MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 11:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 10, 2006 9:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 16, 2006 11:48 am
Posty: 80
Lokalizacja: Warszawa
Witam Wszystkich z MB/8 !!! :)

Najpierw opisze problem ...

Jak dluzej postoje na skrzyzowaniu, to spadaja obroty, silnik zaczyna sie trzasc, i mi zgasnie ...

No i jak przejade sie wolno, tak okolo 40-50 km/h, to mi po jakims dystansie sie zadlawi, i tez zgasnie ...

Szukalem problemu na forum, i Panowie pisza o powietrzu, i koniecznosci wygiecia rur ... ale ktorych ... gdzie ... ?

Pomoze mi to ... ? Prosze o pomoc ...

_________________
- W201 - Wrzesień 1988 - 2.0 B+G - 300 tysiecy na liczniku - cel - drugie tyle


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 10, 2006 9:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wygiecie rur, to byloby jakiby gasl ci podczas wzucania luzu np. podczas dojazdu do swiatel. Ty masz poprostu zle wyregulowane wolne obroty/mieszanke. Jedz poprostu do gazownika niech to ustawi.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 11, 2006 1:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
and6412 pisze:
Ty masz poprostu zle wyregulowane wolne obroty/mieszanke. Jedz poprostu do gazownika niech to ustawi.

Dokładnie [zlosnik]
Jak znam życie to PAN gazownik nawet nie wspomniał aby po każdej wymianie filtra powietrza doregulować wolne obroty?!? [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 4:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
znając życie i tych wszystkich naszych "fachowców" od gazu to nie mają pojęcia o zasadzie pracy silnika... ja swoje podboje z gazem jak zaczynałem to jak "fachowcy" słyszeli hasło: "mercedes" to nagle woda w usta i ze oni tego nie robią i że sie nie znają itd cały worek wymówek!!!!

pytanie jest proste!!!
jak zachowuje się na benzynie????
jeśli na benzynie bedzie dzialac OK to na gazie tez powinien... benzyna wiele błędów (usterek) wybacza i np taki KE-Jetronic potrafi w połowie niesprawny chodzić i lajkonik nawet nie będzie wiedział że coś jest niesprawne!!!!!
Gaz niestety nie wybacza!!!!
Tutaj jak jest coś niesprawne od razu to odczujesz...
podam kilka przyczyn za niskich obrotów:
- za wolne obroty ustawione (regulatorem i parownikiem) to trzeba jedno i drugie ustawic żeby było OK
- zapchany filtr gazu
- nieszczelnosć przepustnicy - niedomyka sie (ssa za duzo powietrza na biegu jałowym przez co zadławia się powietrzem)
- ogólnie "dziura" w układzie ssącym tzw lewe powietrze... nawet nie wiesz ile lewe powietrze może namieszać...

Na twoim miejscu zdjąłbym filtr powietrza i zobaczył stan wszytskich wężów gumowych... może któryś pękł bądź spadł...
To co mówisz sugeruje mi jeszcze regulator wolnych obrotów... Może się zaciął??? i nie podaje powietrza????
Jednym słowem za mało powietrza dławi silnik i za dużo czyni to samo :)
A więc rękawy w górę o do roboty!!!!
życze sukcesów a w razie pytań masz forum :)

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 5:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jesli na wężu doprowadzającym gaz do mixera nie masz krokowca to odkręć śrubę zaworu o jakies pół obrotu do pelnego obrotu.Obroty powinni się zwiekszyc i silnik powinien równo pracować i nie gasnąć.jeżeli to nie pomoże to może byc lewe powietrze,szczególnie sprawdzić trzeba gumową odmę idącą od dołu przepustnicy do regulatora wolnych obrotów, a nie wykluczam ,iż on jest uszkodzony.Trzeba równiez sprawdzić czy klapa spiętrzająca jest dobrze wyregulowana.
Pogorszenie równości wolnych obrotów może byc spowodowane również zatankowaniem marnej jakości gazu.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 16, 2006 11:48 am
Posty: 80
Lokalizacja: Warszawa
Nareszcie, jestem na MB/8 po dlugim tygodniu, a wiec...

Szanowni Forumowicze, dziekuje za odpowiedzi, kiedys bylem u gazownika, tego ktory zakladal gaz do niego, i powiedzial ze ten samochod on zna, i tak ma...

On jeden miesiac bedzie chodzil dobrze, drugi zle, i koniec...

No i powiedzial, ze powinienem dac stabilizator obrotow, a ja nie chce nic takiego pakowac, no chyba ze to sie okaze konieczne...

Wolne obroty mi wyregulowal, ze na gazie mam 1100, ale to i tak nie pomaga... filtr rowniez wymieniono...

No i teraz pytania laika -
- gdzie jest przepustnica ... ?
- uklad ssacy i lewe powietrze ... ? jak to sprawdzic ... ?
- jaka klapa spietrzajaca ... ?

Prosze o cierpliwosc, oraz dziekuje.

_________________
- W201 - Wrzesień 1988 - 2.0 B+G - 300 tysiecy na liczniku - cel - drugie tyle


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
zmien gazownika ;-) Serio.

-ciezki mi wytlumaczyc gdzie jest przepustnica ( w ukladzie dolotowym/ssącym, to taki tynks ktory przymyka przeplyw powitrza)
-nie przychodzi mi do glowy zaden inny sposob, jak sprawdzac wizualnie wszystkie łączenia po koleji.
-klapa spietrzajaca czyli przepływomierz wyglada tak (dokladnie to chodzi o ten okragly tależyk):
ObrazekObrazek
Musi byc idealnie prosta, ale ona akurat do jazdy na gazie nie ma nic, za to jest bardzo wazna do jazdy na benzynie.

Cierpliwosc mam, ale powiem szczerze (naprawde bez urazy), że jak nie wiesz gdzie jest przepustnica to nie poradzisz sobie sam z problemem. Oczywiscie wszystkiego mozna sie nauczyc, tylko pytanie czy ci sie chce i czy masz czas??

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
krokowy odłącz może pomoze
pozr.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 11:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
spróbuj jeszcze tak:
odłacz krokowy i zdejmij odmę a pozniej jeden wylot z odmy podlacz do filtra powietrza a drugi zatkaj na stałe (takie rurki dostaniesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym i pytaj do cienkocienkiego ;) ... powinno pomoc ale to jest eliminacja w tym momencie krokowego i calej elektroniki czytaj silnik bedzie chodzil w trybie awaryjnym...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 8:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jarecki ... jakiej elektroniki ???!!! [zlosnik]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 11:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
no jesli nie chodzi krokowy to co reguluje wolnymi obrotami???
nic!!! chodzi w trybie awaryjnym!!!
i ciezko bedzie odpalic a jak juz to obroty bedzie trzymal dopiero na cieplym silniku...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl