MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 14, 2007 11:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
chcialem tu poruszyc od lat nurtujaca mnie zagadke! a wiec chodzi o W201 2,5D z 89r.,jak i ine wersje silnikowe lub ewentualnie tez o W124 z Nivo(?) i ASD...
W rozwiazaniu zagadki pomoze na pewno ta fotka,
Obrazek
zapozyczona z gieldy od barego123-(mam nadzieje ze nie ma mi za zle) [oczko]

Jak widzimy w zoltym koleczku zbiornik z plynem hydraulicznym i w czerwonym pompa nivo.I tak samo jest w przytoczonym na poczytku posta 190D 2,5.A wiec sa to elementy typowe dla modeli z zawieszeniem nivo,ale problem jest taki ze niva nie ma zaden z nich! :roll: Za to wszytkie maja wspolna ceche a mianowicie ASD. I teraz glowne pytanie zagadki: jaka funkcje pelni pompa nivo w modelach z ASD, bo ja caly czas zylem w przekonaniu, ze skoro jest zbiornik z olejem ZHM i pompa to, ze auto jest wyposazone w ten uklad.
Dodam ze o tyle nie dziwi mnie zbiornik z olejem ZHM, bo jaka ma funkcje w aucie z nivo i ASD to wiem, intryguje mnie tu wspomniana juz pompa nivo, ktorej to np.w swoim bylym W124 300DT 91r. nie bylo, ale byl ASD.
Obrazek

choc juz tu zbiornik z plynem ZHM siedzi przy prawym blotniku jak w moim 250TD, co nie dziwi w modelu T. Dlaczego jedne z ASD maja ta pompe a drugie nie?Moze pompa siedziala gdzies ukryta, ze jej nie widzialem,w co mi trudno uwierzyc.

Przyznam, ze troche jestem zmieszany i moze ktos kto pojal o co mi chodzi w tym watku, wyjasni mi ta lamiglowke. :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Ostatnio zmieniony wt sie 14, 2007 11:20 am przez aegm, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 11:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
w nowszych kombi jest dwu funkcyjna pompa wspomagania ktora napedza nivo i asd.Zrobili tak gdyz w benzynach i tak niemozna było załozyc pomp takich jak w dieslach.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: wt sie 14, 2007 7:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
MERCEDES 4 EVER pisze:
w nowszych kombi jest dwu funkcyjna pompa wspomagania ktora napedza nivo i asd.Zrobili tak gdyz w benzynach i tak niemozna było załozyc pomp takich jak w dieslach.


tu jeszcze zdjecie mojej 250TD, na ktorym widac zbiornik i pompe. dodam ze nie mam ASD! a z tymi elementami a wiec zbiornik jak i pompa spotkalem sie juz w wielu W201 zarowno dieslach jak i benzynach i zadne nie mialo nivo tylko ASD...
Obrazek <br>Dodano po 1 minutach.:<br> <br>Dodano po 1 minutach.:<br> co jest?! nikt nie wie o co mi chodzi czy zagadka za trudna...?! [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 8:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
to chyba oczywiste ze pompa wytwarza cisnienie ktore jest niezbede do spiecia mostu na sztywno (ASD), realizowane jest to przez olej hydrauliczny doprowadzony wezykiem do mostu. Jako ciekawostke dodam ze ten sam zbiorniczek i pompe znajdziesz rowniesz w samochodach z napedem na obie osie (4matic) gdzie rowniez cisnienie wytworzone przez pompe jest niezbede do zalaczenia napedu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 8:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Trochę to wszystko pogmatwane. Zarówno Nivo jak i ASD są ,napędzane' z tej samej pompy. Są wersje z pompą napędzaną z wałka rozrządu oraz takie jak napisał MERCEDES 4 EVER które mają podwójną pompę wspomagania układu kierowniczego. Każda z sekcji tej pompy ma własny zbiornik oleju i odrębne zadania w samochodzie. Olej w zbiorniczkach też jest inny i oba systemy nie są ze sobą powiązane. Jeśli w aucie jest któraś z tych pomp to znaczy, że jest Nivo albo ASD lub oba te układy razem. Brak oznacza rzeźbę.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187115935_m.jpg
Na zdjęciu widać dwusekcyjną pompę wspomagania i zbiorniczek oleju ZHM w W124. Auto ma Nivo i ASD.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
a dziekuje kolegom za wytlumaczenie! a wiec pompa nivo to wcale nie jest tylko pompa nivo jak sie ogolnie przyjelo tylko ogolnie pompa. :roll: a wiec sluzy ona zarowno do zawieszenia NIVO jaki do ukladu ASD w celu wytwarzania cisnienia do blokowania mostu. [ok]
przyznam ze czlowiek wie sporo, ale coraz to nowe zagadki z tymi MB. teraz bede zyl w przekonaniu, ze nie ma wcale tak duzo 190ek z NIVO, bo w sumie na logike kto zamawial nivo w W201 :-?


pozdr. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Mirmur pisze:
Olej w zbiorniczkach też jest inny i oba systemy nie są ze sobą powiązane


a i jeszcze jedno! to ze oba systemy nie maja nic do siebie to sie rozumie samo przez sie. ale zarowno ASD jak i Nivo pobiera olej z jednego i tego samego zbiorniczka-a wiec olej hydrauliczny ZHM. to dlaczego piszesz, ze "olej w ziornikach jest inny"? :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
chodzi o pompe 2 sekcyjna wspomaganie + ASD/nivo/4matic. 1 sekcja obsługuje wspome a druga cala reszte, wspomaganie chodzi na ATFie a reszta na ZHMie. jedna pompa ale pompuje 2 rodzaje oleju w 2 oddzielnych ukladach.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
roadrunner pisze:
wspomaganie chodzi na ATFie a reszta na ZHMie. jedna pompa ale pompuje 2 rodzaje oleju w 2 oddzielnych ukladach.


acha! czyli i ASD jak i Nivo pobiera olej ZHM z tego samego zbiornika?, bo kolega Mirumr troche niejasno to sformulowal...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
aegm pisze:
czyli i ASD jak i Nivo pobiera olej ZHM z tego samego zbiornika


dokladnie

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl