MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 6:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szeroka listwa
Post: ndz gru 31, 2006 2:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Oto kilka zdjęć jak wygląda W124 '90 pod szerokimi listwami. Dodam że auto przyjechało "tylko" na zmianę koloru bez śladów widocznej rdzy gdy było w całości
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00034.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00037.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00039.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00044.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00045.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00046.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00047.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 3:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Witam.
Kurcze, patrząc na te fotki zaczynam się bać o swoje auto... :-?

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578
'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698
"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 3:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Bardzo bolesne widowisko :x

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 4:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Co jakiś czas ktoś na tym forum twierdzi, że 124 było cynkowane w całości i od początku produkcji. Powątpiewać w to zacząłem w momencie, gdy zabrałem się za łatanie dziur w swoim, ale po tych zdjęciach widać, że to mit jakiś. Jeżeli ktoś może wskazać konkretne źródło gdzie stoi na białym czarno od kiedy cynkowano, które części itd. to ja poproszę, bo niewiernieję mimo, żem nie Tomasz.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 4:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
moj sedan z 87 wyglada podobnie, ale tylko dlatego ze mial ciezkie przejscia. Za to na kombi to rdza w 2 miejscach tylko na tylnych nadkolach. Potwierdza sie powiedzenie ze MB im starsze tym lepsze.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 5:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
jednak widac że ten samochod nie był konserwowany. Nawet 10letnia gwarancja na perforacje nadwozia zakłada regularne konserwowanie samochodu.

mój W124 tez na szerokoej listwie, po zdjęciu jej... miał tylko lekkie ogniska korozji wokół kanału na lewarek i to na wszystkich czterech [szalone] .
Jednak nei ma co winić fabryke za taki stan samochodu, ewidentnie zalecane jest "uzupełnianie konserwacji podwozia, oraz profili zamkniętych" - więc to raczej zaniedbania poprzednich właścicieli, niż wina fabryki.
Kwestia ocynku to już inna bajka, skoro nawet okulary jeżdzą zjedzone przez rudą - z W124 nie jest taka żle


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 6:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Niedawno kupowałem W124 200D 1986. Długo szukałem bo miał być tani (<5.000zł) i właśnie tego się bałem - z zewnątrz "podpicowany" czyli polakierowany i dobrze wyglądający a w zakamarkach..... Na szczęście dobrze trafiłem. Wszystko zgodne z VIN chociaż fatalny był stan wnętrza. Trochę rdzy i na prawdę małych dziurek było w prawej przedniej "ćwiartce" bo kiedyś ewidentnie była walnięta. Reszta... zdrowa. Dokładnie obejrzałem podwozie i poprawiłem gdzieniegdzie konserwację. Poza tym OK.
roadrunner pisze:
Potwierdza sie powiedzenie ze MB im starsze tym lepsze.
Wychodzi na to że ta opinia jest prawdziwa.
Marcin S pisze:
jednak widac że ten samochod nie był konserwowany. Nawet 10letnia gwarancja na perforacje nadwozia zakłada regularne konserwowanie samochodu.

Oczywiście bieżąca konserwacja to ważna rzecz.
Z doświadczenia wiem że ocynk zdaje egzamin dopóki nie było napraw blacharskich. W miejscach naprawianych rudy już żre zawsze. Przekonałem się na "własnej skórze" w ocynkowanym W126 - II seria. Tylni błotnik był walnięty (tak już kupiłem) i jest teraz "podżarty" więc chyba do wymiany. Podobnie w W124 żre tam gdzie był naprawiany. To daje do myślenia...

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 6:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
zobaczcie też ( od środka bagażnika ) na półkę tylną od dołu - trzeba włożyć głowę do bagażnika i się przekręcić o 180 stopni :) ja zobaczyłem niedawno że tam mam nawiększe ognisko rdzy ( juz jest dośc "miękkie " :) ) , pewnie dlatego że woda która się zbiera w bagażniku osadza się właśnie wewnątrz tego profilu zamkniętego .

pzdr

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Stomek pisze:
Oto kilka zdjęć jak wygląda W124 '90 pod szerokimi listwami. Dodam że auto przyjechało "tylko" na zmianę koloru bez śladów widocznej rdzy gdy było w całości


Nie strasz [oczko] - auto wygląda na pojazd po przejściach [szalone] - przynajmniej na drugim zdjęciu widać krzywą podłogę i ścianę progu wewnętrznego, a na przedostatnim widać ilość warstw farby i baranka na kielichu, co dla mnie swiadczy o jednym - było bite lub coś robione.
Co do koloru to chyba budyń? Zatem po budyniu spowdziewam się przebiegu min 600 000 km i uważam, że już sam przebieg dał się nieźle we znaki tej budzie, a jeszcze może po solance itp, to już w ogóle może być kiepsko.
Moje 124 było bite z przodu i z tyłu i rdza pojawia się tylko tam, gdzie oryginalna konserwacja pękła i nie zostało to zabezpieczone na czas.

airkomin pisze:
Co jakiś czas ktoś na tym forum twierdzi, że 124 było cynkowane w całości i od początku produkcji.


No właśnie ja też szukam jakiegoś info na potwierdzenie tej informacji i jeszcze nie znalazłem. Kiedyś sądziłem, że 124 nie jest ocynkowane, aż ktoś z tego forum stwierdził, że jednak było. Ale od kiedy nikt nie wie...

airkomin pisze:
Jeżeli ktoś może wskazać konkretne źródło gdzie stoi na białym czarno od kiedy cynkowano, które części itd. to ja poproszę, bo niewiernieję mimo, żem nie Tomasz.


Podłączam się do tej prośby.

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 7:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Nieźle pojedzona :o [szalone]
Pierwsza myśl to mimo wszystko, że autko po przejściach. Taki stan w W124 to IMHO wyjątek.

A ocynk ocynkowi nierówny.
Oglądałem BEZWYPADKOWĄ Astrę z 1997 roku (kombi) po zdjeciu tylnego zderzaka. Była skorodowana do cna, jeden wielki rudy syf.
Trzeba było wszystko wycinać bo spawać do czego i czego jusz nie było.

A jeżeli W126 w II serii czyli od 1985/6r. jest ocynkowane ( i to baaardzo skutecznie) to może w124 wraz z wejściem do produkcji załapało się na tą technologię? :roll:
Tylko, że W126 nawet zamęczone, zakatowane, ściorane i bite ciężko zobaczyć w takim stanie jak prezentowane W124. Chyba jednak o czymś to świadczy.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 7:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00047.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00039.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11675 ... C00044.jpg

dziury cos ala to to sie zgodze ze fabryka dala ciala.

POrazka.
Są tam takie szpilki do mocowania plastikowego ochronnego nadkola.
PO peewnym czasie od tych szpilek potrafi isc calkiem niezla rdza na nadkola. NO i efektem po dlugich latach sa takie JAPY. [szalone] [szalone]

Odnosnie ocynkowania, to mi sie wydaje ze 124ki mialy powloke fosforanowo-cynkow.(taki podklad)
TEraz odnosnie wytrzymalosci. JEsli blacha zostala gdizes zadrapana to na bank ocynk nie pomoze bo jak juz rdza idzie to kaplica ,ocynk mozna sobie w d..... ........
PO pewnym czasie te podklady antykorozyjne ulegaja zmeczeniu na skutek starzenia. Zalicza sie do tego wplyw temperatur. Np OD -30 do +60.
Karoseria wiadomo ze z blachy jest a ona troche sie rozszeza jakby niebylo (setne czesci ale zawsze). No i wtedy lakier musi sie rozciagac i kurczyc, czyli musi byc elastyczny, a po pewnym czasie traci swoje wlasciwosci'' elastycznosci'' no i wtedy powstaja mikropekniecia . A pozniej wiadomo [szalone] [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 8:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 25, 2006 4:03 pm
Posty: 55
Lokalizacja: dolny śląsk
Witam i współczuję, łeb mi pęka a widok ten potęguje ten stan [zlosnik] a na poważnie konkretnie zaniedbany.




Mercedes 124 300D 85 Automat obecnie
Wcześniej
123 200D '83
Mercedes 190 200E LPG '85
Audi 100 2,2E LPG '85
BMW 316E '81 :


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 10:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
widac ze auto bylo niezle zaniedbane :P jak wlasciciel nie zauwazyl peknietego dzwona ????:P

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 1:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
To 124 na zdjęciach to tak jak napisali przedmówcy musi być po mniejszych lub większych przejściach.
Ponadto jeśli jeździło w nadmorskim klimacie (np. NL, B, półn D) to mogło dołożyć mu trochę rudego.
Mało tego! Jeśli właściciel nie dbał o auto i np. go nie mył przez parę lat, to też rzutuje na trwałość powłoki lakierniczej.
Mialem już kilka sztuk 124, wszystkie z CH i żadna nie była bardzo pojedzona przez rdzę.
Tam dbają o auta, za brudne płaci się mandaty, drogi są inne i czym innym sypane.
Ponadto najlepsze W124 są z lat 90-93 i te rdzewieją najmniej.
E-klasa to już auto troche oszczędnościowe w porównaniu z tymi z lat 90-93 i rdzewieje bardziej.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 01, 2007 2:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jak ten biteks czarny to oryginał jest, to ja jestem ksiadz [zlosnik] Poza tym auto taksa-znaczy przebieg ze 600-1mln km przelotu,więc tez po yakim przebiegu powłoka na progach w nadkolu bedzi eod b\piachu i zwiru mozna uszkodzona/zuzyta-a rdza jak sie juz wda to koniec :-? poprostu zaniedbanie.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl