracuje na granicy swoich mozliwosci i to prawie non stop
2. Sprezarka to taki wynalazek, ktory nalezy odpowiednio traktowac. Czyli mamy tu do czynienia z niewiedza uzytkownikow; to samo sie tyczy np. V8, jego tez trzeba odpowiednio traktowac, to bedzie dlugo i bezawaryjnie sluzyl..
3. Serwis samochodu.. wbrew pozorom dosc wazna rzecza jest np. rodzaj plynu chlodzacego, ktory uzywamy. Niewlasciwy (pomijam uzywanie wody, to juz totalna rzezba w gownie) powoduje prace silnika w warunkach nie do konca przewidzianych dla niego, co sie skonczyc moze przegrzaniem motoru.. ze plyn nalezy co jakis czas wymieniac to chyba nie ma co wspominac - jak i fakt, ze sporo ludzi jezdzi na nim wiele sezonow, bo ma dobry kolor [zlosnik]
To samo sie tyczy oleju w silniku (i w ASB, i w moscie..)
Tak jak np. glupich wycieraczek [zlosnik], i wielu innych drobiazgow, ktore w efekcie powoduje, ze auto powoli sie degraduje.

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 12:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr gru 29, 2004 6:59 pm
Posty: 5
Witam
Pozwolę sobie kontynuować wątek dla dobra ogółu.
Jest taka ulica w Polsce gdzie co drugi ma S-klasę
Poprosiłem przed chwilą moich sąsiadów o zrobienie wspólnej fotki z naszymi W-140.Na wspólnym zdjęciu widzimy 350TD,600 i 280 z gazem.
I nie są to wynalazki w stylu "Merc W 107" ,że za 23 tyś możesz kupić takie auto (bez urazy).No bo jeśli tyle za niego chcesz zapłacić to auto te nie może jeżdzić i Panie Boże broń przed takim zakupem.
Jesteśmy użytkownikami od dłuższego czasu więc wiedzę o nim otrzymujecie z pierwszej ręki.
Po pierwsze:
Model ten wyznacza w świecie motoryzacji kanon luksusu i należy je traktować jako piękno skończone.Myślę,że model po nim nie ma już tej gracji.
Oznacza to też,że żadnego domorosłego garażowca nie można dopuścić do tego cacka.
Mam też wątpliwości czy w Polsce jest choć jeden warsztat potrafiący właściwie servisować te auto.Doświadczenie moje i moich sąsiadów mówi,że NIE!!!
Przypuszczam,że moi adwersarze mieli do czynienia ze składakami stąd te śmieszne opinie.
Po drugie:
Wszelkie tuningowania tego wozu są nieporozumieniem dotyczy to zwłaszcza gazu.
Te auto skierowane jest do tej grupy użytkowników,która nie pyta się o cenę paliwa i co ważne nie świruje na drodze.
Podjeżdżanie tym modelem pod supermarket na zakupy w Europie czy USA jest nietaktem.
Po prostu z autem tym wiąże się pewien wzorzec zachowań.
Po trzecie:
Odnośnie spalania.Przy odrobinie rozsądku czytaj:do 100km/h nie spali więcej jak 7-8l.No ,ale kto go ma wsiadając do tego pancernika.
W tym miejscu muszę stwierdzić,że przy 170-200km/h z tempomatem pod górę na autostradzie spali nawet 18l.
Podsumowując.
Mnie to auto służy do przemieszczania się na długich trasach nie jestem już młodzieżowcem więc jakoś nie spieszno mi na tamten świat .Nie mam ołowianej nogi.Tutaj delektuje się jazdą.
Ma ono za zadanie dowieżć swojego kierowcę w komfortowych warunkach.
Wywiązuje się z tego znakomicie.
Nie chcę tu zanudzać,ale jeszcze raz powtórzę i nie będę tu odosobiony:
W historii współczesnej motoryzacji jest to jedno z najbardziej udanych aut w przedziale komfort.Do dzisiaj jest niedoścignionym wzorem dla innych marek.
Oczywiście wyraziłem tutaj swoją opinię, a z tzw. gawędziarstwem nie ma to nic wspólnego.

Powiem tak: Po tym aucie może rajcować mnie już tylko MAYBACH

Pozdrawiam


Dołączam świeżą fotkę
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1104406201_22.jpg


Ostatnio zmieniony czw gru 30, 2004 2:14 pm przez Fan W-140, łącznie zmieniany 5 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 12:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Fan W-140 pisze:
Witam
Pozwolę sobie kontynuować wątek dla dobra ogółu.
(...)
I nie są to wynalazki w stylu "Merc W 107" ,że za 23 tyś możesz kupić taki auto (bez urazy).No bo jeśli tyle za niego chcesz zapłacić to auto te nie może jeżdzić i Panie Boże broń przed takim zakupem.

Pozwole sobie (dla dobra ogolu, ale i Twojego) wyjasnic, ze Merc107 podal te cene dla przykladu, a nie z zachwytu. Mowiac inaczej, mowicie o tym samym - jesli chodzi o zwiazek ceny ze stanem auta [hehe]

Cytuj:
Przypuszczam,że moi adwersaże mieli do czynienia ze składakami stąd te śmieszne opinie.

Kolejne wyjasnienie: Twoi adwersarze mieli i maja na mysli glownie silnik - zaden sie nie przyczepil do nadwozia [hehe]
A propos: ja i tak wole w126, ale w140 to ladne auto.

Cytuj:
Odnośnie spalania.Przy odrobinie rozsądku czytaj:do 100km/h nie spali więcej jak 7-8l.No ,ale kto go ma wsiadając za tego pancernika.
W tym miejscu muszę stwierdzić,że przy 170-200km/h z tempomatem pod górę na autostradzie spali nawet 18l.

Tyle samo pali moje V8.. wiec 350TD to zadna rewelacja. Wolalbym miec pod maska M119, ktore powinno miec nawet nieco mniejszy apetyt na Pb niz M117. Bo tak naprawde dopiero posiadajac taki (M119/M120) silnik w tym nadwoziu ma sie 100% satysfakcji z jazdy.. czasami trzeba wyprzedzic 2-3 TIRy na raz, z V8-ka robi sie to wciskajac pedal (i to wcale nie do konca), z dieslem trzeba pobawic sie w Napoleona, i nieco w Pytie [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 12:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Fan W-140 pisze:


Bez obrazy (lepsze byle jakie felgi dedykowane dla zimówek niż zmiany kapci co rokNie boisz sie ze te polonezowskie felgi nie utrzymają tej wagi ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 1:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Również uważam , że te felgi są fatalne mimo , iż mam podobne .
Szukam 8 ramiennych .

Poza tym nie rozumiem nagonki na silnik 3,5 .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 1:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Wika pisze:
Również uważam , że te felgi są fatalne mimo , iż mam podobne .
Szukam 8 ramiennych .

Poza tym nie rozumiem nagonki na silnik 3,5 .


ja tam nie widzę nagonki ... po prostu bylo parę krytycznych uwag i tyle. Widocznie cos w tym jest, skoro głowica 350TD jest mniej odporna na głupich użytkowników niż iinne silniczki

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 1:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Wiesz co JareG moim zdaniem to twoje Sec to ma chyba odłączone ze 4 cylindry albo cos bo za mało pali [zlosnik] chyba musisz go wysłac do fabryki zeby go zbadali ! cos z nim nie tak!!!!!!Oczywiscie nie neguje ze tyle pali-jak tak mowisz to ok i tylko sie cieszyc ze ma tak mały apetyt.....Ale niestety nie wszytkie S klasse tyle pala,,,zobaczcie ile 140 jest w ogłoszeniach z gazem. gdyby one paliły 9 czy 10 litrow to nikt by tego nie zakładał! a dlaczego załozył? bo pali z 15 albo lepiej.Wynik SREDNIEGO zuzycia paliwa w np 500SE 140 na poziomie 10-11 uwazam za nieosiagalny!Przeciez to automat klima i ciezkie auto.....Moze w trasie po autostradzie cos by wyszło koło tego,ale tak to nie ma szans.JareG mam jeszcze pytanie -jak dokładne sa wskazania zuzycia paliwa w/g tego kompa?-zgadza sie z wyliczeniami spod dystrybutora? czy to dwie rozne rzeczy????????? Ogolnie 140 podoba mi sie własnie za swoja czołgowa stylistke i masywnosc.Ladne auto i silnik ten uwazam za dobry do normalnej jazdy po naszym kraju bez autostrad i zakorkowanych miastach.Podaje przykład jechałem scorpio 2,0 16V w de po autostradzie 650 km i srednie zuzycie 6,3(komputer) w kraju zaraz zuzycie wzrosło do koło 8,5-jazda poł na poł miasto i taka "trasa" to juz 11.Wiec nie wyobrazam sobie zeby 560 SEC mozna było sobie niepilnujac sie osiagnac na codzien 11 ltr.Zrszta co to za przyjemnosc cisgle patrzec jak naciskac gaz zeby mało spalił?Diesel w takiej linuzynie ma takaz zalete ze jak ktos nie bedzie chciał jezdzic bardzo szybki to mało spali i tyle....A takim autem trzeba jezdzic wolno zeby sie ludziska pozadnie napatrzyli i widzieli choc raz w zyciu ładne auto a nie sam plastik! [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl