MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 09, 2007 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Ostatnio zauważyłem (raczej w sumie trudno było nie zauważyć) stojąc w korku że rośnie mi temperatura i jest grubo ponad 90st. jak dam na N i dodam troszke gazu tak na 1000obr to spada od razu (jak się toczę to oczywuście też spada). W momencie szybkiej jazdy też jest wyższa. Czy to oznaka że pada wisko? Dodaję iż stan płynu ok, chłodnica raczej drożna. Czy może być coś z pompą wody?

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 7:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Temperatura napewno nie zmienia sie tak szybko, i jezeli mowisz ze wskazowka zmienia swoje polozenie w zaleznosci od obrotow silnika to moze cos jest nie tak z czujnikiem temperatury?

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 10:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
i znowu termostat.....

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 10:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Co do obrotów to chodzi o to, że wtedy wiatrak siłą rzeczy kręci się szybciej i dlatego spada temp. Tylko że ta temperatura powinna być w miarę stabilna, moje odczucia to wisko. Ale chciałem się upewnić. Termostat..hm, wymieniałem jakieś pół roku temu, może faktycznie się nie otwiera cały, będe musiał to sprawdzić.

p.s. Wczoraj goniłem z Częstochowy i w sumie tak autostradą z Opola jakieś 160-170km/h i było ok. Chyba to wiskoza pada. Dzięki za reakcję.

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)

Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 5:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wisko jest ok, w ogole wszystko jest ok :) To, ze temperatura sie podnosi swiadczy najwyzej o tym, ze na dworze zrobilo sie cieplej. Sila rzeczy w korku temperatura sie podnosi bo warunki wymiany ciepla z otoczeniem sa marne a wiatrak na D nic nie nawieje bo obroty sa za niskie.
tomas pisze:
Co do obrotów to chodzi o to, że wtedy wiatrak siłą rzeczy kręci się szybciej i dlatego spada temp.
Twoje rozumowanie jest jak najbardziej sluszne i swiadczy o prawidlowej pracy wentylatora (oraz pompy wody, bo jej wydajnosc rowniez wzrasta z obrotami).
tomas pisze:
Tylko że ta temperatura powinna być w miarę stabilna
Temperatura powinna byc stabilna w tzw. warunkach ustalonych pracy silnika (inne sa podczas jazdy po autostradzie, inne podczas dlugiego podjazdu, inne podczas jazdy (stania) w korku a np. podczas jazdy w miescie te warunki caly czas sie zmieniaja (albo sie w ogole nie ustalaja). Wskaznik temperatury ma prawo "migrowac" od troche ponad 80 (83°C to temp. otwarcia termostatu) do 110°C). Gorzej jak temeratura spada ponizej 80°C, wtedy najczesciej stukniety jest wlasnie termostat, albo dochodzi do czerwonego pola bo wtedy wentylator nie spelnia swojego zadania. W opisywanym przez ciebie przypadku nie ma powodu do niepokoju a jak chcesz sie przekonac, ze sprzeglo wentylatora jest w porzadku to zrob prosty test: nagrzej porzadnie silnik na postoju (do 95-100°C - wiecej raczej ci sie nie uda i zwieksz obroty do 2500-3000 - bedziesz slyszal wyraznie halas wentylatora, temperatura zacznie spadac i gdy bedzie nizsza niz 85C to halas wentylatora stopniowo bedzie zanikal az sprzeglo sie rozlaczy.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 10:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za pomoc. W sumie masz racje. Niepokoi mnie tylko to że ostatnio w korku temperatura skoczyła mi dość znacznie - wskazówka była pomiędzy kreską 90 a 120 (bo ta przed 120 to chyba oznacza 90??).

Choć z drugiej strony na utostradzie ostatnio ciołem i utrzymywała sie troche nad kreską 90 (jeśli ta kreska oznacza 90:))

p.s.Jeżdże już nim długo i teraz zgłupiałem z tymi oznaczeniami na wskaźniku, może mnie naprowadzicie:)

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)

Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 2:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Sprawdzalem w instrukcjach do beczki i do W124 - przypuszczam, ze w W126 bedzie tak samo: na moj gust kreska w polowie drogi miedzy 80°C a 120°C to 100°C. Jezeli podczas jazdy po autostradzie temperatura utrzymuje sie powyzej tej srodkowej kreski to jednak jest za duzo (chyba, ze prules caly czas 200 km/h). Ale z drugiej strony to wyklucza tez uszkodzenie wentylatora bo podczas szybkiej jazdy jego dzialanie (badz niedzialanie) nie ma znaczenia - chlodnica jest chlodzona przez omywajace ja powietrze. Moze to pompa juz nie wydala, widywalem juz pompy z calkiem zeszlifowanym wirnikiem. Czy temperatura, gdy silnik juz sie zagrzeje, nigdy nie spada ponizej tej srodkowej kreski? Jezeli tak to zajrzalbym w pierwszeym rzedzie do termostatu (mimo, ze byl wymieniany moze sie juz nie otwierac do konca) oraz do pompy wody (wymontowanie jednego i drugiego to zaden problem a przychodza gorace dni i uklad chlodzenia powinien byc bez zarzutu bo moze sie skonczyc naprawa glowicy. Wentylator mozesz jeszcze sprawdzic w ten sposob, ze jak auto jest bardzo gorace (powyzej tych 100°C) to zaraz po wylaczeniu silnika i przy wlaczonym zaplonie (sprzeglo jest sterowane tak jak w W124 przez czujnik temperatury?) nie powinno dac sie obracac (elektromagnetyczne) lub powinno obracac sie z duzym oporem (sprzeglo wiskotyczne)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 6:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:21 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
kielbik pisze:
Wentylator mozesz jeszcze sprawdzic w ten sposob, ze jak auto jest bardzo gorace (powyzej tych 100°C) to zaraz po wylaczeniu silnika i przy wlaczonym zaplonie (sprzeglo jest sterowane tak jak w W124 przez czujnik temperatury?) nie powinno dac sie obracac (elektromagnetyczne) lub powinno obracac sie z duzym oporem (sprzeglo wiskotyczne)



To ja chciałbym zapytać około jakiej temperatury powinien włączyć się elektryczny wentylator? Moje auto to W201 2.0E. Ostatnio stojąc w korku temperatura dobiła mi do tej ostatniej, nieopisanej kreski przed kreską czerwoną. Właśnie zastanawia mnie czy to normalne by temperatura tak rosła i czy nie powinien się on załączyć wcześniej.

A tak w ogóle to jak myślicie jakie temperatury reprezentują kolejne kreski ze wskaźnika temperatury?
Obrazek

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1177431095_temp.jpg

Byłbym wdzięczny za jakieś info, bo lato idzie a Wrocław jak korkiem stał tak stoi nadal :/[/url]

_________________
Jarod
(201/91/2.0E + LPG)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 8:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
co by się nie działo to nie powinno przekroczyć tej kreski co na 1 zdjęciu.
Ewentualnie po ostrej jezdzie, jak zgasisz i po chwili przekrecisz kluczyk w stacyjce to moze byc wiecej, bo po zgaszeniu motoru nie bylo możliwości ochlodzenia cieczy w ukladzie. Tak więc skoro pokazuje więcej niż ta krecha to czas działać!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 9:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:
co by się nie działo to nie powinno przekroczyć tej kreski co na 1 zdjęciu.
Ewentualnie po ostrej jezdzie, jak zgasisz i po chwili przekrecisz kluczyk w stacyjce to moze byc wiecej, bo po zgaszeniu motoru nie bylo możliwości ochlodzenia cieczy w ukladzie. Tak więc skoro pokazuje więcej niż ta krecha to czas działać!


Może sprecyzuj o jakim silniku bary mówisz, bo teraz mogę Ci powiedzieć, że pierdoły sadzisz.

Jeżeli masz wiskozę to temperatura silnika dobija nawet 110* wtedy to załączają się wiatraki i temperatura spada do 95 i tak przez cały czas. Pisze o silniku M104. W innym przypadku wiatrak załącza się w okolicach 103*.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 11:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
bary123ce pisze:
co by się nie działo to nie powinno przekroczyć tej kreski co na 1 zdjęciu.
bary123ce, dzis stalem w korku i temperatura byla okolo 110°C (polowa drogi miedzy kreska bez opisu a kreska 120°C) i jakos nic sie nie stalo.
WeebShut pisze:
Może sprecyzuj o jakim silniku bary mówisz, bo teraz mogę Ci powiedzieć, że pierdoły sadzisz.
Wlasnie. Wczesniej to wiedzialem ale na wszelki wypadek sprawdzilem w trzech instrukcjach (/8, W124 i W124): we wszystkich napisane jest, ze plyn chlodniczy wrze odpowiednio przy 115, 125 i 130°C. We wszystkich napisane jest rownierz, ze w szczegolnych warunkach (wyskokie temperatury, jazda w gorach, z przyczepa) wskzowka ma prawo dochodzic do czerwonego pola.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony śr kwie 25, 2007 1:18 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 10:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kielbik pisze:
dzis stalem w korku i temperatura byla okolo 110°C (polowa drogi miedzy kreska bez opisu a kreska 120°C


wg mnie przy tej temperaturze, ktora dzis panuje jest to przegrzewanie sie Twojego silnika.
WeebShut pisze:
Może sprecyzuj o jakim silniku bary mówisz, bo teraz mogę Ci powiedzieć, że pierdoły sadzisz.
w moim 300 turbo diesel niedopuszczalne jest aby temperatura podeszła powyżej nieoznaczonej kreski. Zobaczymy jak będzie latem. pozniej się wszyscy dziwią, ze w OM617A glowice puchną albo pękają i kompresja do dupy. Bo właśnie tak sobie to tłumaczą-->
kielbik pisze:
i jakos nic sie nie stalo)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:
wg mnie przy tej temperaturze, ktora dzis panuje jest to przegrzewanie sie Twojego silnika.


Którego silnika, kielbik nei napisał, którym samochodem jechał :roll:

bary123ce pisze:
w moim 300 turbo diesel niedopuszczalne jest aby temperatura podeszła powyżej nieoznaczonej kreski


Twój 300 turbo diesel to trochę inny silnik niż 2.8 M104

Mimo, że układ mam w zupełności sprawny, pompa działa jak należy, termostat sie otwiera, płynu chłodzącego nie brakuje, to temperatura w korkach osiąga 110* i włacza się wisko. Tak jest i tak być powinno. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Dodam jeszcze, że w czasie jazdy do 150km/h nigdy nie przekracza 90*, powyżej wskazówka potrafi osiągnąć około ( nie ma dokładnego zaznaczenia ) 98*.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 12:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Kiedyś ktoś wrzucał na forum tabelki z temperaturami właściwymi dla danych silników (kiedy powinny załączać się wiatraki etc.).
Jeżeli ktoś posiada coś takiego to poproszę dane dla W123, W124, W126.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 1:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
WeebShut pisze:
tórego silnika, kielbik nei napisał, którym samochodem jechał :roll:
kielbik nie napisal w jakim samochodzie bo uznal, ze to nie ma znaczenia poniewaz dwie linijki nizej opisal jak, wg instrukcji, moze zachowywac sie wskaznik temperatury cieczy chlodzacej we wszystkich modelach i we wszystkich wersjach silnikowych :)

EDIT (bo kielbik nie zauwazyl postu barry'ego):

bary123ce pisze:
wg mnie przy tej temperaturze, ktora dzis panuje jest to przegrzewanie sie
W Stuttgarcie bylo wczoraj 26°C :P

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony śr kwie 25, 2007 1:25 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl