MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 24, 2006 12:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Sprawa wygląda tak że nie działa mi regulacja podciśnieniowa świateł, zacząłem więc szukać. Po nitce do kłębka, niemiłosiernie umorusany (po łokcie) znalazłem przyczynę (tak mi się wydaje). Jest nią zawór recyrkulacji spalin, który po prostu puszczami gdzieś podciśnienie bokiem, tzn zasysa powietrze. Robi to perfidnie, bo nie cały czas. Gdy odłączam sterujący nim elektrozawór- podciśnienie wraca i wszystko co z nim związane działa.
Mam więc takie pytanie- czy jeśli odłącze sterujący nim elektrozawór, czyli odłącze podciśnienie to nic się nie będzie pierniczyć i czy nie rozwali mi to czegoś?
Zawór mam zamiar wymienić ale nie w tej chwili, a regulacja świateł to przydatna rzecz.

Wszelkie uwagi miło widziane.

PS Czy elektrozawór sterujący zaworem recyrkulacji :lol: się wogóle kiedykolwiek zamyka w czasie jazdy?

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 1:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Szkoda, że jak zawsze brakło informacji JAKI TO MODEL :-?

Zakładam, że któryś z tych wcześniejszych - jest to bardzo popularna usterka. Układ recyrkulacji włącza się po 100 sekundach od uruchomienia silnika przy położeniu pedału gazu mniejszym niż 15 stopni od mocy maksymalnej i obrotach pomkiędzy 1000 - 3300. (to tak bez szczegółów)
Jak odłączysz nic się nie stanie, ale raczej błąd w komputerze się pojawi.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 11:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Dzięki za informację :)
Tak jak napisałeś jest to model 312D z 95 roku
Rozumiem że układ ten ma za zadanie zmniejszyć emisję zanieczyszczeń?
Można zamiast odłączać elektrozawór, zatkać przewód podciśnieniowy ;) i wtedy komp nic nie powinien wykryć

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 10:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
MAm jeszcze jedno pytanie co do kontrolek, które zapalają się po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję, część z nich gaśnie po chwili, część po odpaleniu silnika, ale nie w tym rzecz. Chodzi mi o to że jedna kontrolka wogóle się nie zapala, jest to kontrolka poziomu cieczy chłodzącej, sprawdziłem -żarówka jest sprawna, czy tak powinno być?
W zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy jest czujnik poziomu cieczy, mimo wyjęcia go i odłączenia od przewodów, kontrolka nie zapala się. Czy to wina instalacji elektrycznej, a może czujnik jest trafiony?

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 7:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Zawór kupiony (700 zł w plecy :-? ), założony, ładnie się otwiera i zamyka, podciśnienie działa [zlosnik]

Pojawił się natomiast kolejny problem.
Zwykle Sprinter idzie "jak burza", ale czasem dostaje "zamuły" :roll: i nie ciągnie przy wyższych obrotach, po prostu nie dostaje tego kopa na końcu obrotów i jego max prędkość to jakieś 80 km/h.

Nie wiem co to może być, podejrzewam turbo-sprężarkę. Może jakiś czujnik?

Jeżeli nikt nic nie poradzi to trzeba będzie do ASO jechać, a to zabooooli :cry:

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 7:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
A na postoju się wkręca na obroty?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 17, 2006 11:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Szczerze mówiąc to nie sprawdzałem.
Ale pomaga mu jak się stanie, zgasi silnik za kolejnym odpaleniem działa już normalnie.

Zauważyłem jeszcze że podczas tego "spadku mocy" minimalnie lepiej przyspiesza gdy dodaje się sukcesywnie gazu niż gdy się go wciska w podloge od razu.

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 9:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Dyskutuję sam ze sobą [zlosnikz]
Błąd i przejście w tryb awaryjny nadal występuje.
Na diagnostyce zostały skasowane błędy, wyregulowana dawka paliwa. Błąd się dalej pojawia, związany on jest z pompą paliwową. Mechanik chciał od razu wyciągać pompę i wysyłać ją gdzieś tam do naprawy, ale jakoś mi się to nie uśmiecha.

Spięte na stałe visco raczej chyba nie powinno powodować błędu?
Aha z tego wszystkiego znowu zrobił się burdel w podciśnieniu i gdzieś przecieka - odciąłem nieszczelny obieg.

Pieprzona elektronika! :evil:

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl