MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 2:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nie wkreca sie
Post: czw wrz 07, 2006 12:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
Witam kolegow.Dawno o nic nie pytalem,czas to nadrobic.Mam problem,w moim 300 ce.Autko sie wkreca tylko do 4-4,5 tys obrotów na za kazdym biegu.Została wymieniona sonda i zrobiona analiza.Wszystko idealnie.Autko chodzi tylko na benzynie.Gdzie mam szukac problemu?Mechanicy w moim miescie stwierdzili,ze to wina skrzyni.Wiem to z doswiadczenia,ze to na bank nie skrzynia.Zablikuje go w polozeniu 2 gdzie powinien ciagnac do konca 2 a on kreci tylko do 4,tak samo na 3 i na D.Maksymalna predkosc jakas moge teraz uzyskac to 150.Troszke mi przymalo przy jego spalaniu.P.S.Chcialem sie go pozbyc i kupic cos innego.Oglądalem Alfa Romeo 166,Audi A6 i Bmw 5.Zostaje jednak przy 124,nie rownaja sie z tym autem.To cos wiecej niz tylko samochod.....Pozdrawiam.P.S. 2.Dodam ,ze silnik to m103.

_________________
MB W140 S 500
MB W124 250 D stan idealny sprzedam
CCCO 200 20V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 1:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
karabin932 pisze:
Dodam ,ze silnik to m103

Wg mnie to jak się nie wkręca (czyli co? przy 4,5 - zaczyna przerywać, lepiej to opisz) to:
1. Za mało paliwa
2. Za mało powietrza
3. źle dobrana mieszank w/w ale to sprawdziłeś


ad1. filtry paliwa, akumulator paliwa, pompa paliwa, wtryski
ad2. filtr powietrza, przepływomierz
przepływomierz to jest zagwozdka, gdyż w tym modelu steruje on też ilością paliwa (mechanicznie), w środku jest co się popsuć

To tyle moze inni koledzy przybliżą jak sprawdzić poszczególne elementy i czy moja dedukcja jest poprawna.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 3:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
Wkreca sie na 4,5 i zaczyna szarpać taj jakby chcial a nie mogl.To daliscie mi zagwozdke.Maja cos podcisnienia do tego?Musze zrobic z nimi porzadek bo nie sa ok.Dzieki za pomoc i czekam na dalsze sugestie

_________________
MB W140 S 500

MB W124 250 D stan idealny sprzedam

CCCO 200 20V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 4:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Możę dostawać za mało paliwa przez brudny filtr przy pompie .Jest też malutki filterek na wejściu przewodu metalowego paliwa w rozdzielacz paliwa.Trzeba odkręcić tą rurkę i on jest w środku w tulei w którą wkęcana jest rurka.
Poza tym sama pompa paliwa może być niewydajna.Inna sprawą może byc elektroniczne sterowanie parametrami ukladu wtryskowego.Moim zdaniem gdyby to byla wina skrzyni to silnik pracowal by dobrze natomiast nie ciagnęła by skrzynia.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
stanleym126 pisze:
wina skrzyni to silnik pracowal by dobrze natomiast nie ciagnęła by skrzynia.

Przetłumaczę:
Obroty by rosły, a samochód by nie przyspieszał. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
karabin932 pisze:
Wkreca sie na 4,5 i zaczyna szarpać taj jakby chcial a nie mogl

Wybitnie czegoś mu brakuje...
karabin932 pisze:
Maja cos podcisnienia do tego?

Z tego co wiem bardzo ważne są przy wolnych.
A przy wysokich?
Przepustnica otwarta na maksa, przepływomierz w dół - no powietrze zamiast przez przepływkę śmiga bokiem - mało paliwa.
Raczej może mieć wpływ, ale na pewno byś to odczuł na wolnych.

Ale porządek trzeba mieć zawsze. podcisnienie to jeden z niewielu czynników sterujących silnikiem. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
stanleym126 pisze:
Inna sprawą może byc elektroniczne sterowanie parametrami ukladu wtryskowego


O tym zapomnij - nie ma czegoś takiego. Wtryski otwierają się przy stałym ciśnieniu paliwa, dalej to w zależnosci ile powietrza tyle wahy (elktroniki między tym nie ma) - przepływomierz opisywałem wyżej.
Elektronika może sobie sterować do 3kobr/min - regulator obrotów.
U mnie M104 jeszcze są zmienne fazy rozrządu.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Nie będę kładł głowy pod topór czujników w celu ustalenia parametrow właściwego stosunku miszanki paliwa do powietrza czyli 14,75:1, aponadto steruje przekaźnikem pompy paliwa itd.Więc na pewno jest jakiś wplyw elektroniki w M 103 na pracę silnika i ja nie twierdzilem że to ona jest na 100% winna.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 5:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Ja wiem, ze elektronika załacza pompę, regulator, cut-off ...
Mówimy o obrotach >4kobr.
JEST TO WTRYSK MECHANICZNY i nad stosunkiem, o którym piszesz czuwa metalowe ramie z takim kółkiem na końcu, gdzie jak powietrze szybko płynie to wyhyla się w dół i tym samym dozuje więcej wahy.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 7:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Zauważyłem ,że wycięło mi kawałek tekstu na początku poprzedniego postu.
MZA ja wiem co to jest przepływomierz i klapa spiętrzająca i całe pozostałe oprzyrządowanie wtrysku mechanicznego i co z czym sie je,tylko akurat nie wiem dlaczego mialaby to być wina plytki spiętrzającej i wogóle przeplywomierza,chyba,że czujnika położenia klapy,albo jej potecjometru.sam nie wiem.W każdym bądź razie ja ten problem widzę inaczej,a z tym systemem wtrysku mam juz 6 lat doświadczenia.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 8:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Dolny Śląsk
A czy w położeniu P dzieje sie to samo na wysokich obrotach? czy tylko podczas jazdy?

_________________
Mercedes-Benz W126 500se 1986r "Miecio"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 12:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
W polozeniu na P wkreca sie do konca.Troche mi koledzy podpowiedzieli.Przeanalizuje to wszystko.Filtr paliwa mam ok.Zobaxze ten maly przy rozdzielaczu.Najpierw sprawdze rzeczy mechaniczne a potem bede szukal w elektronice jesli to nic nie da.Widze,ze duzo tu jest osob,ktore znaja sie na temacie.Prosze jeszcze o jakies pomysly,bede walczyl.Pozdrawiam.

_________________
MB W140 S 500

MB W124 250 D stan idealny sprzedam

CCCO 200 20V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 7:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
stanleym126 pisze:
wina plytki spiętrzającej i wogóle przeplywomierza,chyba

Oczywiście nie samej klapki. Mówię o całości. Potencjometr moze być winny. Dla mnie przepływomierz w KE to nie jest tylko klapka na ramieniu, ale takze to co ramię naciska w rozdzielaczu wtrysku.
Róznica miedzy elektronicznymi wtryskami a KE jest taka, że w elektronicznym wtrysku przepływomierz daje sygnał kompowi do sterowania wtryskami - w KE tego niema, w KE mechanicznie jest dozowana ilośc paliwa. Większość elektroniki o której piszesz jest jednak dla wolnych obrotów.

Tak czy inaczej kolega w pewnym momencie będzie musiał zdjąć przepływomierz wraz z rozdzielaczem wstrysku i go sprawdzić (to jest całość). Nie dam instrukcji jak to zrobić, bo tego nie robiłem, ale wiem, że mozna sprawdzić ścieżki potencjometra, sprawdzić membramę, która moze pęknąc no i umocowanie gumy pod spodem.

karabin932 pisze:
W polozeniu na P wkreca sie do konca

A jaką moc potrzebuje aby w postoju się wkręcić? bardzo małą, więc nie potrzebuje dużo paliwa/powietrza. na pewno mówi nam to, że nie sfiksował jakiś ogranicznik obrtów, jęzeli by był. <br>Dodano po 17 minutach.:<br> Znalazłem jeszcze informacje co jest odpowiedzialne za skład mieszanki w pełnym zakresie:
Odpowiedzialna za regulację w całym zakresie obrotów jest mała czarna kostka przykręcona do rozdzielacza od tyłu, od strony akusia, z dwoma kabelkami. Po jej odkręceniu widać na jej powierzchni śrubkę na malutki imbus, to ona odpowiada za wstępne napięcie sprężyn tłoczków w rozdzielaczu paliwa, a tym samym za wielkość dawki wtrysku.Są określone przez producenta parametry jej ustawienia na podstawie pomiaru ciśnienia w komorach rozdzielacza, jednak w niewielkim stopniu, ok 1/4 obrotu można sobie poeksperymentować.
[pobrane z mb.org - od kolegi Gerri] <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
stanleym126 pisze:
W każdym bądź razie ja ten problem widzę inaczej,a z tym systemem wtrysku mam juz 6 lat doświadczenia.

Nie neguję twojego doświadczenia.
KE bez elektroniki to K. KE może pracować w trybie awaryjnym (dla znormalizowanych warunków). Elektronika wprowadza jedynie korektę, ale myślę że nawet w trybie awaryjnym powinien się wkręcać powyżej 4,5 kobr. Dlatego ja bym szukał uszkodzeń mechanicznych wtrysku (myślę tu o przepływomierzy wraz z rozdzielaczem).

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 9:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Ta czarna kostka o której pisze MZA to jest elektrohydrauliczny regulator ciśnienia paliwa.Gdyby ktoś chcial go odkęcać to trzeba uważać na dwa maluteńkie oringi ktore go uszczelniaja z obudową przepływomierza.Jak spadną to raczej nie można będzie ich znaleźć <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Ta czarna kostka o której pisze MZA to jest elektrohydrauliczny regulator ciśnienia paliwa.Gdyby ktoś chcial go odkęcać to trzeba uważać na dwa maluteńkie oringi ktore go uszczelniaja z obudową przepływomierza.Jak spadną to raczej nie można będzie ich znaleźć.
Ponadto w trybie awatyjnym KE-J na zimnym silniku nie odpali lub bądzie to trwało długo.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Zreasumujmy:
1. W pierwszej kolejnosci sprawdzamy wszystkie filtry
2. Robimy porządek z podciśnieniem
To podstawa.
Nikt nie pisał nic o elekryce (świeczki, przewody, kopułka, palec)...
Stare świeczki moga powodować takie dławienie...koszt zmiany żadden.
Jeżeli dalej sa problemy:
To masz wymienione bardzo dużo czynników w tym wątku. Ale po kolei.
Nic nie pisałeś jak samochód sprawuje się na wolnych ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 2:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
Na wolnych chodzi rowniutko.Wariuja mu czasami obroty ale to stabilizatora wolnych obrotow,potrafi sie zaciac.Swieczki mam nowe i kopułke.Przewody tez sa ok.Polamal mi sie taki czujnik w glowicy,tu od strony chlodnicy,wchodza do niego dwa wezyki na podcisnienie.Od czego on jest?Robie porzadek z podcisnieniami i sprawdzam ten filterek.Jezeli nie pomoze bede dalej pytal.Dziekuje za wszystko.Teraz przynajmniej wiem gdzie szukac.W szczegolnosci dziekuje Mza.Reszta kolegow tez mi bardzo pomogla.Napisze o efektach.

_________________
MB W140 S 500

MB W124 250 D stan idealny sprzedam

CCCO 200 20V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 01, 2006 4:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
Witam wszystkich.Na jakis czas zostawilem swojego Mb poniewaz kupilem inne auto i musialem sie niz zajac.Po dlugiej walce i kombinacjach sprobowalem jednej rzeczy.Mianowicie....odpiolem kabelki od tej czarnej kostki znajdujacej sie z tylu wtrysku,tam od strony akumulatora.Samochod oszalal,wkreca sie do konca a co najwazniejsze bardzo plynnie i szybciutko,tak jak byc powinno.Niestety spadly mu obroty,trzyma okolo 600 czy na P czy na D.Na zimnym i na cieplym silniku.Ciezko mi go odpalic jak stoi cala noc.Co z tym teraz zrobic?Co moze byc walniete?Ta czarna kostka?Czy cos co nia steruje?Co mam wymienic?Dziekuje wszystkim za pomoc,pomogliscie mi.Temat nie zostal do konca zwalczony ale juz wiem gdzie szukac.Pozdrawiam

_________________
MB W140 S 500

MB W124 250 D stan idealny sprzedam

CCCO 200 20V ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl