MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 30, 2007 9:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Kolega poprosił mnie o pomoc w wyborze silnika w 124. Niedługo wybiera się do DE i nie jest zdecydowany co do silnika. Obowiązkowo automat, skóra, klima, tempomat. Chce łatwą do zagazowania benzynę, dlatego wybór pomiędzy silnikami z wtryskiem elektronicznym (jeździ sporo, ok.40 tys. rocznie)
Ja mam 230CE i nie mam doświadczenia o tych silnikach, dla mnie 230 trochę osiołek, nie wiem czy 220 jest dużo lepszy.
Wiadomo, 6 garów to zapie...la ale koszty utrzymania/ekonomia to nie to co 4...
Diesla chce tylko ew. 300TD tak że nie ma opcji ale co do benzynki nie jest zdecydowany.
Proszę o konkretne za i przeciw pomocne przy wyborze.
Posdroofka

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 9:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Ja mam 220 ,brat 320 .Uważam jest silnik 220 jest wystarczający ,to przecież 150 PS .Na pewno jest sporo mocniejszy od 230 na K-jecie. Wszystko kwestia upodobań ,jezeli kolega lubi kopyto to brałbym auto z silnikiem 6 cylindrowym ,mozna dać po garach ,jest frajda z jazdy ,na stacji paliw trochę mniejsza .Trzeba wiedzieć ,ze takie 320 to nie tylko róznica w silniku ,ma inne wahacze ,z niewymiennymi sworzniami ,sypią się ostro kable silnika (nowe 600E) ,drozsze są klocki (wersja wzmocniona) ,chłodnice itd .Generalnie na pewno utrzymanie 320 jest drosze ,jakieś 20% od 220 .Oba silniki dobrze chodzą z instalacjami gazowymi sekwencyjmi,ale jest róznica spora w cenie ,do 4 cylindrowego jest tańsza jakieś 2 tyś .Jezeli ma być oszczędnie to silnik 220 jest super ,jezeli ma być POWER to 280 lub 320.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
jeżdziłem wszystkimi ale nie byłem w posiadaniu więc mogę się podzielić wrazeniami z jazdy/spalania .

wszystkie były w automacie bez gazu

220 - bdb stosunek spalanie/osiągi . Ktos gdzies fajnie napisał : "juz jedzie i jeszcze mało pali" - mogę jak najbardziej potwierdzić

280 - różnica w osiągach w stosunku do 220 znaczna i adekwatne spalanie

320 - już lubi sobie wypić i subiektywnie nie wiele lepiej jedzie od 280

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 9:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dzięki :dobrzex:
zatem wybór to 220 i 280 ale raczej 220 będzie jakimś kompromisem...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Może przyłącze sie do pytania odnośnie wyboru silnika. Jak jest z 6 cylindrowym 3.2? Ostatnio czytałem na forum, że z 6 cylindrowymi silnikami jest problem z chłodzeniem a konkretnie 6 cylindra, dotyczyło to 3.0 Diesela 24V, czy z beznyną też występuje taki problem?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 10:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Dobra, a gdzie 2.0? [zlosnik]
Też zły nie jest. Przyspieszyć potrafi.
Wada: beznadziejne brzmienie, zresztą jak każde R4.
Cichy jest bardzo, jak się zamknie szyby.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 10:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
No właśnie marzy mi się duża benzyna w mercedesie, chodzi głównie o wygodne nabieranie prędkości, ile palą te benzynki (alternatywne źródła zasilania też się liczą :D )?

a po głowie chodzą mi silniki 300, 280, 300-24, 320

Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT

A i jakby ktoś miał ochtę i wiedzę to może też mi odpowiedzieć na powyższe pytanie, tylko że dotyczące SEC 500/560, W140 500 :-)

pozdrawiam

P.S. dobrze że za marzenia nie zamykają :D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 8:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
VALENTINE123 pisze:
Trzeba wiedzieć ,ze takie 320 to nie tylko róznica w silniku ,ma inne wahacze ,z niewymiennymi sworzniami


Czy w 280 też tak jest ? Masz na to jakieś rozpiski, bo wydaje mi się, że aż do 420 jest to standardowe zawieszenie MB.

VALENTINE123 pisze:
drozsze są klocki (wersja wzmocniona)


:o Kupowałem 2 tygodnie temu razem z tarczami. Jeżeli masz tarcze wentylowane to będą Cię kosztować tyle samo. Różnica znowu zaczyna się przy 420, lub z tego co udało mi się rozeznać to przy Sportline, ale są to informacje jeszcze nie potwierdzne.

VALENTINE123 pisze:
chłodnice itd


Chłodnica to fakt, jest 2 razy większa.

mr_simon pisze:
Jak jest z 6 cylindrowym 3.2? Ostatnio czytałem na forum, że z 6 cylindrowymi silnikami jest problem z chłodzeniem a konkretnie 6 cylindra, dotyczyło to 3.0 Diesela 24V, czy z beznyną też występuje taki problem?


Nie wiem o co chodzi z chłodzeniem tego 6 cylindra, i skąd te informacje masz. Ten silnik w korkach często łapie wysoką temperaturę i chłodzony jest włączającą się wiskozą. Niestety jest to piekarnik i takie sytuacje są normalne.

Jarzyn pisze:
Dobra, a gdzie 2.0?


To Mercedes produkował małolitrażowe silniki :o [zlosnik]

czmiel pisze:
Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT


Przy cenie benzyny, któa cały czas rośnie, eksploatacja staje się coraz mniej opłacalna.

Miasto średnio - 13 - 14,
Trasa (ostatnio pokazała) - 9.3

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 8:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
czmiel pisze:
Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT

Ładną 300DT będzie ciężko znaleźć, a jak już się znajdzie to i pewno tania nie będzie.
Jak masz pieniądze, żeby kupić ładną 320 i ją serwisować, to polecam, bo daje dużo radości z jazdy.
Szczególnie z pięciobiegowym automatem [zlosnik]
Zawsze możesz założyć bezproblemową instalację sekwencyjną i dużo oszczędzać na paliwie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 9:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WeebShut pisze:
Nie wiem o co chodzi z chłodzeniem tego 6 cylindra, i skąd te informacje masz.


Informacje mam z forum [zlosnikz]


WeebShut pisze:
Ten silnik w korkach często łapie wysoką temperaturę i chłodzony jest włączającą się wiskozą. Niestety jest to piekarnik i takie sytuacje są normalne.


Oto mi chodziło, czy w benzynie występują też takie objawy z chłodzeniem, wyczytałem, że jest problem z chłodzeniem szóstego cylindra, przez co wywala uszczelkę pod głowicą.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 9:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jarzyn pisze:
Ładną 300DT będzie ciężko znaleźć, a jak już się znajdzie to i pewno tania nie będzie.

To prawda ale jak już się ładną 300 DT znajdzie to radość jest duża. Jeśli chodzi o LPG w MB to mam swoje wyrobione zdanie. Gaz założy każdy gazownik, ale jeśli zaczną się kłopoty typu strzelanie, nierówna praca itp. mało który da sobie z tym radę. Diesla łatwiej też sprzedać, bo Mercedesa w Polsce ludzie zwykle kojarzą z dieslem.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 10:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
A może ten?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 10:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
mr_simon pisze:
Oto mi chodziło, czy w benzynie występują też takie objawy z chłodzeniem, wyczytałem, że jest problem z chłodzeniem szóstego cylindra, przez co wywala uszczelkę pod głowicą.


Jeżdże nim już około póltora roku, zrobiłem około 70 000 km, w cyklach mieszanych. Nie zauważyłem jakiegoś objawu wywalenia uszczelki pod głowicą.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 11:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Cytuj:
Diesla łatwiej też sprzedać, bo Mercedesa w Polsce ludzie zwykle kojarzą z dieslem.


Tak i dlatego benzynki są tańsze :-)

Jarzyn, widziałem,niemal codziennie oglądam nowości :D
No ale podejrzewam, że z moim osiołkiem to rozstanę się dopiero za jakieś 2 lata,więc poki co sobie tak teoretyzuję :-) Trochę żałuję teraz, że zamist szukać dobrej benzyny szukałem w miarę dobrego diesla (swoją drogą musiałm 5 obejrzeć osobiscie, zeby cos znaleść).

A czy mógłby ktoś z doświadczenia powiedzieć czym różni się jazda 300 DT od tych większych benzyn (>280) duża przepaśc?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 12:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
czmiel pisze:
duża przepaśc?


To jest całkiem inna charakterystyka jazdy. Jeżeli porównujesz do 280 czy 320 to duża przepaść.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl