MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 31, 2007 11:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam,

Dzisiaj kupiłem zestaw do napinacza:
Pasek, łożysko, rolka, teleskop i chcę wszystko wymienić, jednak całość oddam mechanikowi w jego ręce lecz dopiero za jakieś 2-3 tygodnie (powody osobiste).

Sam jednak chcę już teraz wymienić ten hałasujący amortyzatorek, czy wymiana jego jest skomplikowana??
Gdyby ktoś mógł mi przedstawić sposób jego wymiany byłbym wdzięczny, proszę o nieodsyłanie mnie do innych tematów.
Ile czasu może zająć taka wymiana i jakie narzędzie będą mi potrzebne.
Oraz jak się do tego zabrać, w miarę krok po kroku. Pytam tak, ponieważ nigdy tego nie robiłem, dla innych może to być banalne. Zanim się za to wezmę chciałbym przeczytać trochę Waszych porad.

Z góry serdeczne dzięki.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 1:49 am przez GEORGE P., łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 11:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jakbys uzyl szukajki to bys pewnie znalazl 8 tematow nizej taki sam temat :evil: :evil: :evil:

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 11:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
roadrunner pisze:
jakbys uzyl szukajki to bys pewnie znalazl 8 tematow nizej taki sam temat :evil: :evil: :evil:


Ok, dzięki wielkie ale prosiłem o nie odsyłanie do innych tematów, czytałem je i nie dowiedziałem się tego co chciałem, nawet w tym ostatnim się dołączyłem 4 godziny temu z myślą, że mi ktoś odpowie i wymienię to jeszcze dzisiaj.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 8:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Myslisz ze jesli tam nikt nie odpowiedzial 15 min temu to tobie ktos odpowie tylko dlatego ze zalozyles osobny temat??

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 5:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Wymiana banalnie prosta. Postaram sie zilustrować na fotkach jeszcze dzisiaj jeśli potrzeba.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 6:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
MercSwir pisze:
Postaram sie zilustrować na fotkach jeszcze dzisiaj jeśli potrzeba.


Dzięki MercSwir że się odezwałeś do mnie, jednak podjąłem się tego bez pomocy i faktycznie, nie dość, że zajęło mi to jakieś 15 minut, to jeszcze obyło się bez demontowania czegokolwiek innego, doczytałem w innych tematach, ze trzeba ściągnąć śmigło lub choćby sprężynę od kiwaczki, jednak obyło się bez tego.

Lecz teraz mam jeszcze jedną prośbę,
Znikneło warczenie(chrobotanie) lecz na zimnym silniku jeszcze trochę wpada to w drgania, mam kupione łożysko i rolkę do tego zestawu, również pasek. czy to nie będzie zbyt dużym problemem dla mnie i co w tym celu należy zdemontować?? (jednym słowem jak się do tego zabrać).
I by się obyło bez mechanika :)

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 1:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam, niestety nie uzyskałem zbytnio pomocy.
Mimo wszystko postanowiłem się dzisiaj za to zabrać, zaopatrzyłem się w książkę MERCEDES 124 Obsługa i naprawa. Poczytałem podobne tematy na forach i się wziąłem.
W tym celu nie demontowałem żadnego elementu poza wymienianymi. Śmigło, koło zamachowe, obudowa chłodnicy itp. zostawiłem w spokoju.

Na początku zdjąłem sprężynę, następnie pasek i amortyzator, w następnej kolejności musiałem odkręcić rolkę ponieważ nie zdjąłbym "kiwaczki". (blokowało koło śmigła). Z odkręceniem rolki miałem najwięcej problemów, lecz to i śrubę kiwaczki udało się odkręcić przy pomocy rury na kluczu.
Potrzebna imbusowa 12-stka. Z tego powodu przez dwie godziny chodziłem po znajomych aby pożyczyć ( już było pozamykane, bo bym skoczył do sklepu) , niestety dopiero na samym końcu udało mi się załatwić ten klucz.
Zdjąłem kiwaczkę, wybiłem łożysko, tutaj popełniłem błąd, ponieważ nie zauważyłem zawleczki (całość była brudna i nie było widać) i starałem się wybić, w końcu zdecydowałem użyć jakiegoś penetratora, żeby puściło i się okazało, że tam jest ta właśnie zawleczka.
Wbiłem nowe łożysko, założyłem nową rolkę, pasek i amortyzator.
Miałem trochę obaw co do odpalenia, pomodliłem się, wsiadłem, zakręciłem, i chodzi!!! Trochę pogazowałem, ruszyłem do przodu, do tyłu. ok.
I cichutko chodzi słyszę tylko szum paska wcześniej tego nie zauważyłem, może przez to buczenie nie było słychać.
Jeszcze chyba troszeczkę hałasuje łożysko w alternatorze, chociaż na sucho bez paska dało się je lekko kręcić choć było je słychać.
Jeszcze nie wiem jak ale je tez postaram się wymienić, chyba że do tego są potrzebne bardziej skomplikowane narzędzia.

Ogólnie wymianę uważam za dość łatwą, w tej kwestii, to już nawet mogę służyć pomocą.
A teraz idę spać, :)

Dobranoc wszystkim.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
GEORGE P. pisze:
Trochę pogazowałem, ruszyłem do przodu, do tyłu. ok.


Wał silnika obraca się z reguły w jedną stronę [zlosnik]
Pozdrawiam Arcticweissy

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 4:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Emil200D pisze:

Wał silnika obraca się z reguły w jedną stronę [zlosnik]


Ale śmieszne, hahaha : [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Takie rzeczy to ja jeszcze wiem, po prostu się przejechałem kawałek po podwórku i tyle, a że nie było miejsca normalnie zawrócić, to cofnąłem z powrotem, zresztą zawsze parkuję tyłem.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 8:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
GEORGE P. pisze:
MercSwir pisze:
Postaram sie zilustrować na fotkach jeszcze dzisiaj jeśli potrzeba.


Znikneło warczenie(chrobotanie) lecz na zimnym silniku jeszcze trochę wpada to w drgania,



Mam pytanie do kolegi czy to chrobotanie w silniku słyszysz jak jest on zimny po nocy i czy słyszlne jest w okolicy 1000/ obrotów a powyżej przestaje i jak się nagrzeje to też nie słychać...????? <br>Dodano po 41 sekundach.:<br> Gdzie są te fotki...?????


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 9:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Chrobotanie powoduje amortyzatorek i (lub) pasek a tą resztę, tj buczenie itp powodują łożyka, często przestaje po nagrzaniu.
Tyle wywnioskowałem z mojego przypadku.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
A mam jedno pytanie techniczne bo jutro tez zabieram sie za wymiane lozyska i amortyzatora. Czy przy wymianie lozyska potrzebna bedzie prasa? Czy wybije stare lozysko i wloze nowe jakims "domowym" sposobem?

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl