MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 17, 2007 4:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam,

Jestem od dwóch tygodni posiadaczem W124 i niestety nie mam hamulca pomocnicznego.

A wiadomo jest potrzebny,

Poprzedni właściciel powiedział, że po prostu go nie używał, (automat). i z czasem się zapiekł.
Powiedział, że linka trzasła.( gdy zaciągam, to słyszę, jakieś szury z tyłu, jakby coś tam działało ale nie do końca, idzie bardzo luzno, może to sama linka.

Którędy dokładnie idzie linka?

Proszę o pomoc, czy zrobię to samemu?? Czy jest duzo rozbierania??
może jakies foto?
Mechanikiem nie jestem ale potrafię złożyć to co rozbiore :)

Z góry serdeczne dzięki.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 4:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=05

Schemat co i jak znalazłem.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
Często słyszy się, że ktoś kupuje merca z zapieczonym hamulcem pomocniczym, a gdy chcą to naprawić, okazuje się, ze w bębnie nie ma ani tarcz, ani sprężyn, ani w ogóle nic :D Na Twoim miejscu zdjąłbym tylne koło, odkręcił zacisk i zdjął tarcze, a wtedy ukaże Ci się cały mechanizm, o ile tam jest ;)

p.s. aby zdjąć tarcze wystarczy wykręcić jedną śrubę imbusową i to wszystko :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 8:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Koszt linki ATE to ok 50zł szt (lewa/prawa). Środkowa linka podobnie. Miałem to samo. Lepiej wymienić komplet jeżeli jedna się zerwała.

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 10:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Meeta pisze:
(...)

p.s. aby zdjąć tarcze wystarczy wykręcić jedną śrubę imbusową i to wszystko :)



i zacisk [zlosnik]

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 3:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Byłem z tym w warsztacie, rozebrali, okazało sie, że linki są pozrywane, szczęki były tylko na jednym kole, teraz mam już wszystko zrobione, wszystkie części nowe i mam spokój.

Zresztą jak patrzyłem jak to zrobili, to bym to na pewno sam zrobił.

Dzięki za podpowiedzi,

Proszę o zamknięcie tematu.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 14, 2007 4:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
też sie czaiłem długo, żeby wyregulować szczęki i ostatnio w końcu zdjąłem tarcze, moim oczom ukazał się cały mechanizm, zębatka regulacyjna itd. Hehe, aż głupio, że tyle czekałem: teraz pozostaje tylko kwestia sprawdzenia samych linek, bo coś mi chrobocze i hałasuje przy 3 tysiącach obrotów, podejrzewam kiwaczkę lub luźne linki, które właśnie w okolicach tych obrotów wpadają w rezonans, czy zaczynają po prostu bardziej tłuc ;) ale nie mam dostępu do kanału, a sprężyny do wymiany, bo siedzą tak nisko, ze nawet głowy nie wsadzę pod samochód, a na lewarku to taki odważny nie jestem ;)

P.S.
Kiwaczke podejrzewam, bo to dość typowy objaw jej padnięcia, ale sprawia wrażenie dobrze działającej, da się regulować, pasek zawsze napięty, i nigdy nie słyszałem żadnego pisku :)

_________________
w124 200e... och:D





plus lpg:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl