Wisko jest ok, w ogole wszystko jest ok

To, ze temperatura sie podnosi swiadczy najwyzej o tym, ze na dworze zrobilo sie cieplej. Sila rzeczy w korku temperatura sie podnosi bo warunki wymiany ciepla z otoczeniem sa marne a wiatrak na D nic nie nawieje bo obroty sa za niskie.
tomas pisze:
Co do obrotów to chodzi o to, że wtedy wiatrak siłą rzeczy kręci się szybciej i dlatego spada temp.
Twoje rozumowanie jest jak najbardziej sluszne i swiadczy o prawidlowej pracy wentylatora (oraz pompy wody, bo jej wydajnosc rowniez wzrasta z obrotami).
tomas pisze:
Tylko że ta temperatura powinna być w miarę stabilna
Temperatura powinna byc stabilna w tzw. warunkach ustalonych pracy silnika (inne sa podczas jazdy po autostradzie, inne podczas dlugiego podjazdu, inne podczas jazdy (stania) w korku a np. podczas jazdy w miescie te warunki caly czas sie zmieniaja (albo sie w ogole nie ustalaja). Wskaznik temperatury ma prawo "migrowac" od troche ponad 80 (83°C to temp. otwarcia termostatu) do 110°C). Gorzej jak temeratura spada ponizej 80°C, wtedy najczesciej stukniety jest wlasnie termostat, albo dochodzi do czerwonego pola bo wtedy wentylator nie spelnia swojego zadania. W opisywanym przez ciebie przypadku nie ma powodu do niepokoju a jak chcesz sie przekonac, ze sprzeglo wentylatora jest w porzadku to zrob prosty test: nagrzej porzadnie silnik na postoju (do 95-100°C - wiecej raczej ci sie nie uda i zwieksz obroty do 2500-3000 - bedziesz slyszal wyraznie halas wentylatora, temperatura zacznie spadac i gdy bedzie nizsza niz 85C to halas wentylatora stopniowo bedzie zanikal az sprzeglo sie rozlaczy.